وعده جدید دولت برای تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان

وعده جدید دولت برای تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان

رضامراد صحرایی در دیدار دوستانه با مدیران مدارس تهران گفت: مدیران مدارس مدیران آینده کشور را تربیت می کنند بنابراین باید درس مدیریت را از مدیر مدرسه آموخت. مدیران مدارس کارهایی را انجام می دهند که برخی از مدیران با تمام امکاناتی که دارند نمی توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد که مدرسه سنگ بنای آموزش و پرورش است. وی گفت: مدیر مدرسه رهبر تحول است; در دوره جدید مدیریت آموزش و پرورش، مدیریت از پنجره مدرسه است. هرکس می خواهد آینده ایران را ببیند باید مدارس را ببیند.

صحرایی با اشاره به شکاف نسلی معلمان و دانش آموزان گفت: امروز با نسلی مواجه هستیم که نمی توانیم آن را به درستی درک کنیم. ما باید با این نسل همانطور که هست روبرو شویم نه آنطور که می خواهیم.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خانواده، معلم و نظام آموزشی سه ضلع پیشرفت هستند. و برای پیشرفت در نظام آموزشی باید به هر سه ضلع توجه کنیم.

صحرج با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند منشور خدمت ماست. ما نیازی به سند جدید نداریم. مدرسه محل اجرای سند اصلی تغییر است و مجریان آن معلم و مدیر مدرسه می باشند. در خود سند تبدیل مشکلی وجود ندارد، مشکل در قسمت پیاده سازی است.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین به ما می گوید که خانواده شریک راهبردی ما در تربیت نسل آینده است. اگر بخواهیم آینده خوبی را ترسیم کنیم، مقدمه ای اجتناب ناپذیر دارد و آن نجات مدرسه است. مدرسه نقطه اصلی آموزش است و روز به روز نقش آن در جوامع مختلف ضعیف می شود. اما فناوری های جدید هرگز جایگزین مدارس و معلمان نمی شوند.

صحرج به مدیران مدارس گفت: مدرسه آموزش و پرورش را نجات دهید. یکی از راهبردهای اصلی ما بازگشت به جایگاه عالی مدرسه به عنوان محور اصلی آموزش و پرورش است. راهبرد دوم انصاف است. با کمک شما، والدین نگران این هستند که “فرزندم را به کدام مدرسه بفرستم؟” ما تمام خواهیم کرد

صحرایی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی در مدارس گفت: هر مدرسه ای باید یک مرکز مهارتی باشد. دانش آموزان باید هر سال مهارت هایی را کسب کنند و معلمان باید واجد شرایط و آموزش دیده باشند تا بتوانند تدریس کنند.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از شما می خواهیم که فقط اگر ایران را دوست دارید آموزش و پرورش را رها نکنید، گفت: رتبه بندی مهم ترین اقدام تحول آفرین نظام آموزش و پرورش و ضامن پویایی آن است. اگر نقش مدیر مدرسه به عنوان یک بازیگر فعال دیده می شد امروز وضعیت رتبه بندی اینگونه نبود. روند سازماندهی و تعیین تکلیف بازماندگان و معترضان هنوز کامل نشده است. به عنوان مثال، 35000 نفر هنوز رتبه خود را نمی دانند یا برخی بدون رتبه هستند. تا پایان ماه می، تمام این فرآیندها باید تکمیل شده و وظایف تعیین شود.

صحرج اضافه کرد: آموزش و پرورش باید جایگزین اقتصادی داشته باشد و دارایی ها را به درستی مدیریت کند و تا حد امکان پاسخگوی معیشت معلمان باشد.

وی از مدیران مدارس خواست تا وزرای مختلف را به کلاس های درس فرزندان خود دعوت کنند تا بتوانند حال و هوای مدارس را از نزدیک ببینند و در جریان قرار گیرند.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تاثیر مثبت تغییرات کنکور و افزایش سهم مراجع علمی را برشمرد و گفت: در گذشته نمره کنکور کل روند تحصیل دانش آموزان را تحت الشعاع قرار می داد و این وضعیت. اصلاً توسط سیستم آموزشی پیش بینی نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید