راه سنگلاخ استقلال برای شکستن جادو و فرار از باتلاق / جبران 3 سال ناکامی با غلبه بر 9 سال حسرت؟!


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821396

شکست شب گذشته تیم فوتبال استقلال و حذف از دور رفت جام حذفی عواقب نگران کننده ای برای اردوی آبی ها در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ استقلالی ها پس از شکست غیرمنتظره تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل آلومینیوم راهی آسان برای رسیدن به مرحله قهرمانی را در ذهن داشتند اما سرنوشت محتوم آبی ها دست کمی از یک فاجعه قرمز نداشت.

تیم فوتبال استقلال شب گذشته پس از یک ماراتن نفس گیر 120 دقیقه ای بار دیگر در ضربات پنالتی مرگبار مغلوب ساکت الهامی شد تا سرمربی سابق آبی-مشکی قطب آبی های پایتخت بماند.

هم پرسپولیس و هم استقلال همزمان در جام حذفی مغلوب گربه سیاه خود شدند و یکی از چهار تیم نساجی مس کرمان، آلومینیوم و خلیج فارس را حذف کردند. نماینده مستقیم باشگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده باشید.

با این حال شرایط برای آبی ها امیدوارتر از پرسپولیس خواهد بود، اما به همان اندازه سخت خواهد بود. تیم فوتبال استقلال که مانند رقیب سنتی خود یک جام مهم و شانس مضاعف برای قهرمانی را از دست داد، حداقل در لیگ برتر که کمتر در سرخپوشان می توان آن را یافت، امیدهای زیادی خواهد داشت.

استقلالی ها پس از تعطیلی لیگ برتر و ماه مبارک رمضان برای شکستن جادو وارد روزهای سخت و نفس گیر خود می شوند. آبی ها که از فصل 92-91 تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ نشده اند و در این مدت شاهد کسب 5 قهرمانی متوالی رقبای خود بوده اند، در هفته های آینده کار سختی برای تحقق رویای خود خواهند داشت.

آبی ها برای کسب عنوان قهرمانی باید به مصاف رقبای سرسختی چون فولاد، سپاهان، مس و آلومینیوم بروند در حالی که جدی ترین تهدید استقلال در مسیر قهرمانی یعنی پرسپولیس با بازیکنان بسیار آسان تری مانند فجر پدیده و. تراکتور..

در فاصله 6 هفته مانده به پایان رقابت ها، قطعا اختلاف 6 امتیازی استقلال با پرسپولیس نمی تواند نقطه قطعی و پشتوانه خوبی برای پسران فرهاد مجیدی باشد؛ و در شرایطی که هر دو مسابقه سخت تر شد و وضعیت روحی تیم بعد از شکست مقابل نساجی.

در کنار این نکات باید به این نکته اشاره کرد که حضور تماشاگران در ورزشگاه تاکنون برای استقلالی ها خوشایند نبوده است و در دوره کنونی که هواداران در ورزشگاه آزاد حضور داشتند، استقلال نتوانست آخرین گل استقلال را به ثمر برساند. در جریان بازی دربی 98 پایتخت بازگشت.

با شکست شب گذشته در خانه، حسرت فرهاد مجیدی از کسب عنوان حذفی فوتبال ایران 3 ساله شد. او که با شکست مقابل تراکتور و فولاد در فینال رقابت ها در سال های اخیر نتوانست سرمربی قهرمان شود، در روزهای اخیر جام لیگ برتر را به رقیب سنتی می دهد؟!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید