سیدحسن خمینی: از گذشته درس بگیریم، اما در گذشته نمانیم

سیدحسن خمینی: از گذشته درس بگیریم، اما در گذشته نمانیم

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال عتبات عالیات با تبریک عید نوروز و عید سعید فطر، گفت: مناسبت ها، اعیاد و همه مجالس، جایی که دوستان یک ویژگی عالی دارند. شاید یکی از فلسفه‌های داستان‌های ما که مردم را تشویق می‌کند کنار هم بنشینند و روزهایشان را با هم بگذرانند، عید است، به اتفاقاتی که در آن روز برایشان افتاد فکر کنند و برای آنچه در پیش است برنامه‌ریزی کنند.

یادگار امام یادآور شد: سالی پر از مهربانی، کینه توزی، عبادت، اشتباه، موفقیت و ضعف در همه ما گذشت. این لحظات و البته هر لحظه با خودمان و در میان دوستان به این فکر کنیم که چه بر سرمان آمده، چه چیزی بهتر از این می توانست باشد؛ آنچه الطافی خدای متعال به ما داد که ما لیاقتش را نداشتیم ولی خداوند به لطف و کرامت خود به ما عطا کرد.

وی افزود: چه خطراتی ممکن بود گریبان ما را بگیرد و خودمان هم بی خبر به دنبال آنها بودیم. چند نفر از دوستان و آشنایان ما را با این بیماری شوم که خدای ناکرده به پایانش نزدیک شده ایم، برده است؟ او می توانست ما را هم ببرد و خداوند به عزت خود به ما حیات بخشید و به لطف خود ما را لایق بقا قرار داد.

سیدحسن خمینی گفت: سال 1400 با همه فراز و نشیب هایش گذشت و نشان از سپری شدن بقیه عمرش دارد. خوب یا بد، هر چه در پیش است، می گذرد. “آه، آهنگی که مردم به یاد دارند.” آه که روزهایی که پشت سر می گذاریم روزهایی برای افتخار باشد. اول اینکه از گذشته درس بگیریم، اما در گذشته نمانیم، دوم اینکه به آینده فکر کنیم، تصمیم بگیریم، مصمم باشیم و از خدا بخواهیم که روزهای خوب و اتفاقات خوبی را در پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به یاد و خاطره همرزمان امام و جان باختگان سال گذشته از جمله حجت الاسلام والمسلمین محتشمی پور و حجت الاسلام والمسلمین جلالی خمینی گفت: سال خوبی برای ما و دشمنان این کشور است. دشمنان اسلام و دشمنان مکتب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از توفیق محروم گردند و ما نیز راه امام و شهدا و راه منور پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت را ادامه دهید. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به فضل و کرامت خود به مشکلات بزرگ پیش روی مردم، هزینه ها، کمبودها و مشکلات در عرصه فردی و اجتماعی رسیدگی کند و خداوند این سال را برای همه مردم کشور خجسته و خیر و برکت داشته باشد. ایران.

دیدگاهتان را بنویسید