خبر سفر شمهانی به بغداد برای حل بحران با انتخاب رئیس جمهور عراق اساسا کذب است.

خبر سفر شمهانی به بغداد برای حل بحران با انتخاب رئیس جمهور عراق اساسا کذب است.

به گزارش فارس، برخی رسانه های سعودی با انتشار اخبار کذب مدعی شدند دریادار علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی باید به بغداد سفر کند تا با گروه های عراقی درباره چگونگی حل بحران با انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کند. به گزارش فارس، یک منبع آگاه در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: این خبر اگرچه از اساس کذب است اما به منظور تأثیرگذاری بر روند ناموفق انتخاب رئیس جمهور عراق از سوی پارلمان عراق منتشر شد که منجر به انتزاع نشد. “

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ایران بارها اعلام کرده است که در روند سیاسی عراق مشارکت ندارد و تنها از اراده مردم عراق در تعریف ساختارهای سیاسی این کشور حمایت می کند.

این خبرگزاری می‌گوید: «برخی رسانه‌های سعودی اخبار کذبی منتشر کرده‌اند که مدعی هستند دریاسالار علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی باید به بغداد سفر کند تا با گروه‌های عراقی درباره چگونگی حل بحران با انتخابات ریاست‌جمهوری گفتگو کند».

به گزارش فارس، یک منبع آگاه در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: این خبر اگرچه از اساس کذب است اما به منظور تأثیرگذاری بر روند ناموفق انتخاب رئیس جمهور عراق از سوی پارلمان عراق منتشر شد که منجر به انتزاع نشد. “

ایران بارها اعلام کرده است که در روند سیاسی این کشور مشارکت ندارد و تنها از اراده مردم عراق در تعیین ساختارهای سیاسی این کشور حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید