رشد 138 درصدی رتبه های زیر 100 شهرستان تربت حیدریه در کنکور سراسری


ساعت: 17:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891200

صالحی گفت: دانش آموزان تربت حیدریه در کنکور سراسری امسال خوش درخشیدند و نسبت به سال گذشته رتبه های زیر 100 این منطقه 138 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت صالحی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه صبح امروز در همایش تجلیل از رتبه های زیر 100 کنکور سراسری اظهار داشت: با تلاش و کوشش دانش آموزان پرتلاش و معلمان توانمند و همراهی و صبر و شکیبایی حضرتعالی خانواده ها امسال شاهد رشد نزدیک به 138 بوده اند که درصد رتبه های زیر صد و رشد 39 درصدی رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری در

وی تصریح کرد: رتبه های زیر 100 سال گذشته از 8 به 19 و رتبه های زیر 100 از 54 به 75 افزایش یافته است.

صالحی گفت: این روند رو به رشد باید با برنامه ریزی اصولی و تلاش مستمر و با برقراری عدالت آموزشی حفظ شود تا تمامی دانش آموزان شهرستان همواره موفق به کسب رتبه های برتر در رشته های مختلف تحصیلی و سربلندی شهرستان شوند.
صالحی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با غول کنکور و نجات خانواده ها از استرس کنکور باید به سمت رشته های مهارت محور حرکت کرد تا دانش آموز در پایان دوره متوسطه مهارتی را فرا گرفته باشد.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه تصریح کرد: برای ورود دانش آموزان به حوزه های مهارتی به فرهنگ سازی عمومی نیاز است و همچنین بهترین استعدادها به حوزه های مهارتی می آیند. از سوی دیگر دولت و نظام آموزشی باید آموزشگاه های فنی و حرفه ای را تجهیز کند.

وی افزود: توسعه آموزش فنی و حرفه ای مطابق با سیاست دولت و نظام آموزشی در تربت حیدریه اجرا می شود به طوری که در سال 1400 میانگین ورودی در رشته های مهارتی در تربت حیدریه بر اساس شاخص استانی باید 50 درصد می بود، اما اکنون 40 درصد است و امسال این رقم باید به 45 درصد برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید