حزب پیشکسوتان: بی توجهی به معیشت فرهنگیان عواقب جبران ناپذیری برای کشور و نظام دارد

حزب پیشکسوتان: بی توجهی به معیشت فرهنگیان عواقب جبران ناپذیری برای کشور و نظام خواهد داشت.

روز جدید مجمع پیشکسوتان در بیانیه ای در حمایت از مطالبات قانونی فرهنگیان تاکید کرد: جایگاه این قشر تاثیرگذار به شدت آسیب دیده است، عدم پاسخگویی به مطالبات و دغدغه های فرهنگیان عواقب جبران ناپذیری برای کشور و نظام خواهد داشت. و آثار مخرب آن نه تنها جامعه فرهنگی را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه دانش آموزان و خانواده های آنها را نیز به طور گسترده ای در معرض دید قرار می دهد.

بیانیه حزب ایثارگران در حمایت از مطالبات قانونی معلمان به شرح زیر است:

به نام خدا

کشورمان در ماه های اخیر شاهد بروز نارضایتی و اعتراض فرهنگیان و معلمان زحمتکش در رابطه با تصویب لایحه «نظام طبقه بندی معلمان» در مجلس شورای اسلامی بوده است. این موضوع ریشه در گذشته های دور دارد و بارها مطرح شده و متاسفانه به جای گفت و گو با نمایندگان معلمان و یافتن راهی برای احقاق حقوق خود با نسبت دادن این حرکت اعتراضی به احزاب و گروه های سیاسی، با واکنش های بی سابقه ای مواجه می شوند. و سرکوب و در نهایت به آتش زیر خاکستر تبدیل شد.

در شرایطی که نظام آموزشی با کاستی‌های فراوانش چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای دارد و نیازمند تحول اساسی است و عدم توجه به جایگاه والای معلم جایگاه اجتماعی این قشر تأثیرگذار را به‌شدت تضعیف می‌کند، بی‌توجهی به مطالبات و دغدغه‌های فرهنگیان. کارگران این امر عواقب جبران ناپذیری برای کشور و نظام خواهد داشت و پیامدهای مخرب آن نه تنها موجب تشویش جامعه فرهنگی می شود، بلکه دانش آموزان و خانواده های آنان را در معرض بی اعتمادی گسترده تری قرار می دهد.

معلمان همواره با تاکید بر جنبه معنوی معلمی سعی کرده اند تا مشکلات معیشتی و ناامنی شغلی خود را از چشم دانش آموزان پنهان کنند، اما به دلیل نداشتن نیازهای اولیه زندگی مجبور به انتخاب شغل دوم و گاه سوم شده اند. کاهش اعتبار از نظر اجتماعی، معلمان و دانش آموزان نیز کاهش کیفیت آموزش را تجربه کرده اند.

برخلاف سایر کارمندان دولت، معلمان مجبورند اوقات فراغت خود را صرف فعالیت‌های مرتبط با آموزش (یادگیری و تحقیق، تهیه کتاب و محتوای درسی، بررسی تکالیف دانش‌آموزان، تهیه سؤالات آزمون و تصحیح و …) کنند، اما جایی دیده نمی‌شود. و این قشر کارگر جدای از عدم برخورداری از حق «رتبه»، حتی از حقوقی چون «سخت کوشی» برخوردار نبوده است که از مشاغل بسیاری برخوردار است.

دردناک ترین و آزاردهنده ترین موضوع برای مربیان، برخورد مسئولان مربوطه با خیل عظیم فرهنگیان است که علیرغم مسئولیت خطیر انسان سازی و کثرت دانش آموزان در ایران و عدم رعایت استانداردهای کلاسی نسبت به سایر کشورها، به نظر می رسد. داشتن مربیان مازاد بر نیاز دولت است و بر دولت تحمیل می شود.

«حزب پیشکسوتان» با حمایت از مطالبات قانونی و منطقی معلمان و فرهنگیان کشور پیشنهاد می کند:

الف- از نمایندگان انجمن های صنفی فرهنگیان و صاحب نظران و صاحب نظران جهت حضور در کمیته های مربوطه و تنظیم قوانین و بودجه مربوط به فرهنگیان دعوت بعمل آید و نحوه گفت و گو و تعامل با نمایندگان این گروه اجتماعی تأثیرگذار. آسفالت شود.

ب- در تبصره 3 ماده 6 لایحه قانون رتبه بندی معلمان عبارت مشمول بودجه بندی حذف و دولت مکلف یا مکلف به اعمال رتبه می باشد.

ج- حداقل دستمزد معلمان باید به گونه ای تعیین شود که هیچ معلمی زیر خط فقر نباشد.

د- بحث حقوق و مسئولیت معلمان را از طرح رتبه بندی جدا کرده و بسته به ماهیت متفاوت هر کدام نسبت به رعایت کلیه الزامات اقدام نمایید.

ه- معلمان مجروح را که صرفاً به منظور اعتراض مدنی به وضعیت معیشتی فعلی در زندان به سر می برند، در اسرع وقت آزاد کنید.

و- اسناد بالادستی از قبیل طرح توسعه، سند چشم انداز و سند تحول باید به طور دقیق و کامل و به موقع اجرا شود.

ز- به موضوع عدالت آموزشی با تمرکز بر مناطق کم برخوردار، عشایری، مرزی و… توجه ویژه شود.

ح- فراهم نمودن شرایط استخدام معلمان جهت خرید خدمات آموزشی.

ط- طبق اصل 30 قانون اساسی، آموزش رایگان باید در تمام مناطق کشور اعمال شود.

در نهایت مجمع ایثارگران در همبستگی با اعتراضات مدنی و حقوق این قشر بزرگ و دلسوز، از دولت و مسئولان می‌خواهد که به مطالبات قانونی معلمان توجه مضاعف کنند تا فضایی به دور از فشار تربیتی نسل‌های آینده فراهم شود. در کنار.

حزب مجمع جانبازان

22 مه 44

دیدگاهتان را بنویسید