راه حل اضطراری برای تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان

راه حل اضطراری برای تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان

در متن نامه احمد امیرآبادی فراهانی خطاب به محمد محبر آمده است: همانطور که می دانید در اسفند ماه سال 1401 پرداخت حقوق معلمان چند ساعت مانده به نوروز بایرام اعتراض شدید این قشر زحمتکش و شرمساری آنان را در برابر خانواده شاعن به همراه داشت. .

گزارش جناب عالی به رئیس جمهور در مورد علل این حادثه گویای همه چیز است.

متأسفانه افسران پرسنلی و دستیاران ناکارآمد منصوب از سوی وزیر آموزش و پرورش وقت، بدون توجه به مسئولیت خطیری که بر دوش دارند، از دو منظر موجب اعتراض و ناامیدی معلمان شریف کشور شدند.

1- نحوه رتبه بندی معلمان: در متره و معیار ارزشیابی مشکل وجود دارد.

همچنین ارزیابان نتوانستند مدارک معلمان افتخاری را به درستی تایید کنند. بی کفایتی برخی از مدیران ستادی که همچنان در ستاد وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، باعث شده تا افراد با سابقه و سابقه بیشتر در رتبه پایین تری قرار بگیرند.

2- پرداخت حقوق معلمان: معاونت و مدیران وزارت آموزش و پرورش در نظر داشتند رتبه بندی معلمان را در سال 1401 با افزایش چند هزار میلیاردی از بودجه مصوب مجلس اجرا کنند. این در حالی است که حتی ماده 23 آیین نامه ارزشیابی معلمان، اعمال این قانون را خارج از بودجه مصوب مجلس ممنوع کرده است. تصمیم اجرای رتبه بندی با چند هزار میلیارد تومان اضافه بودجه که منشأ آن از سوی مجلس مشخص نشد، سازمان برنامه و بودجه را با پرداخت معوقات معلمان و این درگیری ستاد وزارتخانه مخالفت کرد. آموزش و پرورش و سازمان برنامه ـ بودجه عصر روز 8 اسفند زمان زیادی برد! بالاخره معوقات پرداخت نشده است و حقوق معلمان در اسفندماه حتی کمتر از بهمن ماه است!

اکنون که بیش از 300 هزار معلم به رتبه بندی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش معترض هستند، رسیدگی به اعتراض آنها به مدیرانی سپرده شده است که خود مشکلات زیادی را در جامعه معلمان و دانش آموزان ایجاد می کنند.

ضمن قدردانی از قاطعیت دولت در برخورد با وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان می کنیم که مجریان مقصر همچنان در ستاد وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و لازم است دولت در خصوص آنها تصمیم عاجل اتخاذ کند تا از تکرار آن جلوگیری شود. از حوادث گذشته

دیدگاهتان را بنویسید