از پایان ناکام منصوریان و حتیبی در آلومینیوم تا آغاز رحمت با شکستن جادو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در 26 مرداد 1395 انتظارات اراکی برای حضور در لیگ برتر به پایان رسید و پس از 18 سال پرفراز و نشیب با صعود آلومینیوم اراک به لیگ برتر، پایتخت صنعتی ایران در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور یافت.

با شروع مسابقات لیگ برتر در فصل بیستم، اگرچه تیم آلومینیوم در ابتدا عملکرد خوبی نداشت و با مشکلاتی مانند جدایی خطیبی از این تیم و نارضایتی وی از شرایط باشگاه دست و پنجه نرم می کرد، اما رسول خطیبی در نهایت جان سالم به در برد. به شاگردانش به خوبی نشان دهد. او در پایان نیم فصل اول با آلومینیوم در رده ششم جدول قرار خواهد گرفت و مورد تحسین بسیاری از کارشناسان قرار خواهد گرفت.

پس از جدایی حتیبی، سرانجام علیرضا منصوریان هدایت آلومینیوم کاران را تا پایان فصل برعهده گرفت، البته نام های مختلفی برای نشستن روی نیمکت آلومینیوم اراک در روزهای پایانی سال 99 با عقد قراردادی مطرح شد.

علیرضا منصوریان که اساساً کار خود را از سال 1400 آغاز کرد، توانست رکورد 11 بازی متوالی بدون شکست در لیگ و جام حذفی را روی نیمکت آلومینیومی به نام خود ثبت کند و حتی این تیم شانس کسب سهمیه آسیایی را هم داشته باشد اما در نهایت شکست ناپذیری او با آلومینیوم مقابل گل گهر و منصوریان در 6 بازی آخر فصل فوتبالش پاره شد و شکست را قبول نکرد و حتی از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حذف شد و در نهایت به آلومینیوم یازدهم لیگ رسید تا شما را به پایان برساند.

رکورد منصوریان در اراک در مجموع 17 بازی لیگ برتر و حذفی با 5 برد، 6 تساوی و 6 باخت است. در چند هفته اخیر هم حاشیه محرومیت شدید منصوریان و هم شکایت وی از مجری ورزشی صدا و سیمای استان مرکزی و برخی صفحات مجازی باعث شده است که او برای ادامه فعالیت در باشگاه کمتر مورد استقبال هواداران اراکی قرار گیرد. قرارداد یک شبه توسط مدیرعامل وقت باشگاه به بن بست و جدایی تمدید شد.

پس از چند هفته بلاتکلیفی در اراک و از دست دادن برخی بازیکنان تاثیرگذار مانند سیدمهدی حسینی، حامد پاکدل و شاهین توکلی در فصل نقل و انتقالات تابستانی، اما پس از تغییر در مدیریت باشگاه آلومینیوم، اعضای هیات مدیره اراک. باشگاه آلومینیوم با صعودهای فراوان و گزینه های مختلف تمرینی این تیم در نهایت با رسول حتیبی به توافق رسید و هدایت این تیم دوباره به سرمربی سابق واگذار شد.


c883790e 3127 4240 b710 890502b39b6a خبر خاکستری

حالا پس از یک فصل سخت که سرانجام اراکی با بازگشت حتیبی حضور خود را در لیگ برتر تثبیت کرد، تیم آلومینیوم در بیست و یکمین دوره حضور خود با انگیزه ای دوچندان به اندازه یک رقیب و حتی در سه مرحله پا به میدان گذاشته است. به بالای جدول رسید.

با این حال تیم خطیبی پس از باخت سنگین سه بر یک مقابل صنعت نفت آبادان به یکباره رکوردهایی مانند 11 هفته شکست ناپذیری و بهترین خط دفاعی لیگ بیست و یکم را به نام خود ثبت کرد و مورد تحسین بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفت. در حالی که پس از پیروزی مقابل فجسپاسی در هفته نهم، اراکی دیگر هیچ بردی را ندید و با وجود درخشش ابتدای فصل، بسیار ناامیدکننده و برخلاف میل هواداران ادامه داد که حتیبی از 13 بازی تنها 7 امتیاز کسب کرد. .

اما پس از 4 شکست در 5 بازی متوالی، اعتراضات به عملکرد رسول خطیبی بالا گرفت و در نهایت او توسط لیدر آلومینیوم برکنار شد، هرچند باشگاه در بیانیه رسمی خود به جای اخراج یا اخراج از عبارت “جدایی توافقی” استفاده کرد و محرابی، رئیس مدیرعامل آلومینیوم گفت: با توجه به نتایج بدی که اخیرا داشتیم و جلساتی که در هیئت مدیره انجام شد، تصمیم گرفتیم از رسول حتیبی دعوت کنیم و با او صحبت کنیم و در نهایت اعضای هیئت مدیره به این نتیجه رسیدند که باید به توافق برسیم. به او. “


56ee8177 4bab 4dd3 99a7 de3313231853 خبر خاکستری

اما جدایی خطیبی در حالی رخ داد که مدیران باشگاه قرارداد او را برای فصل آینده تمدید کردند و همین مشکل باشگاه آلومینیوم را مجبور کرد علاوه بر پرداخت مطالبات خطیبی تا پایان فصل، بیشتر مطالبات قرارداد جدید او را نیز پرداخت کند.

بلافاصله پس از جدایی خطیبی، نام های مختلفی برای اجرای سازلین آلومینیوم بر سر زبان ها افتاد و حتی از صمد مرفاوی به عنوان گزینه قطعی برای نیمکت نشینی اراکی نام برده شد اما در نهایت با مهدی رحمتی که پارسال اولین فصل حضورش را داشت. او تجربه مربیگری خود را در تیم پدیده مشهد داشت و با این تیم در رده نهم جدول قرار گرفت و از ابتدای فصل هدایت تیمی را برعهده نداشت و با مدیران باشگاه به توافق رسید.

حضور رحمتی روی نیمکت آلومینیوم سازان در آخرین جدال لیگ برتر در سال 1400 اما در پایان 13 هفته ناکامی اراکی در پیروزی و آلومینیوم با شکست تراکتورسازی در اراک در مجموع 29 امتیازی شد و دهم شد. محل.


3818a267 c343 4d18 842d 882085833a70 خبر خاکستری

حالا با وجود همه فراز و نشیب ها، آلومینیوم اراک علاوه بر اینکه بقایش در لیگ برتر تا به اینجا قطعی شده، به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسیده و باید در فروردین ماه به مصاف پرسپولیس برود که اتفاق جالبی خواهد بود. مسابقه مرسی با سفید.

پس باید اراکی را ناراضی ترین تیم این دوره از نظر قرعه کشی های سخت بدانیم. آنها کار خود را با حریف لیگ برتری آغاز کردند و فجر سپاسی را از دور رقابت ها حذف کردند و در مرحله یک هشتم با پشت سر گذاشتن سپاهان به عنوان یکی از سه تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر به گروه هشت تیمی راه یافتند. دور بعد با یکی دیگر از مدعیان قهرمانی دیدار خواهد کرد.

نگاهی به کارنامه نماینده لیگ برتر استان مرکزی نشان می دهد که آلومینیوم سازان از 39 بازی خود در لیگ برتر و جام حذفی در سال 1400، 11 برد و 16 تساوی به دست آورده اند و در این بین اراکی 12 بازی متحمل شده است. سهم منصوریان و حتیبی هر کدام 6 شکست است.


سال 1400 با همه فراز و نشیب ها و تلخی ها و شیرینی های فراوان گذشت اما شاید یکی از حسرت هایی که برای ورزش دوستان استان مرکزی امسال و همچنین سال 99 باقی ماند این بود که همچنان بازدید از ورزشگاه و تماشای مسابقات لیگ فوتبال استان از نماینده استان محروم شد، آرزویی که 18 سال هواداران متعصب اراکی را برای تحقق آن به ورزشگاه کشاند و حالا امیدوارند در قرن جدید بالاخره محقق شود. و سال جدید با افول تاج.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید