رای کمیسیون مجوزهای حرفه ای را تایید کردیم، سرخابی ها ممنوع شد / 16 صفحه در AFC!

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781314

ما نمی توانیم در مورد ورود زنان به استادیوم دروغ بگوییم.

رئیس کمیسیون استیناف مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: در صورت تایید رای کمیته اصلی صدور مجوز در کمیته استیناف، استقلال و پرسپولیس با محرومیت و جریمه مواجه خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش مصطفوی پس از نشست مدیران عامل باشگاه با رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این جلسه ابعاد مختلفی داشت و بیشتر هدف از این جلسه تمرکز بر مشکلات تبلیغات محیطی و صداوسیما بود. با مدیران در مورد مجوز حرفه ای صحبت کردیم و گفتیم که در این مورد شوخی نکنند. این موضوع در آیین نامه می تواند تحریم مدیران در بالاترین سطح فدراسیون و محرومیت از باشگاه، جریمه سنگین یا خانه داری در کشور دیگر باشد.

وی با بیان اینکه عزیزی هادم به مدیران باشگاه گفته است که از درآمدزایی بیشتر برای باشگاه ها بدش نمی آید، خاطرنشان کرد: آجورلو و صدری از شکایات و کمیسیون های اولیه تشکر کرده اند. باشگاه ها دغدغه مالی دارند و اصول فوتبال بر اساس تبلیغات رادیویی و تلویزیونی است. باشگاه ها هم نگران بودند. قرار شد با حضور رئیس فدراسیون گروهی تشکیل شود و باید بدانیم که فوتبال حرفه ای با این درآمد ادامه پیدا نمی کند. ما قوانین حرفه ای را آموزش می دهیم و نمی توانیم درآمد حرفه ای را تامین کنیم. اگر درآمد صدا و سیما را بگیریم، باشگاه ها بیمه هستند و نیازی به آنها ندارند. آنها باید اجازه دهند تبلیغات محیطی و رادیو در باشگاه ها توزیع شود.

رئیس کمیته استیناف مجوزهای حرفه ای درباره مجوزهای حرفه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح داد: کمیته اولیه کار خود را انجام داد و تنها فولاد، گل گهر و سپاهان پذیرفته شدند. باشگاه های بزرگ ما به دلیل تغییرات مدیریتی در این زمینه مشکل دارند. تا زمانی که مدیران عامل این باشگاه ها تعیین نشوند، فضایی ایجاد می شود که مدیرعامل تغییر می کند. هر مدیری باید پنج سال در سمت خود کار کند و در زمان فتح الله زاده و پدر و مادرش کارهای خوبی انجام شد. بعد مدیرانی که درگیر کارشان نیستند به استقلال و پرسپولیس می آیند.

مصطفوی گفت: اگر تصمیم کمیسیون بدوی را تایید می کردیم این دو باشگاه متوقف و به شدت جریمه می شدند. باغ ها ما باید با آنها خوب رفتار کنیم و آیین نامه صدور مجوز حرفه ای می گوید که 12 جریمه برای باشگاه هایی که مدارک بارگذاری نکرده اند قابل اعمال است. حسن نیت صدری و آجورلو به ما ثابت شد اما نفرات جدیدی که باید کار می کردند ضعیف بودند.

وی با اشاره به کوتاهی مدیران باشگاه پرسپولیس گفت: یکی از بچه های ما به یکی از پرسپولیسی ها گفت مدارکت کامل نیست اما او گفت الان در ریاض هستم ببینم چه کار می کنم! او نمی فهمد چه کار می کند. لازم به توضیح بیشتر است که این مجوز ممکن است مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره باشگاه را برکنار، جریمه یا برکنار کند و به تعدیل ها رسیدگی کند. باید یک میلیارد تومان می آوردند و قول می دادند تا سه ماه دیگر کار را تمام کنند. کمیته اولیه با صدای بلند رأی داد، اما یک بار گفتیم مرگ و یک بار فریاد زدیم. ما به باشگاه ها فشار می آوریم تا قوانین را رعایت کنند، اما باید درآمد آنها را پرداخت کنیم.

رئیس کمیسیون استیناف صدور مجوزهای حرفه ای در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه ها گفت: موضوع بانوان در قوانین لیگ حرفه ای دیده می شود. زنان نیمی از کشور ما هستند و دولت، حکومت و نظام باید موفق شوند. ما نمی توانیم به خانمی که تمام اصول اجتماعی و اسلامی را رعایت کرده است بگوییم که به ورزشگاه نیاید. اگر این اتفاق نیفتد، به AFC می گوییم که نمی توانیم دروغ بگوییم. قول 16 صفحه کل تعهدات را دادیم و فیفا روی ورود زنان تاکید ویژه داشت که حتی اینفانتینو هم به رئیس جمهور وقت قول داده بود.

مصطفوی با بیان اینکه با مجوز فعلی لیگ حرفه ای کار آسان تر می شود، گفت: امیدوارم دولت و وزیر ورزش و جوانان در این زمینه کمک کنند. رای ما لازم الاجرا است و رای کمیسیون مجوزهای حرفه ای قابل اعتراض نیست و اگر باشگاه ها بخواهند اعتراض کنند باید به CAS مراجعه کنند که ارزشی ندارد. دولت باید فوراً به فکر ورود زنان به ورزشگاه باشد که کار سختی نیست. بانوان افتخاری روی صندلی خود می نشینند و امیدوارم تماشاگران نیز به آنها احترام بگذارند. چون خواهر و مادرشان روی صندلی نشسته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید