اقتدار خبری رسانه های دشمن در 8 ماه قیام/انقلاب مخملی برای بزرگنمایی ارزش های دموکراسی و تغییر رژیم


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921061

در 18 دی ماه 1387، تظاهرات مردمی برای پاسخگویی و واکنش به هتک حرمتی که برخی ظاهراً با نتایج انتخابات تاسوعا و عاشورای 1387 مخالف بودند، برای تحریک شورشی که توسط عوامل خارجی و دشمنان سرسخت این مرز و بوم سال‌ها برنامه ریزی شده بود، برگزار شد. پیش. ، خاموش شدن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک از بجنورد، 18 دی ماه سال 1387 یکی از مهمترین روزهای ثبت شده توسط مردم ایران در تاریخ انقلاب اسلامی است. مردم ایران در این روز در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی به مقابله با شورشیان به رهبری ولی فقیه پرداختند و به اختلاف علیه آنان پایان دادند. در آن روز مردم در تمام شهرها و استان های ایران به میدان آمدند و به شورش مخالفان و دشمنان نظام پایان دادند.

در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی عصراترک با توجه به اهمیت موضوع و رویدادهای سال 1387 میزگردی را با حضور طوبی ولی پور کارشناس خانواده و مدرس منطقه و دانشگاه های خراسان شمالی و عاطفه طالب پور برگزار کرد. کارشناس ارشد تاریخ تشییع جنازه و مدرس در سطح منطقه ای و دانشگاهی.


عصرترک: فتنا 88 چگونه و با چه هدفی ایجاد شد؟

طوبی ولی پور، کارشناس مسائل سیاسی و استاد این حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد، گفت: قیام 88 ایجاد جریانی بود که به دلیل انتخابات و در این حرکت به وجود آمد. دشمنان نقاط ضعف را متذکر شدند و بر اساس آنها حرکتی ایجاد شد و رقم زدند.

وی ادامه داد: هدف آنها گمراه کردن مردم، مسئولان و نخبگان علمی بود و تنها سلاح آنها گزارش های نادرستی بود که به مردم می دادند و در رسانه ها وانمود می کردند که واقعیت دارند.

ولی پور اضافه کرد: در فتنه 88 برنامه آنها برای اقشار متوسط ​​و بالا بود تا بتوانند به شورش برانند و انقلاب را تغییر دهند.

عاطفه طالب پور کارشناس ارشد تاریخ تدفین و استاد دانشگاه گفت: صحبت از فتنه 88 در واقع صحبت از یک اقدام برنامه ریزی شده برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: دشمنان ایران و انقلاب دو هدف اصلی را از این اغتشاشات دنبال می کردند که آن هم بی اعتمادی مردم به نظام و مخالفت مردم با یکدیگر و آسیب جدی به پایه های نظام بود.

طالب پور افزود: هدایت مردم به سمت دشمن از هر دستور کاری خطرناکتر است چرا که هویت نظام بعد از اسلام با تکیه بر مردم شکل می گیرد. اگر حمایت مردمی از این انقلاب نباشد چیزی از جمهوری اسلامی باقی نمی‌ماند، به همین دلیل دشمن سال‌ها پیش با برنامه‌ریزی‌های محکم این اتفاقات را سامان داد.

وی تصریح کرد: چهار سال قبل از فتنه 88 در سال 1984 یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در کنگره اشاره کرد که جمهوری اسلامی را با جنبش سبز نابود خواهیم کرد و در سال 1988 شورشیان پرچم سبز را برای اقدامات اعلام کردند و مریم رجوی پوشید. رنگ سبز در گروهک های منافقین نشان می دهد که شورشیان هم در جبهه دشمن هستند.


عصرترک: ترکیب گروه های سیاسی داخلی در خصوص فتنه 88 چگونه بود؟

ولی پور تصریح کرد: در این شورش گروه های سیاسی شکل های مختلفی به خود گرفتند، برخی به عمق این موضوع نپرداختند و سطحی به موضوع نگاه کردند و نتوانستند در حد نیاز از انقلاب دفاع کنند.

وی افزود: دسته دوم کسانی بودند که هدفشان تخریب نظام و انقلاب و انحراف انقلاب از مسیر واقعی بود و از این رو برای نابودی این جریان تلاش و هزینه زیادی کردند.

این مدرس ناحیه و دانشگاه ادامه داد: همچنین دسته سوم گروهی بودند که به عمق مشکل رفتند و با تحلیل صحیح خود و با بصیرت بخشیدن به دیگران سعی در نجات انقلاب و جامعه داشتند و هدفشان اطلاع رسانی به مردم بود.

طالب پور افزود: در فتنه 88 اقدامات و اتفاقاتی که هشت ماه گریبان کشور را گرفت و مردم دچار بحران و التهاب شدند، دشمنان ما را امیدوار به براندازی نظام به گونه ای کرد که حق و باطل را در هم آمیخته است. مردم گیج شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: از یک سو فتنه گران داخلی و از سوی دیگر دشمنان خارجی به شدت به دنبال فروپاشی نظام هستند.


a852ab32 8552 4139 ab52 42ff8dd3d293 خبر خاکستری


عصرترک: نقش مقام معظم رهبری در فرونشاندن اغتشاشات 88 چه بود؟

این کارشناس سیاسی افزود: مقام معظم رهبری در طول تاریخ انقلاب به وضوح دیده شدند که با جان و دل برای پاسداری از این انقلاب تلاش کردند و نقش سازنده ای در انقلاب داشتند و آن نقش بی نظیر بود.

ولی پور یادآور شد: بهترین کاری که مقام معظم رهبری در فتنه 88 انجام دادند این بود که بر قانون پافشاری کردند و ضمن دفاع از قانون، بصیرت و آگاهی دادند و توانستند جلوی شبهه هایی را که در انتخابات ایجاد می شد، بگیرند.

طالب پور ادامه داد: مقام معظم رهبری در جریان فتنه 88 راهکاری را برای خروج از این بحران ابلاغ کردند که ابتدا باید به مردم فکر کرد و اهداف فتنه را برای آنها روشن کرد و عوامل داخلی و خارجی را نیز مشخص کرد. شورش شناخته شده از مردم، که علم و بصیرت باعث جدایی مردم از شورشیان می شود.

وی افزود: حضرت آقا از سال های اخیر به ویژه در سال های اخیر بر بحث جهاد تبیینی تاکید داشته اند، لذا در سخنرانی نوروزی سال 89 به این نکته اشاره کردند که دشمنان برنامه هایی داشتند و در انتخابات 88 از آن برنامه ها برای راه اندازی نظام استفاده کردند. بلند شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری در بحبوحه قیام به همه مردم و شخصیت ها تاکید کردند که باید در قبال قیام روشنگری کنند و از سکوت خودداری کنند که برخی رسانه ها را در اختیار معاندان قرار دادند و این تعداد نشان داد که مردم فاقد بصیرت هستند، در فتنه به بیراهه می روند یا آگاهانه به سمت فتنه حرکت می کنند.


عصرترک: بازنده فتنه 88 کدام گروه ها و افراد بودند؟

ولی پور یادآور شد: آنها در بین کسانی که اولین قدم آنها متهم کردن نظام به تقلب بود طرد شدند و با این اقدام سعی کردند از بهترین فرصت یعنی حضور بی نظیر مردم در انتخابات که می تواند دنیا را تکان دهد استفاده کنند. . این اقتدار نظام در دنیا ساخته نشده و این فرصت را به تهدید تبدیل کردند.

وی افزود: البته در طول تاریخ انقلاب و اسلام، شورش ها باعث می شود عده ای از قطار اسلام و انقلاب پیاده شوند. رد شدند.

طالب پور بیان کرد: کسانی که این میدان را از دست دادند کسانی بودند که بهترین فرصت را در این انتخابات برای خود دیدند و هدفشان به قدرت رسیدن نظام بود، اما مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات نشان داد که دشمنان اشتباه کردند.

این مدرس ناحیه و دانشگاه یادآور شد: علاوه بر نقشی که برخی از خواص در اغتشاشات 88 ایفا کردند، نباید فراموش کرد که جنگ نرم دشمنان خارجی و معاندین و دشمنان داخلی بی نتیجه بود، رسانه ها به کمک و دشمن آمدند. وی با استفاده از هیئت رسانه ای این موضوع را هشت ماه ادامه داد.


3a2d2021 f0ac 47b2 a4ce 99acaf0d1b0b خبر خاکستری


عصرترک: بصیرت بشر چگونه آتش ناآرامی را خاموش کرد؟

ولی پور با اشاره به اینکه مردم سنگ تمام گذاشتند، گفت: بهترین و بالاترین نقشی که مردم در خنثی کردن این قیام داشتند این بود که مردم دشمن را دشمن بدخواه می دانستند و دروغ را با دروغ دستکاری می کردند.

وی افزود: البته همه شورش ها و آشوب ها باید به گونه ای باشد که مردم ابتدا دوست و دشمن را بشناسند و در مرحله بعد با کشف حقیقت به مقابله با اغتشاشات بپردازند.

این معلم ناحیه و دانشگاه گفت: مردم همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند، خون شهدا را ارج می نهند و خود را مدیون شهدا می دانند، اما دروغ های دشمن گاهی موثر است و جوانان بیش از کسانی که هستند نیاز دارند. در تبیین و تحلیل خوب است، مردم را آگاه کرده و مشکلات داخلی و توطئه های دشمن را توضیح می دهد.

طالب پور ادامه داد: در این بین نیروهای انقلابی با تمام توان وارد این کارزار شدند و با شفاف سازی هایی که در رسانه ها کردند و افشاگری هایی که انجام دادند کمک زیادی به فرونشاندن اغتشاشات کردند و صدا و سیما با روشنگری مردم را آگاه کرد. و نشان دادن فتنه ها.

وی افزود: اقدامات شورشیان در روز عاشورا باعث شد مردم به صورت خودجوش و عمدی به میدان بیایند و قیام 18 دی را انجام دهند، آنها از حکومت تبعیت نمی کنند بلکه هدفشان دین است، بنابراین مردم از این قیام دوری کردند. اعتقادات آنها .


عصرترک: از فتنه 88 به عنوان نسخه ای از تلاش برای ایجاد یک انقلاب مخملی یا رنگی یاد شده است، انقلاب مخملی یا رنگی چیست و منابع طراحی و پشتیبانی آن چیست؟

ولی پور در این خصوص توضیح داد: انقلاب مخملی حرکتی است که برای تغییر حکومت موجود صورت می گیرد تا انقلابی که در حال حاضر بر مردم حاکم است تغییر کند.

وی ادامه داد: طراحی و حمایت از این جریان عناصر داخلی هستند که روابط مشکوکی با کشورهای ضد انقلاب مانند آمریکا دارند، سفارتخانه های کشورهای استعمارگر از آنها حمایت می کنند و آموزش های گسترده ای به آنها داده می شود که در قیام سال 1367 اتفاق افتاد.

این استاد دانشگاه و دانشگاه گفت: این یک حرکت سازمان یافته با حمایت آمریکا و حمایت آنها بود و نقشه راهی طراحی شد که در انقلاب مخملی هدف از حرکت دادن ارزش های دموکراسی و آزادی و تغییر رژیم بود. به مردم، و برای مردم افزایش یابد.

ولی پور بیان کرد: در این انقلاب رنگی یا مخملی، رنگی را انتخاب می کنند و سعی می کنند پوشش های بیرونی مانند روسری، کلاه و شال را با همان رنگ هماهنگ کنند، حتی تابلوهای مربوط به این رنگ در راهپیمایی ها شرکت کردند. تغییر حکومت و تجزیه کشور و ایجاد تنش و دعوا بین حزب و گروه هاست.

وی افزود: این اتفاق در فتنه سال 1367 برای ایران افتاد و در فتنه بعدی تا سال 1401 نیز روش هایی وجود داشت و این تلاش دشمن برای تخریب نظام و حکومت است.


عصرترک: نقش رسانه های محلی در روند شورش چگونه توصیف می شود؟

طالب پور افزود: رسانه ها با ماجرای 18 دی به میدان رفتند و به دنیا نشان دادند که شاید مردم مشکلات اقتصادی و فرهنگی را نپذیرند اما دست از نظام و انقلاب برنداشتند.

وی بیان کرد: مردم زودتر از نخبگان حمایت خود را از انقلاب اعلام کردند، متأسفانه برخی از نخبگان نیز در این منطقه سوار بر موج شورش شدند، اما اشتباه کردند و بسیاری سکوت کردند، اما مردم برنده نهایی بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رسانه‌ها همیشه می‌دانند که دشمن برای تخریب نظام دست از تلاش برنمی‌دارد، باید همواره اقدامات دشمن را رصد کرده و واقع بینانه به مردم منتقل کند. مردم به فضای رسانه دسترسی دارند اگر با آنها قطعاً می پذیرند اگر زبان رسا و واقعی به مردم منتقل شود، از سوی دیگر این وظیفه مردم است که به رسانه بومی اعتماد کنند.

طالب پور خاطرنشان کرد: تعامل رسانه ها و مردم می تواند نقش مهمی در پیشگیری از این اتفاقات داشته باشد.

وی در پایان گفت: مردم بدانند که دشمن با ایران و ایرانیان همدردی و همدلی نداشت و تاریخ نشان می دهد که در تمام کتاب هایی که شرق ها درباره تاریخ ایران نوشته اند، دشمن با ایران همدردی نمی کند. ایران هر روز به دنبال فرصتی برای نابودی اوست او این کشور را پیروز می کند.

تهیه و تنظیم میزگرد: آرزو رحمانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید