دولت سیزدهم با کار جهادی می خواهد ناکامی ها را جبران کند/ همه مسئولان نسبت به رفع مشکلات احساس مسئولیت می کنند.


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889198

نماینده مجلس ریاست جمهوری گفت: این دولت در بین مردم است و می خواهد با کار جهادی عقب ماندگی ها را جبران کند و در صحنه با مشکلات برخورد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس اتاق ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه در برنامه «جبهه اول» شبکه خبر حضور یافت و به تشریح برنامه ها، وظایف و دستاوردهای معاون خود در زمینه تعامل حداکثری با شورای اسلامی پرداخت.

سید محمد حسینی در این گفت و گوی تلویزیونی بر لزوم تعامل، همکاری و هماهنگی قوای سه گانه در کنار اعتقاد به تفکیک قوا تاکید کرد و گفت: بدون شک قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس تعامل دارند. و همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند. ، می توانند با سرعت و آسودگی امور کشور را پیش ببرند و از وقفه ها و تاخیرهای بی موردی که گاه شاهد آن هستیم جلوگیری کنند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی بر تعامل، رایزنی و هم افزایی دولت و مجلس تاکید کرد و در همین راستا در سال اول در قالب 31 مجمع استانی با تمامی نمایندگان دیدار و گفتگو کرد و در این حوزه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در حالی که در دولت یازدهم بیست و یکم، 21 مجمع نمایندگان استان در مدت چهار سال برگزار شد و در دولت دوازدهم، هیچ جلسه ای از سوی رئیس جمهور وقت با مجامع استانی برگزار نشد. دولت سعی می کند به بهترین شکل ممکن با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: نتیجه دیدارها و گفتگوهای دولتمردان و نمایندگان مجلس این بود که نمایندگان با توجه به دغدغه و تلاش مستمر دولت، شناخت و شناخت واقعی از توانمندی ها و توانمندی های دستگاه های اجرایی داشتند. حمایت و همکاری لازم را داشتند و این که تاکنون استیضاح نشده است، شاید یکی از نتایج این تعاملات باشد.

حسینی افزود: این در حالی است که در دوره مشابه دولت قبل چهار استیضاح در مجلس شنیده شد. در مورد سؤالات مربوط به حقوق نمایندگان مردم، در سال اول دولت قبل 41 سؤال بود که منجر به 7 کارت زرد شد، در حالی که در دولت فعلی فقط 13 سؤال و از این تعداد فقط 3 سؤال مطرح شد. نمایندگان اعلام کردند که قانع نشده‌اند که البته عجیب بود، زیرا در مورد وزیر ورزش، موضوع مخالفت با دو آیین‌نامه اجرایی آن وزارتخانه بود که از دولت‌های گذشته باقی مانده بود. دولت قبل از تصویب مجلس آنها را در اولویت قرار داد و معلوم نشد سوال کننده محترم و نمایندگان مردم از چه چیزی راضی نیستند!

معاون رئیس جمهور گفت: در گذشته بسیاری از پروژه های عمرانی حتی با پیشرفت بیش از 90 درصدی به دلیل کوتاهی مدت، تاخیر و سهل انگاری متوقف و تعطیل شد، اما امروز دولت در صدد جبران نواقص و رفع مشکلات است. کشور.

حسینی گفت: امروز همه دولتمردان در قبال رفع مشکلات احساس مسئولیت می کنند و علاوه بر انجام وظایف اساسی خود در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته شخصا به دعوت نمایندگان به حوزه انتخابیه خود می روند و نیازها و مشکلات موجود را به دقت بررسی می کنند. گذاشتم و به وزرا و نهادهای ذیربط ارائه دادم و تاکنون به 55 استان و نزدیک به 100 شهر سفر کرده ام. اساساً این دولت در بین مردم است و می خواهد با کار جهادی عقب ماندگی ها را جبران کند و مشکلات را در صحنه حل کند. .

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص اولویت این لایحه بر پیشنهاد گفت: امروز همه نمایندگان مردم به این موضوع اذعان دارند که اگر لایحه از سوی دولت ارائه شود جامعیت و وزن کارشناسی لازم را دارد و دولت مصمم است که بررسی کند. مشکلات موجود و حل آنها با ارائه طرح به لایحه در مجلس و یکی از دستاوردهای این دولت و امور مجلس که با همکاری مجلس انجام شد، لایحه مرکزی و تصویب ترجیحی و الحاقی لوایح است. نسبت به طرح های ارائه شده

حسینی تصریح کرد: دولت تاکنون 42 لایحه به مجلس ارائه کرده و با طرح کارشناسی مجلس نیز موافقت کرده است. از نظر موضوعی نیز نزدیک به 41 درصد از لوایح مربوط به مشکلات اقتصادی و خانگی است که نشان از عزم دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد.

نایب رئیس مجلس با قدردانی از همکاری و ارتباط نمایندگان مردم با دولت گفت: متأسفانه واقعیت ارتباط و تعامل نزدیک دولت و مجلس با فضایی که برخی رسانه ها در خارج ایجاد می کنند متفاوت است، هرچند همه اظهار نظر نمایندگان مردم در مورد مشکلات کشور آزاد است، اما گاهی که یکی از نمایندگان مجلس نظر شخصی خود را بیان می کند، برخی از رسانه های مخالف جوی ایجاد می کنند که او را به عنوان اپوزیسیون کل مجلس در مقابل دولت به چالش بکشند. اکثریت قاطع نمایندگان مردم متدین، دلسوز و انقلابی هستند که مانند دولت به فکر حل مشکلات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید