استفاده از دستکش های نخی و پلاستیکی بهترین درمان برای اگزما نیست / درمان دائمی و قطعی برای شوره سر وجود ندارد.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838695

حسین شعبان زاده گفت: برای درمان اگزما بهتر است از دستکش های نخی و پلاستیکی استفاده شود، برای بهبود اثر اگزما باید دست های خود را کمتر بشویید، همچنین بسیار مهم است که با مواد شوینده قوی مانند تماس نداشته باشید. مانند مایع ظرفشویی و پودر لباسشویی و همچنین مواد ضدعفونی کننده مانند الکل. دست ها باید چند بار در روز روغن کاری شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شعبان زاده، متخصص پوست و مو در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: لک های پوستی بسته به علت و همچنین نوع پوست درمان های مختلفی دارد. درمان لک های پوستی حساس است و باید چندین ماه زیر نظر متخصص پوست انجام شود.
وی افزود: بهترین کاری که برای محافظت از پوست و ناخن خود باید انجام دهید پیشگیری است. برای شرایط خشک باید از دستکش نخی و برای کارهای مرطوب از دستکش پلاستیکی و یکبار مصرف استفاده کنید. سعی کنید دست های خود را کمتر بشویید، از مواد شوینده قوی مانند مایع ظرفشویی و کمتر پودر لباسشویی استفاده کنید.« روزانه از کرم های چرب زیاد استفاده کنید.
این متخصص پوست ادامه داد: برای درمان اگزما بهتر است از دستکش نخی و پلاستیکی استفاده شود. برای بهبود اثر اگزما، باید دست های خود را کمتر بشویید. همچنین با مواد شوینده قوی مانند مایع ظرفشویی و پودر لباسشویی و همچنین مواد ضدعفونی کننده مانند الکل تماس نگیرید.«همچنین لازم است دستان خود را چندین بار در روز چرب کنید.
شعبان زاده گفت: اکثر محصولات ضدآفتاب موجود در بازار خوب هستند.
وی خاطرنشان کرد: درمان های متعددی برای درمان منافذ باز وجود دارد که از آن جمله می توان به استفاده از کرم، لیزر و … اشاره کرد که این درمان ها می تواند تا حدودی منافذ را کوچک کند، البته ممکن است موقتی باشد.
این متخصص پوست اضافه کرد: در بیشتر موارد کک و مک به دلیل نور خورشید است که در تابستان حادتر است اما مصرف داروهای هورمونی در خانم ها و بارداری می تواند یکی دیگر از دلایل تیره شدن کک و مک باشد.
شعبان زاده گفت: به طور کلی شوره سر درمان دائمی و قطعی نیست، اما افرادی که شوره سر دارند باید به طور مداوم از شامپوهای ضد شوره استفاده کنند تا شوره سرشان درمان شود.
وی تاکید کرد: جنسیت ناخن ارثی است و با افزایش سن به خصوص بعد از بلوغ بهبود می یابد و معمولا درمان مناسبی برای رفع نازکی ناخن وجود ندارد.
این متخصص پوست اضافه کرد: هر چه سطح پوست پوشیده از خال و لک بیشتر باشد، درمان آن سخت‌تر می‌شود و اگر این خال‌ها تمام بدن را بپوشانند، درمان تقریبا غیرممکن خواهد بود. بیشتر پوستی که در معرض آن قرار می گیرد، درمان می شود.» و نیازی به درمان سایر نواحی که قابل مشاهده نیستند وجود ندارد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید