نداشتن سواد رسانه ای در جامعه حوادث جبران ناپذیری را به دنبال دارد


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908085

حجت الاسلام رضایی گفت: اگر افراد جامعه از سواد رسانه ای لازم برخوردار نباشند قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و تحت تاثیر شایعات و احساسات کذب می توانند حوادث ناگوار جبران ناپذیری ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حسن رضایی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز، با توجه به اهمیت سواد رسانه ای در جامعه اظهار کرد: امروزه با گسترش و تنوع شبکه های رسانه ای، اخبار و محتوا در کمترین زمان ممکن در دنیا منتشر می شود، این در حالی است که کیفیت بیان رسانه بسیار بالاست، مهم است و گستردگی رسانه به حدی است که حد و مرزی نمی شناسد.

و افزود: بنابراین اگر افراد جامعه از سواد رسانه ای لازم برخوردار نباشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و شاید تحت تاثیر شایعات نادرست دچار احساسات زودگذر و با تصمیمات سطحی و احساسی شوند. حوادث جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و آسیب های زیادی به ساختار جامعه وارد می کند و امنیت را برای مردم به ارمغان می آورد.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: رسانه یکی از اجزای جدایی ناپذیر دنیای امروز است که ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد.

رضایی همچنین گفت: اگر بتوانیم با شعور مناسب از آن به درستی و مناسب استفاده کنیم، نه تنها آسیب و چالشی ایجاد نمی کند، بلکه وسیله ای برای رسیدن به اهداف متعالی بشریت می شود و می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. و بر این اساس نیاز به سواد رسانه ای احساس می شود.

وی افزود: سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارت های کاربردی قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تحلیل مخاطبان و اهداف مجریان برنامه های رسانه ای مربوط می شود. و لازم به ذکر است که مسئولین و متولیان فرهنگی و صدا و سیما، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و خانواده ها نسبت به ارتقاء سواد و بصیرت رسانه ای وظیفه مضاعف دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید