پرورش میگو منبع مهم اشتغال و درآمد است / صادرات میگو به هرمزگان و گلستان


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837668

مراکز پرورش میگو اولین گام در صنعت پرورش و تولید میگو بوده و یکی از بنگاه های مهم و حساس آبزی پروری در این صنعت می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گل محمد عشقی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنارک در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: این شهرستان دارای امکانات مختلف آبزی پروری از جمله مراکز پرورش و پرورش میگو می باشد.

وی افزود: مجتمع صنعتی و میگوی مکران مجموعه ای به وسعت 700 هکتار است که در روستای گوردیم از توابع شهرستان کنارک واقع شده است. این مجموعه در راستای توجه مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران بوده و به طور مستمر در حال تکمیل چندین مرحله کار می باشد و مزرعه ای است با 500 هکتار مساحت زراعی شامل نهالستان (نهالستان)، کارخانه خوراک دام و میگو. کارخانه بسته بندی

وی ادامه داد: سایت پرورش و پرورش میگو مکران دارای 22 مزرعه پرورش میگو به وسعت 23 هکتار است که هر مزرعه دارای 15 دریاچه است که یکی از آنها حوض و بقیه دریاچه است که در این پروژه روش های جدید پرورش میگو در دنیا شامل دریاچه ها و وجود دریاچه می باشد. مخزن، زهکشی مرکزی، هوادهی و تصفیه فاضلاب مزارع است.

این مسئول افزود: در سال 1400 به دلیل آماده نبودن دریاچه ها برای پرورش میگو، طرح پایلوت در 45 مخزن نر، 2 میلیون لارو برای کشت کاشته شد. در پایان دوره پرورش 20 تن میگو برداشت شد و امسال تا آماده سازی نهایی استخرهای پرورش مخازن نگهداری 2 میلیون لارو ذخیره شد و امیدواریم در صورت آماده شدن لانه ها به زیر کشت بروند. میگو قبل از پایان دوره نگهداری.

وی افزود: مراکز پرورش میگو اولین گام در صنعت پرورش و تولید میگو بوده و یک بنگاه مهم و حساس آبزی پروری در این صنعت است. شهرستان کنارک دارای دو مرکز تکثیر با ظرفیت تولید سالانه 150 میلیون لارو می باشد. تحت هدایت مستقیم و نظارت مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان بوده و بر اساس برنامه راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو فعال بوده و توسط عامل ویروسی پیشگیری از بیماری های میگو از جمله WSSV، IHHNV تحت نظر می باشند. ، TSV ، YHV و.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنارک گفت: میگوی مولد به عنوان اولین و مهمترین رکن چرخه صنعت نقش حیاتی در تامین بچه میگوی مورد نیاز دریاچه های پرورشی دارد. بنابراین میگو باعث افزایش تولید در مزارع می شود.

عشقی گفت: سال گذشته 80 میلیون لارو در مراکز تکثیر کنارک تولید شد که از این تعداد 30 میلیون لارو و 10 هزار قطعه تولیدی به مقاصد غیر استانی (استان های هرمزگان و گلستان) ارسال شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید