رشد عقب مانده وحید امیری; هر چه بزرگتر بهتر

او اولین بار در سن 27 تا 28 سالگی در تیم نفت ظاهر شد و کارلوس کی روش از او دعوت کرد تا تیم ملی شود اما علیرغم تعاریفی که از او در سنین قبل و تیم های قبلی اش می شد، رشد واقعی امیری فقط در هفت هشتم اخیر است. سال ها. این در حالی بود که مهدی قائدی پانزده شانزده سال در بوشهر می درخشید و در 17 سالگی استقلالی و در 19 سالگی ملی پوش شد. در یک سال این روند ادامه دارد و رو به جلو می رود و خبری از توقف و معکوس شدن آن نیست.

اگر زودتر آمده بود

سه گل تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل سوریه در اواسط هفته گذشته در امان پایتخت اردن مشخصا (و واقعاً) توسط سردار آزمون، احسان حاجی صفی و علی گلی زاده به ثمر رسید، اما واقعیت این است که این عنوان ستاره لیاقت وحید امیری را دارد او اولین ضربه را برای سردار ارسال کرد و پنالتی که توسط حاجی صفی به گل دوم ما تبدیل شد دوباره توسط امیری از خط دفاعی سوریه گرفته شد و او با هوشیاری و در نتیجه سوری ها شلیک کرد. در هر دو نیمه جان خود را از دست دادند.

او در نیمه دوم یک پاس عالی دیگر برای تست ارسال کرد اما مهاجم روس زنیت قدر آن را ندانست و توپ را هدر داد. این یکی از بهترین بازی های امیری برای تیم ملی بود و حالا سوال اینجاست که اگر کمی زودتر یا در سال های اخیر ملی می شد، بازی های بیشتری در سیستم کاری کیروش و دراگان اسکوچیچ و به خصوص وجود داشت. امیری مربی پرتغالی حالا کجا بود و چه دستاوردهایی داشت.

به قیمت نابودی ترابی!

نظر یحیی گل محمدی نسبت به امیری تفاوت چندانی با نگاه سرمربی کروات تیم ملی نسبت به او ندارد. این جایگاه بر اساس حضور امیری در اطراف او تعریف و محقق می شود. اهمیت کار امیری در تیم ملی بسیار زیاد است چرا که او رقبای بسیار قدرتمندی در خط طولی چپ دارد که از جمله آنها میلاد محمدی، احسان حاجی صفی، امید نورافکن، علی گلی زاده و مهدی ترابی هستند.

با این حال اسکوچیچ امیری را به همه آنها ترجیح داد و ابتدا او را در یکی از دو پست دفاع چپ یا هافبک چپ هجومی تاثیرگذار در پازل تاکتیکی خود قرار داد و سپس دو پست دیگر از حاجی صفی، محمدی، گلی زاده و نورافکن. امیری در زمین. . اگر امیری در دفاع چپ قرار می گرفت، حاجی صفی یا نورافکن در جناح چپ یک خط جلو می رفت و علی گلی زاده در انتهای خط طولی چپ و مانند گوش چپ قبلی عمل می کرد.

اسکو چ i چ گاهی حتی موقتاً از قلیده برای رفع بار از جناح چپ مثلاً 40 تا 45 دقیقه روی لبه خط طولی استفاده می کند، اما نباید از نیمکت نشینی های مکرر ترابی در تیم ملی ناراحت شد. در حالی که ترافیک سمت چپ باقی مانده است.چون به نظر می رسد به دلیل تعداد زیاد افراد خوب و به دلیل نوع بازی، کمتر از بقیه به پازل تاکتیکی اسکاتلند برای این منطقه می خورد و سازگاری آن با آن کمتر است.

البته به دلیل این مشکل و استرس روحی ناشی از او و دعوت های بی نتیجه اش به تیم ملی، ترابی ظاهراً به تیم پرسپولیس افتاد و آنقدر ناامید و افسرده شد که این بازیکن دیگر قدرت و سرنوشت قبلی را نشان نمی دهد. بازیکن و هافبک توپ و مانور نیست که با تک گل های متعددش برای کسب 3 امتیاز به نوعی پرسپولیس را قهرمان لیگ نوزدهم کرد و نمونه هایی از این دست را در مسابقات قهرمانی سرخ پوشان تهران در لیگ بیستم به تصویر کشید.

سود بزرگ از انتقال اضطراری

یحیی گل محمدی تنها زمانی امیری را در دفاع چپ قرار داد که سعید آقایی بیمار بود و سپس مصدوم شد و علی شجاعی از دسترس خارج شد و مجبور کردن امیری به مدافع چپ تا حدودی در دستور کار قرمزها تاثیرگذار بود، اما امیری در بازی بود و کار کرد. آنقدر دفاع چپ موقت که سرمربی سرخ پوشان تهرانی حتی پس از بهبودی بلافاصله او را به پست قبلی برنگرداند و همین رفتار را با علی شجاعی داشت. گل محمدی تنها سه یا چهار هفته پس از حضور مجدد سایر گزینه های سمت چپ تیم موافقت کرد که امیری به پست تخصصی و پایه خود بازگردد که یک جناح چپ تاثیرگذار است که با همکاری مهدی ترابی می تواند برای رقبا خطرناک باشد. مرد باید به دفاع چپ برگردد. اما او از هر فرصتی برای انتقال امیری به دفاع چپ استقبال می کند و اکنون این کار را انجام می دهد زیرا می داند خلاقیت او در سمت چپ بیشتر است و اگر او و ترابی از آن سمت آزاد شوند، می توانند با هم همکاری کنند. غریزه و تصمیمات لحظه ای آنها پرسپولیس را به جلو می برد، آنها بهترین گلزنان این تیم خواهند بود و ترابی البته می تواند با بازیابی شوخ طبعی قبلی به همان گلزن تعیین کننده این خطه تبدیل شود.

فرش با کیفیت بالا

عقل سلیم و علاقه یحیی و دراگان به امیری زاییده خصوصیاتی است که این هافبک با دقت ذاتا دارد و بیشتر روزها به خوبی از آن استفاده می کند. امیری البته روزهای بد و میانه ای داشت اما در یک روز خوب هم می تواند گام به گام تیم ملی را به مرحله نهایی جام جهانی برساند و هم گره ها را در سمت چپ زمین مقابل پرسپولیس باز کند. به این ترتیب مانند آلیشیا و پهلوان نیز جایگاه و ارزش خود را در تیم پرسپولیس در سمت چپ زمین که البته در سطح بالایی قرار دارد تا حدودی از دست می دهند و امیری مهره اول می شود. هر چه آدم بیشتر مثل فرش باکیفیت لگد بزند، بهتر است!

ستاره بدون مرز

ناگفته نماند این لرستانی مردی متواضع و کم حاشیه و مودب است و هیچ گاه بحران آفرین نبوده و متواضع و متواضع بوده و هیچ خصلت غیر اخلاقی به خود ندیده است. اواخر هفته گذشته که یوسی ها از امنیت برگشتند، وقتی همه تعریف و تمجیدها به امیری رسید، او در مصاحبه هایش تاکید کرد که کار مهمی انجام نداده و فوتبال و لیگ ما هستند که چهره های خوبی می سازند و می سازند. عصا. تیم ملی این کار را انجام داد و اضافه کرد که اگر او این کار را نمی کرد بقیه تیم بهتر عمل می کردند. این باعث می شود ستاره تیم ملی این روزها کاملتر به نظر برسد و تواضع او درس عبرتی برای دیگران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید