رده جوانان بهترین فرصت برای آموزش والیبال سالم / والیبال تنها فدراسیونی است که اردوی مستقل بانوان دارد.


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842349

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: هدف ما تربیت نسلی است که مهارت های والیبال سالم را بیاموزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران خود را برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی آسیا که از 22 تا 20 تیرماه در قزاقستان برگزار می شود، آماده می کند.

پدیده بلوریساد سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در خصوص میزان آمادگی بازیکنان این تیم گفت: در روزهای پایانی چهارمین اردوی تیم ملی جوانان هستیم و در این مدت علاوه بر تمرینات، بازیکنانی که برای جام کروناسیا ایتالیا اعزام شدند، ادامه داد: با توجه به زمان کوتاهی که برای تشکیل تیم سپری کردیم، این مسابقات فرصت خوبی بود تا بازیکنان خوبمان را شناسایی کنیم، ضررهای لازم را داشته باشیم و با تیمی منسجم به تمرین ادامه دهیم.

وی افزود: در مسابقات کروناسیا با 15 بازیکن شرکت کردیم اما با توجه به اینکه رده سنی جوانان به زیر 20 سال تغییر کرده است، هشت بازیکن جدید را به اردو دعوت کرده ایم و در حال حاضر در اردوی چهارم هستیم. با 14 بازیکن

سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر با اشاره به تمریناتی که قبل از آغاز سال 1401 داشتند، گفت: از کروناکیا و سپس دو اردوی دیگر داشتیم. یک ماه و نیم دیگر فرصت داریم و با توجه به تعداد جلسات باقی مانده همچنان در حال تمرین تکنیک های بازیکنان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هدفش آموزش مهارت های والیبال سالم به نسل آینده والیبال کشور است، گفت: در تمرینات بیش از هر چیز به بازیکنان تاکتیک و استراتژی را آموزش می دهیم. البته ما به چند مسابقه تدارکاتی نیاز داریم، زیرا هر چه تعداد بازیکنان در مسابقات بیشتر باشد، آمادگی بیشتری برای مسابقات خواهند داشت.

بلوری زاده در خصوص مصدومیت بازیکنان گفت: یکی از مدافعان میانی در تمرین در حین دفاع مصدوم شد اما خوشبختانه وضعیت جدی ندارد و در اردو تحت مداوا و مراقبت قرار گرفته است. داشتن اردوی اختصاصی ویژگی است که شاید فقط فدراسیون والیبال در کشور ما چنین امکاناتی را فراهم کرده است. همه ما قدردان زحمات دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هستیم که این امکانات را در اختیار بانوان قرار دادند. از بسیاری از فدراسیون ها خواسته شده تا در صورت امکان این امکانات را فراهم کنند، اما با توجه به اینکه فدراسیون جهانی والیبال امسال رده سنی زیر 16 سال را تعیین کرده است، شانس زیادی برای گسترش این فضا وجود دارد. در حالی که والیبال زنان با مردان رشد نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه حدود 15 سال از شروع حرفه ای والیبال توسط بانوان می گذرد، گفت: این زمان برای ایجاد زیرساخت ها لازم است و اکنون زمان استفاده از آن است. با حضور یک مربی خارجی در تیم ملی بزرگسالان این فرصت برای پیشبرد روز جهانی والیبال فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید