هیأت امنا تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان را تعیین می کند

هیأت امنا تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان را تعیین می کند

لایحه رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون آموزش و علوم و هیات رئیسه مجلس بررسی شده و از 10 نفر به 7 نفر افزایش یافته و هم اکنون در هیات امنا قرار دارد.

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه در نشست خبری آخرین نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات دولت و مجلس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، نشست خبری دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از ساعت 10:30 امروز شنبه (16 دی ماه 1392) برگزار می شود.

دکتر طحان نظیف در این نشست خبری که به دلیل بیماری عروق کرونر و شرایط سلامت به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود، آخرین نظرات هیات امنا در خصوص مصوبات دولت و مجلس را اعلام و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. یکی از موارد احتمالی، لایحه رتبه بندی معلمان است.

آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان
احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی اشکالات لایحه رتبه بندی فرهنگیان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در لایحه مصوبه مجلس به تصویب رسیده این است که کادر اداری در وزارتخانه نمی پذیرند. آموزش و پرورش که همه معلم هستند و با این مقاله اتاق فکر کابینه ها خالی شد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این بود که در پنج درجه بدون عنوان سهمیه ها را مشخص کرده بودند اما در بررسی لایحه به عنوان کمک معلم، معلم معلم، کمک معلم، معاون آموزشی و معلم درج شد و جایگاه آنها مشخص شد. اظهارات: دولت سهمیه ای داده است که حداقل 30 درصد در رتبه یک باشد و شاید، در حالی که ممکن است افراد توانمندی باشند که رتبه یک یعنی معلمی داشته باشند و در نتیجه سهمیه رانت و فساد و آیا می توان با حزبی که مجلس حذف کرد، این رتبه ها را به دست آورد؟

وی ادامه داد: در این لایحه ابتدا اعلام شده بود که حقوق معلمان 25 درصد افزایش می یابد در حالی که پس از بررسی جایگاه و همسان سازی فرهنگیان بر اساس رتبه در نظر گرفته شده است که 10 درصد برای مربیان معلم 25 درصد است. برای دستیار و 25 درصد برای دستیار «37 درصد، 47 درصد دانشیار و 52 درصد مدرس اضافه می شود، اما از نظر بودجه اجرا می شود یا خیر؟!

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جذب ماده 28 اظهار داشت: طبق مفاد دانشگاه فرهنگیان افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس باید از طریق آزمون استخدامی پذیرش شوند. این آزمون چندین بار برگزار شده و هم اکنون تعیین تکلیف شده است که از این تعداد 34 هزار و 800 نفر منصوب شده اند و وزیر محترم به دنبال افزایش این تعداد هستند و منتظر هستیم تا به محض ابلاغ بر اساس نیاز خود انتخاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید