راه های ساده برای درمان بی خوابی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در اوج خستگی یا در رختخواب خود نتوانید بخوابید، نتوانید بخوابید و فقط موقعیت خود را تغییر دهید یا دائماً ساعت تلفن همراه خود را چک کنید تا ببینید ساعت چند است و هنوز نمی توانید بخوابید یا می توانید بخوابید. چیزهای دیگر تا بتوانید بخوابید!

این روش خواب برای خلبانان آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد زیرا آنها به دلیل استرس شدید قادر به خوابیدن سریع نبودند. در نهایت این روش بسیار موثر بود و به خلبانان کمک کرد.

درمان سریع بی خوابی در ۲ دقیقه و در دو مرحله

در ادامه شما را با دو قسمت از این مبحث که آرامش جسمی و روحی است آشنا می کنیم، این روش در رفع اضطراب و خستگی موثر است و به همه افراد با هر شرایط اجتماعی توصیه می شود.

بخش اول: آرامش بدنی

می دانید که یکی از عوامل اصلی و مهم برای سریع به خواب رفتن و درمان بی خوابی در شب، آرامش بدن است، اما اگر بدنتان آرام نیست چه باید کرد؟ با روش پیشنهادی به سرعت به این هدف خواهید رسید.

آموزش ایجاد آرامش جسمی برای درمان بی خوابی در کوتاه ترین زمان ممکن

1- به پشت دراز بکشید و پاهای خود را روی زمین دراز کنید. دستان خود را به آرامی روی باسن خود قرار دهید و چشمان خود را ببندید و چانه خود را به سمت سینه خود ببرید.

2- به آرامی نفس عمیق بکشید. خطوط اخم و چین و چروک پیشانی را از بین ببرید و با احساس استرس و اضطراب بخوابید. تصور کنید که پوست سر بسیار شل شده است و سپس احساس کنید که سایر قسمت های صورت آرام شده اند و دهان را بسیار کمی مانند ماهی باز کنید.

نکته: مفهوم کلی عنصر دوم این است که باید عضلات را ریلکس کنید تا بدون هیچ استرسی بخوابید.

3- شل شدن عضلات خود را احساس و کنترل کنید و به آرامی نفس بکشید.

4- شانه های خود را تا حد امکان شل کنید انگار اصلا وجود ندارند. همچنین گردن و همچنین سایر قسمت ها و ماهیچه ها را شل کنید و در کل باید خود را از هر فکر و نگرانی رها کنید و فقط زمانی که می خواهید به فکر استراحت باشید.

5- حالا قفسه سینه را شل کنید و نفس عمیق بکشید و بگذارید قفسه سینه بالا و پایین حرکت کند. برای داشتن خوابی آرام و بی دغدغه باید بپذیرید که مانند توده سبکی هستید که در آسمان شناور هستید.

6- اکنون نیمه بالایی بدن شما ریلکس شده است و احساس آزادی و آرامش می کنید، فقط نیمه پایینی بدن باقی مانده است.

7- برای شل شدن عضلات ران باید تصور کنید که گوشت به نرمی روی استخوان آویزان است. تصور کنید هیچ استخوانی در پای شما وجود ندارد و فقط پای شما ماهیچه دارد. این کار را روی هر دو پا انجام دهید.

8- اکنون بدن شما کاملاً ریلکس شده است و 3 نفس عمیق بکشید و از راه دهان بازدم کنید.

بخش دوم: آرامش

ایجاد آرامش برای درمان فوری بی خوابی بدون دارو که برای بی خوابی دوران بارداری نیز موثر است. زمانی که از نظر جسمی آرام شدید، فقط ده ثانیه طول می کشد تا ذهن شما کند شود و به هیچ چیز فکر نکند، سپس به خواب عمیقی فرو خواهید رفت.

با انجام مراحل فوق به منظور می توانید عضلات بدن خود را کنترل کنید و در نتیجه به راحتی بخوابید و این راه حل در دنیای مدرن امروزی نیز کاربردی است و مورد تایید محققین است و مشکلی ایجاد نمی کند.

توجه: اگر می خواهید فوراً بخوابید، باید به چیزهایی فکر کنید که شما را آرام می کند.

اگر در فصل زمستان از بی خوابی رنج می برید، 3 راه به ترتیب زیر وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و اگر راه حلی که انتخاب می کنید جواب نداد، راه دیگری را انتخاب کنید.

این موارد عبارتند از:

1- فرض کنید در فصل بهار هستید و در ته قایق دراز کشیده اید و به سمت غروب خورشید حرکت می کنید و صدای دریا در گوش شماست و با ابرها به آسمان آبی بالای سرتان نگاه می کنید. در آن شناور است. روی آن تمرکز کنید و اجازه ندهید چیز دیگری حواس شما را پرت کند و از آن لذت ببرید.

2- تصور کنید که در یک کلبه سیاه رنگ بسیار بزرگ هستید و در تاریکی احاطه شده اید.

3- عبارت «به هیچ چیز فکر نمی کنم» را به مدت 10 ثانیه تکرار کنید و سعی کنید از افکار دیگر استفاده نکنید.

پس از این آموزش که به مدت 6 هفته به طول انجامید، 96 درصد از خلبانان توانستند در عرض دو دقیقه و هر کجا که بودند به خواب بروند، حتی اگر قبل از خواب قهوه بنوشند!

راه حل های بالا تمرینات جهانی هستند و زمانی که استرس دارید فقط از قسمت آرامش بدنی استفاده کنید و اگر می خواهید بخوابید آرامش روحی را هم اضافه کنید.

در صورت امکان در محل کار یا مکان های دیگری که زمان خواب کوتاه است، می توانید حتی 5 دقیقه بخوابید، این مقدار خواب می تواند شما را پرانرژی و شاداب کند و در عین حال، این تمرینات در طول شب بسیار مهم هستند. می توانید از آنها برای مبارزه با خواب شبانه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید