جهانگیری: انتقال فروش نفت به خارج از وزارت نفت ممکن است خسارات ملی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد

جهانگیری: انتقال فروش نفت به خارج از وزارت نفت ممکن است خسارات ملی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد

اسحاق جهانگیری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: آخرین روز هر سال – 8 اسفند – زنده می کند یاد و نامی که از افتخارات تاریخ معاصر ایران است. ملی شدن صنعت نفت و رهبر بصیر آن «مرحوم دکتر محمد مصدق» آغازگر جنبشی بود که هم ایران و هم منطقه افق نو را به روی احقاق حقوق ملی و توسعه ملی گشود.

اگر کودتای 28 مرداد 1332 صورت نمی گرفت و نفت به عنوان سرمایه زوال ناپذیر کشور و دارایی همه نسل ها در خدمت توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن بود، ایران و خاورمیانه وضعیت متفاوتی داشتند. سرنوشت.

نفت همچنان ظرفیت بزرگ اقتصادی است که باید برای توسعه منابع انسانی، توانمندسازی جامعه، رفع فقر و نابرابری، تکمیل زیرساخت های توسعه و ارتقای همبستگی ملی و سرمایه اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

نفت ملی امروز و فردا متعلق به همه ایرانیان است، ریختن آن به هر قیمتی درس تاریخ نیست.

انتقال فروش نفت به خارج از وزارت نفت به دلیل محدودیت ها و نیازهای فوری ممکن است خسارات ملی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، از جمله عدم سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت و نیاز واقعی در صنعت نفت و گاز و فرآورده های آن و افزایش آینده. رشد تقاضا و مصرف سیگنال های هشدار دهنده ای در روند توسعه ملی است. گشایش بنیادی روابط بین‌الملل به همراه اقدامات حاکمیتی می‌تواند زمینه جذب صدها میلیارد دلار منابع برای سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید