افزایش ۷۹ درصدی وام به شهرستان تربت حیدریه در سال جاری


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880509

تربت حیدری دبیر کمیته برنامه ریزی در استانداری اعلام کرد؛

ملک آبادی گفت: امسال 51 میلیارد و 700 میلیون تومان برای تربت حیدریه از محل اعتبارات تملک، نفت و زیارت در نظر گرفته شده که با پیگیری های مسئولان این شهرستان 79 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; ملک آبادی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان و دبیر کمیته برنامه ریزی تربت حیدریه صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان گفت: امسال 51 میلیارد و 700 میلیون تومان به تربت حیدریه اختصاص یافته است. که طبق پیگیری های مسئولین این شهرستان 79 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در این تخصیص اعتبارات، اعتبارات سفر هیئت دولت و استاندار و زیارت افزایش یافته است به طوری که 48 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و نفت و بیش از 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات تخصیص خواهد یافت. اعتبارات زیارتی .

ملک آبادی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 940 میلیون تومان بین 33 شهرستان استان توزیع می شود، گفت: از این میزان اعتبارات و با توجه به موضوع سال و اهمیت موضوع، 202 میلیارد تومان برای توسعه و مقاوم سازی در نظر گرفته شده است. شرکت های دانش بنیان


83 میلیارد تومان وام توسط شهرستان تربت حیدریه جذب شد

کریمی معاون عمرانی فرمانداری گفت: از مجموع 172 میلیارد تومان وام شهرستان در حوزه تملک، نفت، مانده، محرومیت زدایی و سایر وام ها مبلغ 83 میلیارد تومان توزیع شده است. و جذب می شود که بیشتر متعلق به فرهنگ و گرایش و دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

وی تصریح کرد: در کمیته برنامه ریزی سال گذشته 28 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل تملک اموال و نفت استان اختصاص دادیم و اعتبارات تعادلی، محرومیت زدایی و سایر اعتبارات در طول سال ابلاغ شد.

کریمی بیان کرد: اکنون با تمدید سال مالی تا 10 شهریور، 100 درصد اعتبارات این شهرستان از حوزه استان، 25 درصد نفت، 25 درصد متوازن و 50 درصد سایر اعتبارات اختصاص یافته است.

معاون فرماندار تربت حیدریه گفت: سال گذشته 28 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات نفتی و استانی توزیع شد که با اعتبارات مانده و سایر اعتبارات مصوب پایان سال به 172 میلیارد تومان رسید که 83 میلیارد تومان آن توزیع شد.

کریمی افزود: از این میزان اعتبار، معاونت های فرهنگی و ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان به ترتیب با 35، 21 و 6 میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: اعتبارات کل استان ۲۱ درصد و تربت حیدریه ۷۹ درصد از نظر پیگیری و سهم استان از اعتبارات سفر هیئت های دولتی و اعتبارات زیارتی این منطقه افزایش یافت.

معاون فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: از منابع اعتباری هفت پروژه در جهاد کشاورزی، آبخیزداری و مدیریت منابع طبیعی و بنیاد مسکن در مجموع اعتبارات ما تاثیر داشته است اما متاسفانه در سال 1401 از کل اعتبارات شهرداری خارج شد. همه دارایی ها و شهرداری های کوچک و شرکت های تازه تاسیس که درآمدی ندارند نگران این موضوع هستند.


یک پروژه را تمام کنید، به سراغ پروژه بعدی بروید/مدیران دستگاه نمی توانند بودجه و اعتبار را از نشستن در دفتر دریافت کنند.

زنگنه نماینده مردم منطقه تربت حیدریه در شورای اسلامی گفت: شورای شهرسازی باید حداقل چند اولویت مهم را مشخص کند و بر این اساس در استان و در سطح ملی به دنبال این باشد. تمدید اعتبار کنید و بودجه بگیرید وگرنه با کاهش بودجه راه به جایی نمی برد و فعالیت ها و پروژه ها نیمه تمام می ماند.

وی آب و برق را مهم ترین اولویت مورد رسیدگی عنوان کرد و گفت: قوانین برنامه ریزی ناهماهنگ و بعضاً زیر پا گذاشته می شود، اما مسئولان شهرستان باید این اولویت و پروژه را در یک بازه زمانی مشخص اولویت بندی و به اتمام برسانند.

زنگنه خطاب به روسای دستگاه های اجرایی گفت: باید بودجه گرفته شود نه اینکه داده شود، بنابراین روسای دستگاه های اجرایی نمی توانند در دفتر نشسته بودجه دریافت کنند، بنابراین خوب است هر سه یک بار هر مدیری با برنامه و نیازسنجی مناسب به تهران تایید شود. ماه ها و هر ماه باید یک بار به مشهد برود و برای گرفتن اعتبار با مدیران ارشد مذاکره کند و از دستگاهش سهم بخواهد.

علی اکبر کی پور فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: کمیته برنامه ریزی باید در سال چندین بار تشکیل شود و بر جذب اعتبارات و بودجه نظارت داشته و نیاز سنجی فعالیت ها و پروژه ها را انجام دهند نه اینکه در شهرستان متوقف شوند. و برای آن به سمت تهران حرکت کنید

وی تصریح کرد: سال مالی جدید تا 10 شهریور تمدید شد و مدیران می دانند تا کنون چقدر جذب کرده اند و در تلاش هستند تا اعتبار خود را در این مدت به حداکثر برسانند.

کیپور افزود: جلسات بعدی کمیته برنامه ریزی باید به صورت کارگروهی و تخصصی تر برگزار شود اما قسمت مهم این جلسات نیازمند پیگیری و رایزنی با روسای دستگاه های اجرایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید