اولین جلسه شورای راهبردی موسسه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سردار شهید قاسم سلیمانی / افتتاح دائرclالمعارف دفاع و امنیت تا پایان سال 1400

زمان: 15:11
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776141

با حضور فرماندهان و مقامات ارشد نیروهای مسلح برگزار می شود.

اولین جلسه شورای راهبردی موسسه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد شهید حاسم سلیمانی با حضور فرماندهان و مقامات ارشد نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح امروز و با حضور فرماندهان و افسران ارشد نیروهای مسلح ، اولین جلسه شورای راهبردی پژوهشکده علوم تربیتی و تربیتی ژنرال های حاسم سلیمانی در دانشگاه ملی دفاع برگزار شد.

در این جلسه سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی ، رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس ، شهید سرلشکر حی قاسم سلیمانی ، سرتیپ عزیز نظیرزاده ، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ، سرتیپ مهدی مهدی مهدی وزیر دفاع ، سرلشکر ایوب سلیمانی و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح ، سردار امیرعلی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، سردار محمد پاکپور ، فرمانده نیروی زمینی سپاه ، سرتیپ حمید وحیدی ، نیروی هوایی ایاو ، تعدادی دیگر از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح حضور داشتند. اهداف و سیاست های کلان پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس ، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، مورد بحث و اولویت ها و انتظارات در زمینه دفاع مقدس ، مقاومت در برابر امنیت داخلی ، جنگ های نامنظم و توسعه دفاع داخلی مورد بحث قرار گرفت. به

همچنین در این جلسه ضمن تشریح اهمیت و چرایی به شورای راهبردی موسسه علوم و معارف دفاع مقدس “شهید سلیمانی” ، “ایجاد زمینه لازم برای استفاده از توانایی ها و تجربیات فرماندهان و جانبازان در زمینه دفاع و امنیت ؛ و موضوعات تحقیق ؛ معرفی قابلیتهای بالقوه و بالفعل موسسه تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی اجرایی و مراکز تصمیم گیری و بالعکس و ایجاد زمینه لازم برای تعامل مستمر با استفاده کنندگان اصلی تحقیقات استراتژیک به منظور بهینه سازی اقدامات و فعالیتهای تحقیقاتی “، مهمترین اهداف شورا

توضیح ، تفکر و مشاوره راهبردی در زمینه سیاستگذاری و تصمیم گیری و هدایت فرایندها و فعالیتهای پژوهشکده و حوزه های ماموریت آن نیز از جمله وظایف این شورا بود.

در اولین جلسه شورای راهبردی موسسه علوم و معارف مقدس در زمینه دفاع ، هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد چگونگی دستیابی به اهداف و مأموریت های موسسه ارائه کردند.

* افتتاح دائرclالمعارف دفاع و امنیت تا پایان سال 1400.

در حاشیه اولین جلسه شورای راهبردی پژوهشکده ، دکتر سید یحیی صفوی ، مدیر پژوهشکده علوم و آموزش دفاع مقدس گفت: این بالاترین سطحی است که فرماندهان ، رهبران و کارکنان نیروهای مسلح ، مراکز تحقیقاتی ملی و سازمان های فعال در زمینه تحقیق و آموزش در زمینه دفاع مقدس تشکیل می شوند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ، انتظارات پژوهشکده در زمینه تعامل و اجماع در پروژه های استراتژیک جبهه مقاومت ، امنیت داخلی ، دائرclالمعارف امنیت و انقلاب اسلامی و همچنین در زمینه جنگ های نامنظم و اعضای شورا به تبادل نظر پرداختند. “

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: در این جلسه از شرکت کنندگان خواسته شد تا در جلد اول دائرclالمعارف حفاظت دفاعی که شامل 600 مقاله است شرکت کنند ؛ این دائرclالمعارف تا کنون 60 درصد در حال پیشرفت است و تا پایان امسال ما اولین دایره المعارف را برای دفاع امنیتی با همکاری مراکز دیگری که دائرclالمعارف می نویسند آماده می کنیم.

سرلشکر های حاسم سلیمانی ، رئیس موسسه تحقیقاتی علوم و آموزش دفاع مقدس گفت: دانشنامه دفاع امنیت به زبان های عربی ، انگلیسی و فرانسوی ترجمه می شود. جلد های زیر این دانشنامه در آینده تهیه و منتشر می شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه اعضا پیشنهاد کردند که یک پایگاه داده جامع با همه این پایان نامه ها و تحقیقات در زمینه دفاع ، امنیت و جبهه مقاومت تشکیل شود تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

سرلشکر صفوی در پایان گفت که این شورا می تواند پشتیبان نظریه پردازی در حوزه های استراتژیک دفاع ، امنیت و جبهه مقاومت این م researchسسه تحقیقاتی باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید