ارتباط با بخش خصوصی در استان مرکزی مطلوب و قابل دفاع است/ احساسی بودن بورس لطمات جبران ناپذیری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسلمه استاندار مرکزی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی گفت: نسبت به گذشته کمتر اثرگذار است.

مخلصه الائمه گفت: روابط اقتصادی، تجاری و تولیدی بخش خصوصی این استان مطلوب و قابل دفاع است و استانداری از تمام ظرفیت خود برای رشد و پویایی این حوزه استفاده می کند.

وی ادامه داد: صنعت استان مرکزی به اراک محدود نمی شود و صنعت اراک را نمی توان چند واحد بزرگ تولیدی قدیمی دانست، بلکه باید برای حمایت از تمامی واحدهای تولیدی استان برنامه ریزی کرد و بیش از پیش برای رفع مشکلات آنها تلاش کرد. .

استاندار مرکزی گفت: اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی این استان دلسوزانه و با جدیت مثال زدنی برای رفع مشکلات صنایع تلاش می کند که قابل تقدیر است.

کار هیجانی بورس خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد

ناصر بیگی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: سال 1346

بیگی گفت: سازمان بورس به عنوان پل ارتباطی بین سرمایه گذار و سرمایه گذار عمل می کند و ایجاد تعامل با دولت برای توسعه بازار یکی از مهمترین وظایف این سازمان است و باید اهمیت بازار سرمایه و نقش آن را در کشور آشکار کند. توسعه.”

وی ادامه داد: ارائه برنامه های آموزشی انتظار بخش خصوصی از سازمان بورس است چرا که بدون آموزش و شناخت بازار سرمایه گذاری ها بدون شک به هدر می رود.

رئیس اتاق بازرگانی، معدن و کشاورزی استان مرکزی گفت: بخش خصوصی معتقد است کار هیجانی در سازمان بورس آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد و اینکه 400 هزار کد بورسی در کشور ما در مدت زمان کوتاهی به 50 میلیون می رسد نمونه آن است. کار احساسی و هیچ راهی به نفع اقتصاد کشور نیست.

اگر قرار است بورس محل تعیین قیمت کالا باشد، هم باید زمینه کار را باز کند و هم طرفین به یکدیگر اعتماد کنند.

علی جودکی، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: بورس کالا باید زمینه را برای گسترش معاملات فراهم کند و تولیدکنندگان را به تولید بیشتر تشویق کند. باید زمینه کار را باز کند و طرفین به یکدیگر اعتماد کنند.

جودکی گفت: با توجه به اینکه حدود 85 درصد شرکت‌های تولیدی را شرکت‌های کوچک تشکیل می‌دهند، طبق مقررات هیچ شرکتی نمی‌تواند کمتر از مقدار شخصی مواد اولیه را از بورس کالا خریداری کند که این مشکل بزرگی برای واحدهای تولیدی کوچک است.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که شبکه‌های توزیع بزرگ ایران محدود است و بیشتر معاملات در سطح توزیع‌کنندگان کوچک انجام می‌شود، شناسایی و اعتبارسنجی همه تامین‌کنندگان و خریداران برای بورس سخت است در حالی که باید برای آنها تخفیف قائل شود. «استانداردهایی را تعیین کنید که همه رعایت کنند و اگر تخلفی صورت گرفت، مقصر اصلاح می‌شود.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به تاثیر مثبت بورس کالا، مشکلات و موانعی برای متقاضیان و تولیدکنندگان در چارچوب مشخصی وجود دارد که به توسعه اقتصادی و بهبود تولید کمک می کند. چرخه.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید