انجمن اسلامی اساتید دانشگاه: حذف علمای متعهد مانند محمد فاضلی لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

انجمن اسلامی اساتید دانشگاه: حذف علمای متعهد مانند محمد فاضلی لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

روز جدید انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با محکومیت این اقدام (اخراج دکتر محمد فاضلی از کمیته پذیرش دانشگاه شهید بهشتی) نه تنها چنین اقدام کوته فکرانه ای را شایسته جمهوری اسلامی ایران نمی داند، بلکه آن را به صراحت می داند. مغایرت با ارزش های اصلی جمهوری اسلامی است.

بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در واکنش به اخراج محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به شرح زیر است:

نام خدا

در شرایطی که جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به متفکران و حکیمان متعهد و شجاع نیاز دارد که دغدغه و دغدغه اصلی آن آبادانی، سربلندی و اعتلای ایران زمین است، متاسفانه شاهد حرکت انحطاط آمیز برخی از مراجع هستیم.

مردی چون دکتر محمد فاضلی که فارغ از منافع شخصی و گروهی، دانش خود را در خدمت جامعه قرار داده و با درک عمیق، به تحلیل مشکلات کلیدی جامعه ایران پرداخته و شجاعانه و دلسوزانه به اشتباهات و کاستی های جامعه اشاره کرده است. دولت در حل به جای «قدردانی و بالا نشستن»، به بهانه بوروکراسی پایین و اعمال برخی تئوری های تنگ نظرانه سیاسی، به طرز شگفت آوری متفکرانه از دانشگاه اخراج شد.

چرا باید دکتر فاضلی را که همه دانشگاهیان و دردمندان جامعه ایران او را به عنوان جامعه شناس فاضل، توانمند، فداکار و دلسوز می شناسند از دانشگاه اخراج کنند؟ بی‌تردید حذف دانشمندان فعالی چون دکتر محمد فاضلی لطمات جبران‌ناپذیری بر دانش و نظام دانشگاهی کشور وارد می‌کند و دانشگاه‌ها را از چهره‌های دلسوز و دلیر که برای توسعه دانش ایران‌محور و آینده این کشور ضروری هستند خالی می‌کند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با محکومیت این اقدام (اخراج دکتر محمد فاضلی از کمیته پذیرش دانشگاه شهید بهشتی) نه تنها چنین اقدام کوته فکرانه ای را شایسته جمهوری اسلامی ایران نمی داند، بلکه آن را به صراحت می داند. مغایرت با ارزش های اصلی جمهوری اسلامی است.

بر این اساس انجمن خواهان بازنگری فوری این تصمیم بوده و از کارکنان محترم به رهبری ریاست محترم جمهور درخواست دارد که از چنین آسیب بزرگی به دانشگاه و جامعه جلوگیری کنند و از کلیه همکاران و تشکل های دانشگاهی انتظار دارد به نحو مقتضی اقدام نمایند. اعتراض آنها به چنین رویه ها و اقدامات زیانبار و تنگ نظرانه است.

انجمن اسلامی معلمان دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید