آنچه پس از استقلال در سال 1401 اتفاق می افتد; پایان 9 سال حسرت

قهرمانی با رکوردشکنی های فراوان

آنچه قهرمانی استقلال را شیرین‌تر کرد، رکوردشکنی‌های متعددی بود که با قهرمانی همراه شد. استقلال اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که فصل را بدون باخت به پایان رساند. این تیم با 68 امتیاز رکورد بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر را شکست. فارغ التحصیلان مجیدی تنها 10 گل دریافت کردند و بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را داشتند. این تیم با ۲۱ کلین شیت، رکورد بیشترین کلین شیت یک تیم در یک فصل در تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد.

این تیم فصل گذشته موفق به ثبت دبل نشد و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی مغلوب نساجی شد.

تغییر مربی دیگری در ابتدای فصل

فرهاد مجیدی پس از قهرمانی کم نظیر لیگ بیست و یکم از مدیریت این تیم کنار رفت. برای پنجمین فصل متوالی سرمربی، شروع فصل با شروع فصل گذشته متفاوت خواهد بود. استقلال پس از چند هفته درگیر شدن در انتخاب سرمربی با ریکاردو سا پینتو پرتغالی برای هدایت این تیم به توافق رسید. این مربی که در دوران بازیگری خود بازیکنی سرشناس بود سابقه قهرمانی در جام حذفی بلژیک را به عنوان مربی داشت.

ساپیتو هم یک جام برای استقلال به ارمغان آورد و توانست با غلبه بر نساجی فاتح قهرمان سوپرجام شود. قهرمانی که با خوشحالی خاصی برای این تیم همراه نبود.

استقلال امیدوار است از عنوان قهرمانی دفاع کند

استقلال در فصل نقل و انتقالات فعال ظاهر شد و توانست چند چهره مطرح را جذب کند که مشهورترین آنها مهدی کایدی بود که به این تیم بازگشت. آبی پوشان اگرچه نتوانستند رکورد شکست ناپذیری خود را در این فصل حفظ کنند اما همچنان جزو مدعیان اصلی قهرمانی هستند. استقلال با 46 امتیاز با 3 امتیاز کمتر از سپاهان در رده دوم جدول قرار دارد و به تکرار قهرمانی خوشبین است. پارسال فقط یک دربی برگزار شد و استقلال مقابل پرسپولیس به تساوی 2 بر 2 رسید.

سرشناس ترین بازیکنان استقلال

کوین یاماگا هافبک فرانسوی استقلال در سال 1401 بازیکن جدایی ناپذیر این تیم بود. یاماگا تنها بازیکنی بود که در 34 بازی استقلال در آن سال به میدان رفت. بعد از یاماگا بیشترین حضور جعفر سلمانی بود که تنها یک بازی غایب بود. روزبه چسمی، حسین حسینی و سعید مهری با 28 بازی بازیکنان سازنده امسال استقلال بوده اند.

یاماگا بهترین گلزن استقلال در سال 1401 بود که این بازیکن 8 گل به ثمر رساند. ارسلان مطهری با 6 ضربه دوم شد. محمد محبی و مهدی کایدی با 5 گل امسال سوم شدند. آرش رضاوند با 5 گل بهترین گلزن استقلال بود و مهدی مهدی پور با 4 پاس گل در رده های بعدی قرار گرفت. یاماگا در جمع پاسورهای برتر استقلال قرار گرفت و با 3 پاس گل سوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید