آیا این سربازان بعد از پایان خدمت استخدام می شوند؟

آیا این سربازان بعد از پایان خدمت استخدام می شوند؟

معاون وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی می گوید: ارائه آموزش های مهارتی در دوران خدمت سربازی موجب افزایش اشتغال زایی و جذب سربازان به بازار کار پس از سربازی می شود.

غلامحسین حسینی نیا از ارائه آموزش های مهارتی به 162 هزار نیرو در سال جاری خبر داد و گفت: خدمت سربازی بستر مناسبی برای انتقال مهارت ها و آموزش های بازار محور به سربازان به عنوان سرمایه انسانی است و بر این اساس در سال جاری 162 هزار نفر آموزش های مهارتی خواهند دید. بر اساس هدف و مهارت و الزامات کاری دوران سربازی بهره مند شدند.

وی درباره اهداف ارائه آموزش های مهارتی در دوران خدمت سربازی گفت: یکی از مهم ترین اهداف افزایش اشتغال زایی و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت وظیفه است. اصلاح ساختار نظام آموزش فنی و حرفه ای در پادگان ها، تربیت نیروهای جوان خلاق و کارآفرین برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش بهره وری سربازان در حین خدمت از دیگر اهداف است. همچنین تلاش می کنیم ضمن ارتقای وزن اجتماعی مهارت های فنی و حرفه ای، جریان ملی آموزش سرباز را تقویت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال ایجاد بستر اشتغال را یکی از مولفه های اصلی در ارائه آموزش های مهارتی برشمرد و گفت: پس از بهره مندی از آموزش های مقدماتی و پیشرفته ارائه شده در پادگان، از قبیل ارزیابی کتبی و عملی استخدامی ها گواهینامه بین المللی دریافت خواهند کرد و مهارت های الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

تاکید بر توانمندسازی سربازان، ایجاد مراکز در مجاورت پادگان ها، گسترش فضای واقعی کسب و کار و ارتقای کیفی دوره های مهارتی و تجهیز کارگاه های آموزشی نیروهای مسلح از مهمترین اقدامات برای تحقق این هدف است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان دوره های آموزشی کارکنان فعال نیروهای مسلح، به سربازان مهارت آموز گواهینامه معتبر ارائه می کند و زمینه استفاده نیروهای مسلح از ظرفیت های فنی و آزاد را فراهم می کند. آموزشگاه های فنی حرفه ای یکی از وظایف سازمان متبوع خود در زمینه ارائه آموزش است و به سربازان مهارت می آموزد.

دیدگاهتان را بنویسید