بی توجهی به ورزش همگانی آسیب های جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد می کند/ اسلام ورزش و نشاط را نفی نمی کند


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810393

در پایان ششمین تعطیلات فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه پدرخوانده؛

بی توجهی به ورزش همگانی در کشور و نگاه همه جانبه اسلام به ورزش از مهم ترین موضوعات مطرح شده در اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه کوم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه کوم عصر دوشنبه در سالن اجتماعات حوزه علمیه دارالشفاء شهر کوم برگزار شد.
به گفته متکی پور مسئول این مسابقات تمامی داوران و عوامل این مسابقات دانش آموز بودند.
2500 دانش آموز ورزشکار در این مسابقات به رقابت پرداختند که البته این مسابقات به دلیل گسترش تاج فقط در کوم برگزار شد.
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب عصر دوشنبه در حوزه علمیه کومه با حضور آیت الله اعرافی مدیر سمینارها، سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افشین برگزار شد. ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و جمعی از دانش آموزان ورزشکار و برگزارکننده در سالن هیئت مدیره دبیرستان دارالشفاء شهر کوم برگزار شد.




ورزش همگانی در بین مردم ایران مغفول مانده است




162195f3 dde8 4ddc 9ff4 2260e24d95cd خبر خاکستری

افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در این مراسم با اشاره به عدم تحرک در بین جامعه گفت: به دلیل تغییر سبک زندگی و دلایل دیگر، افراد مختلف جامعه غیرفعال شده اند، به طوری که 64 درصد از زنان در جامعه کشور غیر فعال هستند.
وی ادامه داد: این رقم طی 5 سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت که باید برای امروز برنامه ریزی کنیم.
مالایی گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت، 82 درصد مرگ و میرها در کشور ما به دلیل بیماری های ناشی از کم کاری است.
وی افزود: تهدید انفعال در کشور جدی است و ورزش همگانی برای غلبه بر این معضل باید افزایش یابد.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: رشد مهارت های پایه در کودکان ایرانی 5 درصد کند می شود که نشان از انفعال در کل جامعه دارد.
مولایی خاطرنشان کرد: میانگین سرانه ورزش ایران 13 دقیقه است که بالای 50 درصد میانگین جهانی است.

اسلام ورزش و نشاط را نفی نمی کند

37c1f25b c7c2 4680 82a9 497e83c3281b خبر خاکستری

مدیر حوزه علمیه با تقدیر از طلاب، برگزارکنندگان و نهادهای حامی این جشنواره گفت: گاهی در ذهن نشاط و سلامت دوقطبی نامناسب تلقی می شود که در اسلام وجود ندارد، نمی توان نشاط را جشن گرفت. و نه می توانیم نشاط و شادابی را به دست غریزه سرکش بسپاریم.
مدیر حوزه علمیه گفت: در منطق اسلام و عقل سلیم طراوت معنوی و نشاط معنوی وجود دارد، در اسلام نه نیازهای انسان برطرف می شود و نه بدون قاعده رها می شود، نفی طراوت اشتباه است، همچنان که مهجوریت و فقدان فرهنگی و اسلامی. قوانین اشتباه هستند E.
وی با بیان اینکه در حوزه ورزش و سلامت باید به چند نکته کلیدی پرداخته شود، گفت: ابتدا باید فلسفه ورزش و سلامت را تثبیت و ترسیم کرد و در این میان باید رویکرد کلامی و فلسفی در منطق علوم اسلامی ایجاد شود.
آیت الله اعرافی تاکید کرد: ثانیاً در دنیا روی اخلاق و ارزش ها در عرصه ورزش کار می شود و ما نیز باید در این زمینه فکر و اندیشه تولید کنیم و راه را برای سلامت ورزش هموار کنیم.
وی افزود: ثالثاً در حوزه فقهی، احکام و قوانین ورزش باید جدی تر و همه جانبه تر کار کنیم و تولید عملی و فکری داشته باشیم.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: قدم بعدی الگوسازی عملی است که حوزه می تواند فعالیت کند و دستگاه های مسئول در این زمینه نیز باید به وظایف خود عمل کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در زیرساخت های ورزشی قطعا باید گام های اساسی برداریم تا زیرساخت های ورزشی مناسب در مدارس، صنعت، دانشگاه ها و حوزه ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید