ردپای علیرضا زاکانی در پرونده اکبر طبری

ردپای علیرضا زاکانی در پرونده اکبر طبری

پرونده اکبر طبری یکی از آن پرونده های جنجالی بود که در دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی قوه قضائیه را به چالش کشید. طبری که همواره به قضات و سایر مسئولان قوه قضائیه دستور داده است، اکنون مجبور است با پرونده کامل در برابر قاضی پاسخگو باشد.

ابراهیم رئیسی در 25 اسفند 97 سکان قوه قضائیه را در دست گرفت و 7 روز بعد اکبر طبری را آزاد کرد. علیرضا زاکانی از حامیان سرسخت ابراهیم رئیسی برای اولین بار در مناظره با مصطفی تاج زاده از اکبر طبری یاد کرد و گفت: «او همان فردی است که دو رئیس قوه قضائیه را ناراضی می کند». و تاکید کرد که اخراجش کافی نیست. طبری باید تلاش کند. این سخنان باعث شد که ردپای زاکانی در مورد اکبر طبری نمایان شود; ماجرای شایعه داماد ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری و فساد ستیزی او بود. علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران درباره نقش خود در پرونده اکبر طبری به همه میهن گفت: ما اطلاعاتی از تخلفات وی داشتیم و آن را علنی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که این اطلاعات را از کجا به دست آورده اید و چگونه آن را تایید کرده اید؟ وی تاکید کرد: آن زمان در مجلس بودم و پرونده های فساد در کشور را پیگیری می کردم. من قبلاً از این قانون پیروی می کردم که به سراغ کسی بروید که گردن بزرگتر و شرایط سالم تری دارد. دو معاون رئیس جمهور – دوره قبل – و همچنین معاون اول رئیس جمهور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت اطلاعات و حتی همان آقایی که شما نام بردید – اکبر طبری – من را محاکمه کردند و به دادگاه رفتم و به فضل الهی تبرئه شدم. شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چرا می گویند این پرونده را برای تطهیر و آماده سازی ابراهیم رئیسی برای انتخاب رئیس دولت باز کرده اید؟، گفت: این یک شبهه واهی است. تهدیدات با بیان اینکه در این موارد دیدگاه سیاسی ندارد، افزود: از سال 1359 به موضوع آقای جاسبی و سعید مرتضوی معروف به قاضی مرتضوی می پردازم.این افراد جزو کدام جناح هستند؟ با برادر آقای روحانی فریدون، برادر آقای جهانگیری مهدی برخورد کرده و از این دست موارد زیاد است. وی این موارد را در حالی مطرح کرد که گفته می شد بسیاری از مسائل سیاسی در زمان او پشت سر او پنهان بوده و عده ای می گفتند این موارد در موقعیت های تاریخی برای کسب امتیاز سیاسی مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید