ربیعی: اتهام کارمندان دولت دوازدهم کذب محض است.

ربیعی: اتهام کارمندان دولت دوازدهم کذب محض است.

علی ربیع سخنگوی دولت دوازدهم خبر اسحاق جهانگیری معاون اول و تعدادی از وزرای دولت قبل را تکذیب کرد.

اعتقاد بر این بود که با انتخابات 1400 برای ایجاد فضای آرام برای فعالیت های دولت فعلی، آرامش در کشور توسط جریان های سیاسی و گروه هایی که به نام اصولگرایی عمل می کنند دنبال می شود. اما به نظر می رسد عده ای طبق عادت ثابت شده یا برای انحراف افکار عمومی از طریق فرافکنی همچنان روند محکومیت تخریب بی اساس را دنبال می کنند. گویی حیات سیاسی آنها در گرو فضایی مخرب و ویرانگر است.

اخیراً در ماه مبارک رمضان اخبار جعلی از اتهامات رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور گرفته تا چند وزیر برای «ارز 4200 جلدی» از تریبون قانونگذاری!! گزارش شد که پس از انتشار آن موضوع مورد بحث تعدادی از رسانه های فارسی خارج از کشور قرار گرفت.

من قصد ندارم در اینجا به علل و پیامدهای سیاسی چنین اظهارنظرهایی بپردازم. اما در این میان دو نکته حائز اهمیت است:

اولین؛ اظهار نظر در مورد وعده قوه قضائیه توسط دولت دیگری بدعت است.

دوم، خبر چیزی است که اساساً نادرست و غیر واقعی است.

من یک ساعت پیش با آقای جهانگیری صحبت کردم. در کمال تعجب او از هیچ پرونده قضایی در این زمینه کاملا بی اطلاع است چه برسد به دادستانی.

در اخبار با چند نفر دیگر هم صحبت کردم. آنها این اتهام را در «دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت» به طور کامل رد کردند.

هر چند حق تعقیب از موارد فوق باقی است، خوب است که قوه قضاییه محترم نیز شفاف سازی کرده است.

جدای از بحث فوق در مورد ارز 4200 تومانی که موضوع شایعات و اتهامات مطرح شده است، شایسته است این مدعیان پاسخ دهند که چرا نتوانستند تصمیمی بگیرند و توپ را به دست دولت جدید بیندازند که از قضا نتیجه این اظهارنظرها و این روزها اقدامات غیرحرفه ای روی میز به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید