رتبه بندی معلمان معلق هیئت امنا

رتبه بندی معلمان معلق هیئت امنا

کاسم احمدی لاشکی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث نیرو برای خرید خدمات گفت: در حال حاضر با کمبود معلم در کشور مواجه هستیم که به انحاء مختلف از جمله اضافه کاری معلمان، استخدام بازنشستگان، معاونین مدارس، رایگان است. آموزش نیرویی برای خرید خدمات آموزشی و 8000 معلم سرباز در مناطق صعب العبور این کمبود را جبران خواهد کرد.

وی افزود: بخشنامه خاصی برای حمایت از نیروهایی که خدمات آموزشی می خرند و مکان هایی که به دلایلی نمی توانید پوشش دهید، می توانید خدمات آموزشی بخرید، وجود نداشت، بنابراین نیروها استخدام شدند و سال گذشته برای آنها خط مشی نوشته شد. حقوق و دستمزد کامل و تامین اجتماعی پرداخت شود و آنچه در حوزه معاضدت حقوقی نیاز است را اعلام کردیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال دیوان محاسبات کشور با ما مشکل داشت، گفت: 44 ساعت در هفته و این زمان به 24 ساعت برمی گردد.

وی ادامه داد: اکنون وزیر آموزش و پرورش نامه ای به رئیس دفتر رئیس جمهور ارسال کرده و منتظر پاسخ آقای کلیباف هستیم تا به دیوان محاسبات بیاید و به محض دریافت نامه مشکل معلمان خواهد بود. حل شود.» و بودجه بندی باید در اسرع وقت حل شود.

احمدی لاشکی گفت: مجلس دوره دهم آخرین وضعیت پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی کرد، بسیاری از افراد مورد بررسی قرار گرفتند، بسیاری از بانک های مربوطه با این قیمت ها تسهیلات دریافت کردند و مقداری از پول به صندوق برگشت داده شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای صندوق زندانی شده اند، گفت: قرار است جلسات دادگاه تشکیل شود.

وی افزود: بیش از 50 شرکت در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد که 17 شرکت پتروشیمی و انرژی با نام هلدینگ پتروفرهنگ مدیریت می شوند و هلدینگ های خدماتی، سرمایه گذاری و مشابه در صندوق وجود دارد و به دنبال برنامه ریزی هستیم. در نظر داریم از ظرفیت آنها در صندوق استفاده کنیم.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان هم اکنون به افرادی که در حال بازنشستگی یا فوت هستند خدمات ارائه می دهد در حالی که صحبت از ارائه خدمات به فرهنگیان از جمله خدمات اجتماعی، بهداشت و درمان و بیمه است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال تعمیرات بیمه معلمان هستیم گفت: در روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهید شنید که معتقدم می توان در همین ظرفیت از آنها استفاده کرد. صندوق ذخیره.”

وی ادامه داد: قانون یکسان سازی حقوق معلمان و بازنشستگان در سال 1401 است. ماده 30 قانون ششم توسعه صراحتاً موضوع همسان سازی کارگران و بازنشستگان را تنظیم کرده است و آنچه را که قانون مقرر کرده است تاکنون در وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم.

احمدی لاشکی تصریح کرد: ادامه یا نبودن این برنامه در برنامه هفتم توسعه را قانونگذار مشخص می کند و منتظریم ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: امروز از چندین مدرسه بازدید شد که خوشبختانه همه آنها پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و افزایش ساعت مدارس و آموزش های حضوری منوط به اطلاع رسانی به ستاد ملی تاج و تخت است و ما مشمول آن هستیم. “

احمدی لاشکی در خصوص آخرین رتبه‌بندی فرهنگیان کشور گفت: دولت در ۲۵ اسفند سال گذشته لایحه ۱۰ نفری این بار با قانون جامع‌تر اما ۷ نفره به مجلس تقدیم کرد. به هیأت نظارت ارسال و مقرر شد پس از نهایی شدن توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ و به وزارتخانه ارسال و شروع به فعالیت کند. و فعالیت اجرایی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در ماده ۷ این قانون آمده است که آیین نامه این قانون باید به تصویب وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی و دو کشور برسد. نمایندگان مجلس از کمیسیون آموزش، تحقیقات نیاز به تهیه، تدوین، شفاف سازی و نهایی شدن دارد، اما ما در حال نوشتن این قوانین هستیم.

احمدی لاشکی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات هر چه زودتر اجرایی شود زیرا قانونگذار در نظر دارد جایگاه معلم را ارتقا دهد و نقش معلم را در جامعه بهتر تبیین کند. در حالی که ما به دنبال کیفیت هستیم که البته نیاز به حمایت مالی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید