بی احتیاطی نسبت به دشمن ناکامی های جبران ناپذیری را به دنبال دارد/ امنیت کشور امروز زمینه ساز پیشرفت و توسعه است


ساعت: 14:13
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880828

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز عزیزان زیادی برای امنیت کشور جان خود را فدا کردند، گفت: امروز در منطقه ای ناپایدار و در امنیت کامل زندگی می کنیم و این امنیت زمینه ساز فعالیت های اقتصادی و پیشرفت و توسعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «پرچم های دین و اندیشه» که امروز برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان 54 روحانی شهید در راه دفاع از انقلاب اسلامی را تقدیم کرده است و قطعاً این روحانیون شهید هستند. روحانیون و دیگر روحانیون حاضر در مجلس نیز منتظر چنین راه روشنی هستند که نمونه درخشانی از اختلاط خون شیعه و سنی و کرد و فارس برای حفظ دین مبین اسلام و میهن اسلامی و عزت و سربلندی ماست. ایران اسلامی

وی افزود: این نشست ارزشمند نمونه بارز همکاری و هم افزایی تمامی اقشار از تک تک مدارس این سرزمین اسلامی است.

سرلشکر باقری گفت: ملت بزرگ ایران پس از سال ها ظلم و ستم به رهبری حضرت امام مردانه به میدان آمدند و استقلال و آزادی واقعی خود را بازیافتند، اما دشمنان این مردم این آزادی را تاب نیاوردند و به ملت ایران حمله کردند. مشکلات بزرگی برای آنها ایجاد کرد. مردم آن را دریافت کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: دشمنان ما تلاش کردند وحدت مردم را به دشمنی و تفرقه تبدیل کنند و به استثمار و چپاول خود ادامه دهند، اما مردم عزیز کردستان و روحانیت از روش ها و توطئه های مختلف استفاده کرده اند. تحریم های 4 دهه ای از سوی این استان و مهاجرانی که از نقاط مختلف کشور به این استان آمده بودند توانستند امنیت پایداری را در این منطقه برقرار کنند.

وی افزود: امروز بارها دیده و شنیده ایم که چگونه عزیزان ما اعم از شیعه و سنی جان خود را بر روی هر تخته سنگی، در هر سنگر و در هر مقامی گذاشتند و این سرزمین را حفظ کردند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در دهه 80 گروه های دیگری به دنبال تخریب امنیت ملت بودند اما نتوانستند در مقابل ایران اسلامی بایستند و امروز امنیتی که در کردستان داریم مصداق امنیت پایدار است که شاخص های آن در بسیاری از نقاط بالاتر است. کشور..

وی گفت: در دهه 70 پس از توطئه ها، ترورها و درگیری های متعدد، نیروهای اسلام به کانون ضد انقلاب در کشور همسایه حمله کردند و آنها را سرکوب کردند و قول دادند که دیگر اقدامی علیه ما نکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز عزیزان زیادی برای امنیت جان خود را فدا کردند و امروز در منطقه ای ناپایدار و در امنیت کامل که اساس همه فعالیت های اقتصادی و اقتصادی است در کانون آتش هستیم. پیشرفت و توسعه ای که نیروهای مسلح دارند با همکاری مردم به آن دست یافته اند.

وی تاکید کرد: هر لحظه بی اعتنایی به دشمن که همیشه به دنبال توطئه است شکست های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این امر به این دلیل است که استان کردستان دارای شرایط ویژه ای است، زیرا استان کردستان با منطقه ای مرز مشترک دارد که دولت مرکزی عراق بر آن حاکمیت ندارد و منطقه ای نیز بر آن حاکم است. حاکمان به امنیت آن اهمیت نمی دهند. در نتیجه دیدیم که در ماه‌های اخیر مورد حمله قرار گرفته‌اند و شاهد بوده‌ایم که این سرزمین محل استقرار گروه‌های مسلحی شده است که مرکز آموزشی دارند و جاسوسان را آموزش می‌دهند و به کشور ما می‌فرستند تا مرزهای کردستان را ایجاد کنند. همسایگی برای ما مهم است، اما شرایط آنجا چنین مشکلاتی را ایجاد کرده است و تلاش امروز برای رفع این اختلالات امنیتی است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: امروز امیدواریم دولتمردان عزیزی که به دنبال توسعه کشور هستند بتوانند از این امنیت ایجاد شده بهره ببرند و موجب پیشرفت بیشتر استان شوند.

وی افزود: علاقه رهبر انقلاب به مردم استان کردستان مثال زدنی است و تعابیری که برای مردم استان کردستان و این سرزمین به کار می برند بی نظیر است. امروز مفتخریم که هزاران رزمنده و جوان عزیز این استان دوشادوش پاسداران و نزدیکان ارتش و نیروی انتظامی امنیت پایدار منطقه را ایجاد کرده اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این راه عشایر عزیز و اقشار مختلف مردم مسئولیت امنیت خود را بر عهده گرفتند. سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال 1387 را باید نقطه عطفی در استان دانست. جوانان عزیز ما باید بدانند که امنیت امروز به راحتی به دست نمی آید و باید این امنیت را گرامی داشت و از این دستاورد بزرگ پاسداری و پاسداری کرد.

سرلشکر باقری گفت: کردستان عزیز دارای برکات الهی و خدادادی فراوانی است که هم منابع خدادادی و هم موقعیت جغرافیایی آن در غرب کشور بسیار حائز اهمیت است. دشمنان و برخی ناکارآمدی‌های ناشی از دولت‌های گذشته، می‌توانیم با قدرت دولت جدید و با جوانان نخبه و توانمند کردستان، توسعه و پیشرفت استان کردستان را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید