اعتماد به غرب؛ اشتباهی که باید از آن درس بگیریم


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837382

بهروز فرحی گفت: اعتماد به غرب و بالاتر از همه به آمریکا برای کشورهای منطقه خوب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز فراهی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با عصر هامون گفت: می دانیم که قطعا یکی از دشمنان قسم خورده مسلمانان جهان و جمهوری اسلامی و حتی بشریت، رژیم صهیونیستی و دولت های تروریستی به رهبری آمریکای جنایتکار هستیم. بسیاری از مردم در سراسر جهان تحت ظلم قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه آمریکا هرجا وارد کشور شد یا دست دروغ به عنوان دوست دراز کرد جز ذلت و بدبختی برای این ملت باقی نگذاشت: نمونه هایی که اگر بخواهیم از تجربه کشورهایی که به آمریکا اعتماد دارند سر. از دولت شوروی، گورباچف ​​و نتیجه آن فروپاشی شوروی، رئیس جمهور رژیم بعث عراق، صدام و نتیجه آن اعتماد، اشغال عراق و سرنگونی صدام بود.

اعتماد غرب راه حل نیست

فراهی ادامه داد: آخرین چیزی که در مورد اعتماد به آمریکا می توان گفت، رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی است که منجر به اشغال کشور توسط طالبان و فرار اشرف غنی و رئیس جمهور اوکراین زنزلکی شد. و اوکراین در جنگ با روسیه تنها می ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه غرب هیچ گاه قابل اعتماد نبوده است، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا شیطان بزرگی است که امام راحل به طرز ماهرانه ای او را شیطان خطاب کردند که هیچ سعادتی جز با فریب و دسیسه ندارد. به عبارت دیگر تمام محصولات و دارایی های طرفین را به چنگ می آورد و غارت می کند.

فرحی با تاکید بر اینکه ایجاد فشار و تحریم یکی از تاکتیک های غرب علیه کشور است، یادآور شد: دشمنان این نظام چه به دلیل تهدید نظامی و چه به دلیل محاصره ایران با تمام توان و با هزینه های گزاف به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته اند. ایران فروش برخی داروها مانند بیماری ای بی را ممنوع کرده است که می تواند عمداً به زیرساخت های اقتصادی کشور آسیب برساند.

وی بابیان اینکه شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از خباثت این جنایتکاران در کشورمان بود، گفت: مردم ما هرگز این جنایت را فراموش نمی کنند.

فرحی با اشاره به اینکه راه حل مشکل تکیه بر توان داخلی است، گفت: توجه به ظرفیت های داخلی همواره شعار رهبر معظم انقلاب بوده است، اما وظیفه اجرای آن بر عهده دولت هاست که این امر بر عهده دولت هاست. باید سازگار و مسئولیت پذیر باشد.»

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت قبل به ظرفیت داخلی توجهی نداشت گفت: متاسفانه دولت قبل که شعار اقتصاد 100 روزه و … را داشت به جای سرمایه گذاری در دولت داخلی و اعتماد به جوانان غیور این. همه آنها به خارج از کشور نگاه کردند و ساده لوحانه و صادقانه به غرب اعتماد کردند و از همه امکانات خود برای این کار استفاده کردند و به نوعی صنعت هسته ای را تعطیل کردند.

وی افزود: نتیجه این همه اعتماد یک جانبه به غرب و آمریکا توسط دولت سابق این بوده است که کشور فقط ضرر کرده و از نتیجه و مذاکرات سودی نمی برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید