یک کابوس اتفاق افتاده است؛ ایران در حسرت قهرمانی جهان است/بن بست در مبارزه با آقای نچندان هاس!


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897404

با اتفاقات تلخی که برای تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات جهانی پیش آمده، به نظر می رسد آقای هاس در بن بست لاینحلی گیر کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مسابقات جهانی کشتی بلگراد 2022 صربستان با تلخی ها و افت های متعدد برای کاروان کشتی کشورمان به پایان رسید. در صحت این گفته تردیدی وجود ندارد که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حتی کسری از تیم بلید سال گذشته را در اسلو نشان نداد و نتوانست از عنوان قهرمانی سال گذشته دفاع کند.

کاروان 10 ستاره کشتی ایران که در غیاب روس ها به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی جهان، شاید در بدترین پیش بینی ها هم وارد این تورنمنت شدند، از ترک صربستان به تهران احساس شرم، اندوه و ناامیدی نمی کردند. شاگردان محمد بنا بدون شک اصلی ترین و شاید تنها مدعی جدی ایستادن بر سکوی اول کشتی جهان چه از نظر فدراسیون جهانی کشتی و چه از نظر اهالی فدراسیون بودند. انتظاری که محقق نشد.


عدم برگزاری انتخابات؛ مهمترین مبنای شکست های پی در پی

تاکید آقای خاص فرنگی ایران بر روند سنتی انتخابی تیم ملی و عدم ایمان در یک چرخه منظم و ساختارمند که در مبارزه آزاد توسط تیم فنی صادق پژمان اجرا شد، حالا خود را به مسابقات جهانی نشان داده و شاید یکی از بدترین نتایج تیم ملی این بار در بلگراد به ثبت رسید. موضوعی که شاید به دوندگان تیم ملی در مسابقات جهانی این اطمینان را داده است که آنها شکست ناپذیر هستند و این نتایج ضعیف را ثبت می کنند، احتمالاً ربطی به آنچه تاکنون رخ داده، ندارد.

ما همیشه محمد بنایی را به عنوان یک سرمربی خاص، خندان، پرانرژی و جذاب جام جهانی 2022 دیده ایم. مردم ایران عاشق مبارزه مضطرب، افسرده، خسته، ناامید و شرمنده تر از همیشه. شاگردان محمد بنا در تمامی دیدارهای مهم اوزان خود بدون استثنا بازنده بودند که نقشی حیاتی در تعیین مرد راه یافته به فینال یا رنگ مدال جهانی داشت و هیچ استراتژی خاص و متفاوتی برای مبارزه وجود نداشت. به نفع ایرانی ها، نمایندگان زیر نظر کادر فنی قرار گرفتند.

82d0024b 7282 49a8 a89a 62a3759cc04e خبر خاکستری

تقریباً همان سری اشتباهاتی که در اردوهای قبل از المپیک 2020 توکیو رخ داد و کشتی گیران با مشکلاتی مانند اردو و تخلیه فیزیکی مواجه شدند، یک سال بعد دوباره این بار در بلگراد تکرار شد تا اینکه تیم ملی کشتی فرنگی دو بار توسط کشتی گیر گزیده شد. همین حفره و شانس بی چون و چرای قهرمانی تاریخی جهان از دست ما خواهد رفت.

در المپیک 2020 توکیو، اگر محمدرضا گارزا مدال طلای ناب را از کلاه شعبده بازی بیرون نمی آورد و یا حسن یزدانی مدال طلای المپیک را در کشتی آزاد می برد، قطعا سیل انتقادات به کادر فنی می رفت. تیم ملی کشتی و در راس آن محمد بنا شدت لجام گسیخته ای خواهد یافت، آن طلا و نقره در کنار فاصله کم تا جام جهانی، بنا و مربیان تیم ملی را به مرز امنیت رساند و آنها را از انتقاد سیبل دور کرد.


مأیوس و ناامید؛ شمایل بنا و دانشجویان در بلگراد

نتایج درخشان کشتی ایران در مسابقات جهانی 2021 با کسب 4 مدال طلا همه چیز را فراموش کرد و با این حال این بنا بدون کوچکترین نگرانی در راس هرم کشتی ایران باقی ماند اما حالا که رقابت های صربستان با افتضاح و دوری به پایان رسیده است. از نتیجه مورد انتظار، تمام عیب هایی که از توکیو تا اسلو و بلگراد وجود داشت و در پنبه رها شده بود، سر باز کرد و این همه جوش های چرکین و خونین را بیرون ریخت.

به نظر می رسد مسائلی مانند عدم انسجام و هماهنگی در روحیه تیمی، افت روحی و روانی همه کشتی گیران به ویژه ستاره هایی که امیدوار بودیم قهرمان شوند و از دست دادن آن روحیه پیروزی و برتری در کشتی مهمترین عواملی که در کنار مشکلات فنی مانند آنالیز و مربیگری توانسته اند این نتیجه ضعیف را در تاریخ کشتی ایران ثبت کنند.

در نهایت این مسئولان فدراسیون هستند که با وجود اینکه در روند طولانی آماده سازی تیم کشتی فرنگی بهترین امکانات را در خانه کشتی برای شاگردان محمد بنا فراهم کردند اما باید واکنش نهایی را نشان دهند. . یقینا با نتایج مبارزه آزادانه بخشی از این رسوایی به فراموشی سپرده خواهد شد و نباید مانند گذشته سرپوشی برای اشتباهات مهلک شود.

d2f2763a 8ac9 44f7 8291 3d781932838c خبر خاکستری

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید