سیدحسن خمینی: فریب دستکش های مخملی دشمن را نخواهیم خورد/باید بدون عجله تصمیمات جسورانه بگیریم.

سیدحسن خمینی: فریب دستکش های مخملی دشمن را نخواهیم خورد/باید بدون عجله تصمیمات جسورانه بگیریم.

حسین امیرعبدالهیان که صبح امروز به همراه مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در معبد بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور یافت، در سخنانی گفت: من و همکارانم در این مراسم حضور داشتیم. مکان مقدس تجدید میثاق با آرمان های امام.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی خطاب به وزیر امور خارجه و مسئولان ارشد این وزارتخانه گفت: امروز روز شهادت امام هادی (ع) است و خدمت آن حضرت را محترم می شماریم. “در مورد داستان موسی و دختران شعیب یک بیت وجود دارد، در فارسی مزدور مهم نیست، اما اینجا به معنای خدمتکار است، می گویند همکار باید قوی و مورد اعتماد باشد. جزء قدرت تغییر می کند. زمان؛ گاهی فقط با قدرت دست بود، حالا شاید قدرت در ذهن است، کسی که به عنوان مشاور استخدام می شود باید قدرت فکر بیشتری داشته باشد، اما این قدرت در ورزشکار متفاوت است.

وی ادامه داد: هر فردی که مسئولیتی را بر عهده می گیرد باید قدرت انجام آن را داشته باشد. اگر کسي قدرت کار ندارد، نبايد اين مسئوليت را به عهده بگيرد و اگر قدرت پذيرش دارد، بايد تمام توان خود را در اين کار به کار گيرد. ویژگی بعدی اعتماد است. آمین باید هم خیرخواه و هم صادق باشد. فردی که در موقعیتی قرار دارد، انصافاً تمام انرژی خود را به نفع این کار به کار می گیرد و به کار می گیرد.

وی افزود: در برهه ای بسیار مهم به قدرت و اعتماد دوستانی که برای حل مشکلات در حوزه روابط خارجی تلاش می کنند، امیدواریم. عمق نفوذ در این زمینه و دشمنی دشمنان نیز مشخص است و شرق و غرب از ابتدای انقلاب اسلامی با این انقلاب دشمنی داشته اند که البته رهبری آن را آمریکا و سران آن برعهده داشته است. از آغاز.

تولیت آستان امام (ره) گفت: همه جامعه باید به کارکنان وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان اعتماد کنند چرا که در این سال ها قوت گرفته اند و هیچکس در اعتماد آنها تردید ندارد. امام در سالهای اخیر تعبیر ظریفی داشته اند که برای حفظ اسلام گاهی نیاز به آبرو داریم; اسلام قربانی می خواهد و فدا شدن زیباست. به یکی از مسئولین گفته اند که مسئولیت از دست دادن عزت ملی خود را نپذیر و او هم گفته است که این عزت را برای قبر نمی خواهم و باید آن را خرج مردم کنم. موقعیت مسئولیت، موقعیت تصمیم گیری های جسورانه است.

وی افزود: جامعه باید به مسئولان اعتماد کند و این اعتماد وجود دارد. آقای وزیر توانایی های خود را در وظایف گذشته و حال نشان داده و مردم به او اعتماد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید