رزمایش مشترک دفاع هوایی 1400 مدافع استانی به پایان رسید

زمان: 19:18
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775968

فرمانده پایگاه مشترک پدافند هوایی حاتم الانبیاء (ص) از پایان رزمایش تخصصی پدافند هوایی مشترک 1400 دفاع هوایی در استان با دستیابی به همه اهداف از پیش تعیین شده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ کادر رحیم زاده ، فرمانده پایگاه مشترک پدافند هوایی خانم الانبیاء (ص) در کشور ، روند تمرینات تخصصی مشترک پدافند هوایی در 1400 دفاع آسمان استان را با استناد به پایگاه رسانه ای امنیتی ، اهداف برنامه ریزی شده توضیح داد. و در برنامه تمرین برنامه ریزی شده است.

وی افزود: رشته خاصی که در همه قسمت های رزمایش از جمله ارتش و سپاه حاکم بود مثال زدنی است و درصد بسیار زیادی از موفقیت ما در این رزمایش مدیون همین رشته است.

فرمانده پایگاه مشترک پدافند هوایی ، خانم الانبیاء (ص) ، ادامه داد: “تاب آوری و قابلیت سیستم های پدافند هوایی ، به ویژه سیستم هایی که در طول یک سال گذشته به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور اضافه شد. دفاع ، بسیار فراتر از برآوردهای علمی است. “این در نشریات این سیستم ها بیان شده است.

امیر رحیم زاده با بیان این که ارزیابی ها در طراحی و تولید سامانه های پدافند هوایی محلی کشور موفقیت چشمگیری را نشان می دهد ، خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که همه سیستم های مورد استفاده در این رزمایش اعم از سامانه های راداری ، موشکی و جنگ الکترونیکی بومی هستند و تولید شده توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان.

وی گفت: ما به دنبال دستورات فرمانده رزمایش و شبکه یکپارچه پدافند هوایی ، شاهد همکاری و پشتیبانی بسیار خوبی از سوی واحدهای عملیاتی از جمله ارتش و سپاه بودیم و در ارزیابی هایی که انجام شده است ، همه یگانها نمرات بسیار بالایی دریافت کرد “

سرتیپ رحیم زاده گفت: اثربخشی مراکز کنترل و فرماندهی در پایگاه مشترک پدافند هوایی کشور بسیار خوب بوده است و ما تاکتیکی مراکز را به عنوان مراکز کنترل و فرماندهی در منطقه آموزش مشترک ، همراه با سیستم های راداری و موشکی مستقر کرده ایم. و کارکنان سپاه و این مراکز توانستند نتایج بالای خود را در این تمرین نشان دهند.

فرمانده پایگاه مشترک پدافند هوایی کشور حاتم الانبیاء (ص) ، حضور فرماندهان ارشد مسلح در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی هزار و 400 مدافع پدافند هوایی در استان اهمیت این رزمایش را بیان کرد و گفت: برای اولین بار زمان ، مانند آموزش رزمی برای دفاع هوایی در شب در محیطی از جنگ الکترونیکی مطلق یا حمله به برد از جهات مختلف ، همه این تهدیدها و پرندگان مهاجم یکی یکی توسط موشک های پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفتند.

وی افزود: ارتباطات پایدار و چندلایه در این رزمایش باعث شده تا اقدامات سایبری نیروهای متخاصم بی تاثیر باشد و در طول تمرین ارتباطات ایمن ، پایدار و چندلایه داشته باشیم.

امیر رحیم زاده با اشاره به اقدامات حمایتی ، فرهنگی و رسانه ای در این رزمایش گفت: اقدامات ارزشمند نمایندگان رسانه ها از خبرگزاری ها و رسانه های مختلف به ویژه از رسانه ملی و صدا و سیمای مرکزی سمنان از جمله نکات مثبت این تمرین که می تواند لحظات حماسی این تمرین را ثبت کند. “جلب توجه و نظر مردم شریف ایران.

فرمانده پایگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در کشور گفت: پیام این رزمایش روشن است ؛ این پیام دلگرم کننده ای برای ملت ما دارد و با اقتدار و هماهنگی که در انجام نیروهای این آموزه دیده ایم ، می توانیم ادعا و اثبات کنیم که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای آسمانی بسیار امن و همه چیز است هواپیماها می توانند از آسمان کشور استفاده کنند. آنها در امنیت کامل به سفر خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: پیام ویژه این رزمایش برای دشمنان است و آن این است که آنها باید بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و با اتکا به دستان قدرتمند دانشمندان جوان خود ، جنگجویانی زیر نظر دارند. فرماندهی عالی فرمانده نیروهای مسلح (مضظله) ارتش و سپاه ماموریت را در کنار یکدیگر انجام می دهند ، آنها آماده حفاظت کامل از آسمان کشور هستند.

امیر رحیم زاده گفت: اگر فردی خدای ناکرده تصور نادرستی داشته باشد و قصد حمله به آسمان جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد ، قطعا با واکنش قاطع و پاسخ ویرانگر نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.

فرمانده پایگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) عملکرد ارتش در این رزمایش را ستود و گفت: “نیروی هوایی با در اختیار گرفتن هواپیماهای بدون سرنشین از نیروهای ارتش توانست نقش نیروهای نارنجی یا دشمن را ایفا کند. ارتش و سپاه “متاسفم.

امیر رحیم زاده در پایان خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما باید بدانند آسمان جمهوری اسلامی ایران برای آنها آسمانی امن است و دشمنان باید بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده حفاظت و تضمین هستند. منافع ملی و امنیت ملی و دریا ، خشکی و آسمان. “این خط قرمز ماست.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید