اظهارات در فضای مجازی علیه سفر رئیس بنیاد شهید به عراق کذب محض است.


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813313

مدیرکل امور بین الملل بنیاد شهید در خصوص سفر آقای قاضی زاده هاشمی به عراق گفت: آنچه در فضای مجازی درباره این سفر منتشر شده صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح امروز حسن صادقی مدیرکل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای سفر آقای هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازانی که اخیراً به عراق سفر کرده‌اند: «متاسفانه در فضای مجازی متوجه بازخوردهای سفر آقای قاضی زاده هاشمی شده‌ام که هیچ‌کدام از این موارد و تحلیل‌های ارائه‌شده صحت ندارد، می‌توان شواهدی مبنی بر کذب بودن این ادعاها ارائه کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: از تجربیات کشورمان در بنیاد شهید برای ایجاد بنیاد شهید عراق استفاده شد، بنابراین در فضای مجازی عده ای این نکته را دستاویز اظهارات توخالی قرار دادند. در حالی که در بنیاد شهید، تمام افرادی که در دوران بعث کشته شده اند، از هیچ حقوقی از دولت عراق و بنیاد شهید برخوردار نیستند، قانون هر شهروند عراقی که مستقیماً در عراق در نتیجه بعث جان خود را از دست می دهد. آتیست ضد جنایت با حملات شیمیایی انحلال فیزیکی خدمت سربازی در گورهای دسته جمعی، از دست دادن جهت گیری سیاسی و غیره. شهید محسوب می شود.

ساکی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: من پرونده فیزیکی را به دقت مطالعه کرده ام و همه این موارد در قانون بنیاد شهید عراق آمده است که افرادی که در زمان رژیم بعث فعال و کشته شده اند هیچ گونه آرامش و حقوقی ندارند. بنیاد شهدای عراق. در ابتدای دولت عراق، قانون بیان می کرد که کسانی که با رژیم بعث ارتباط داشتند کاملاً از دستگاه ها و ادارات دولتی پاک شدند و کسانی که پس از رژیم بعث به قدرت رسیدند، انقلابیونی بودند که انقلاب عراق را تشکیل دادند. در سال 61 همراه با رزمندگان ما جان باختند و برای جمهوری اسلامی فداکاری کردند.

وی افزود: از جمله خانواده هایی هستند که با ما و دفاع از میهنمان جنگیدند و اکنون مسئولیت کار را بر عهده دارند. مثلاً رئیس بنیاد شهید عراق برادر دو شهید است.

معاون بنیاد شهید تعداد بنیاد شهید عراق را 330 هزار نفر دانست و گفت: 60 هزار عراقی در رژیم صدام اعدام شده و اجساد آنها به خانواده هایشان تحویل داده نشده است. تنها در یکی از استان های عراق ما 2000 شهید در راه ایران داشتیم، بنابراین هرگونه اظهارنظری در فضای مجازی علیه بازدید مدیرعامل بنیاد کذب محض است.

این خبر تمام شد…

دیدگاهتان را بنویسید