رشد 35 درصدی مناطق پرورش میگو در مزارع پرورش میگوی سیستان و بلوچستان


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891043

محمد شهلی بار از افزایش 35 درصدی سطح پرورش میگو در مجتمع های پرورش میگو در جنوب استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شهلی بار مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: در راستای توسعه آبزی پروری و با توجه به ظرفیت های صیادی چابهار، در سال برداشت جاری تعداد 58 مزرعه فعال در واحد بازرگانی شهید به بهره برداری رسید. صنعتی گواتار مجتمع پرورش میگو با مساحت مفید 871 هکتار برای نگهداری لارو میگو استفاده می شود.

وی افزود: این میزان سطح زیر کشت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد افزایش داشته که نشان از ارتقای کمی و کیفی تولید در مزارع و مراکز پرورش سیستان و بلوچستان دارد و انتظار داریم که با این سطح زیر کشت، انتظار داریم نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش برداشت میگو داشته باشیم.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود 138 میلیون قطعه لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی صنعتی گواتر شهید ذخیره شد و این تعداد توسط دو مرکز پرورش میگو استان و همچنین سایر استان ها برای پرورش تامین شد. میگوی کشور

مدیرکل شیلات تصریح کرد: با توجه به توسعه آبزی پروری، امسال در مجتمع کشاورزی و صنعتی مکران واقع در منطقه گردیم کنارک در بخشی از ظرفیت آماده شده، ذخیره سازی بعدی لارو میگو در دو مرحله انجام شد. ، در مرحله اول با بارگیری بیش از 2 میلیون قطعه، حدود 25 تن میگو برداشت شد و در اواسط تیرماه امسال بیش از 7 میلیون قطعه لارو میگو در این مزارع ذخیره شد که در مهرماه برداشت می شود.

شهلی بار ادامه داد: میگوی برداشت شده در مزارع استان علاوه بر مصرف در بازار داخلی، عمدتا به کشورهای همسایه (روسیه و حوزه خلیج فارس)، چین و … صادر می شود.

وی گفت: فصل برداشت میگوی پرورشی در استان از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید