مشکلات کوچک مانع بزرگی برای صادرات میگو است!


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912387

شیراوند می گوید: یکی از مسائل مهمی که امسال تولیدکنندگان میگو با آن دست به گریبان هستند بحث صادرات است، متاسفانه 80 درصد میگوهای برداشت شده در سردخانه های روستایی نگهداری می شود و چین نیز به دلیل کووید 19 محدودیت هایی دارد. خریدار همکاری نمی کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپا، صنعت آبزی پروری میگو یکی از صنایع مهم در سواحل جنوبی کشور به ویژه استان بوشهر است.

صنعت آبزی پروری نیز از نظر اشتغال زایی، کاهش فقر و ارزآوری بالا برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

شهرک صیادی ساحل رود در استان بوشهر با وسعتی بالغ بر 3520 هکتار بزرگترین شهرک صیادی کشور به شمار می رود، از سوی دیگر تولید میگوی ریز در مراکز پرورش این استان، بوشهر را به شهرت جهانی تبدیل کرده است. بزرگترین صادرکننده میگوی ریز در کشور در سال های اخیر

امین شیراوند یکی از پرورش دهندگان میگو در منطقه رودشور بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: یکی از مشکلات مهمی که پرورش دهندگان میگو در سال جاری با آن دست به گریبان هستند بحث صادرات است که متاسفانه 80 درصد میگوهای برداشت شده در سردخانه استان در حال نگهداری هستند و چین نیز به دلیل کووید-19 محدودیت هایی دارد و در خرید همکاری نمی کند.


1433photo 2022 11 20 09 19 18%20(2) خبر خاکستری

این پرورش دهنده میگو ادامه می دهد: اگر کشاورز نتواند حداقل هزینه خوراک میگو را در پایان فصل برداشت به دست بیاورد، دلسرد می شود و ممکن است سال آینده این شغل را رها کند و از طرفی عدم وجود اتحادیه واحد برای صادرات و فروش یکی از مشکلات دیگر بازار، اعلام قیمت به صورت شفاف و کتبی است.

شیراوند با اشاره به اینکه زیرساخت‌های تحویل برق باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: خریداران خارجی از حربه‌های تحریم فروش سوء استفاده می‌کنند و قیمت‌های پایین را اعلام می‌کنند، بنابراین این صنعت مهم اشتغال‌زا باید در اختیار مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس توصیه کسانی که سال ها در این صنعت کار کرده اند، خوراک تراریخته را انتخاب کردیم و کیفیت این محصول نسبت به سایر محصولاتی که در گذشته خریداری کرده بودم، رضایت بخش بود.

شیراوند گفت: محصول غذایی فرادان یک محصول بومی و به راحتی در دسترس است و شرکت فرادان از نظر پرداختی کمک خوبی به پرورش دهندگان میگو می کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت «فرادان» به صورت شبانه روزی و در روزهای تعطیل پاسخگو است که برای ما بسیار ارزشمند است.


8364photo 2022 11 18 21 17 13 خبر خاکستری

کریم حیدری مدیر مرکز پرورش میگوی مند در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: از سال ۱۳۷۹ کار خود را در زمینه پرورش میگو آغاز کردم و به تدریج در زمینه پرورش میگو شروع به کار کردم.

حیدری افزود: صنعت میگو امروز پیشرفت خوبی داشته است و در ابتدای راه اندازی این صنعت از هر استخر تقریباً 200 کیلوگرم میگو جمع آوری شد اما با تلاش پرورش دهندگان، کارشناسان و استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه های خوراک پاش و هوادهی برخی از تولیدکنندگان توانسته اند از این میزان نیز 20 تن میگو برداشت کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های برق در مزارع پرورش میگو دغدغه مهمی است، گفت: در گذشته تمام زیرساخت ها برای مزارع فراهم می شد. اما امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی موجود، معمولاً خود بخش خصوصی برق مزرعه را تامین می کند و افرادی که سرمایه کمتری دارند نمی توانند این مشکل را حل کنند. از این رو انتظار داریم دولت نگاه ویژه و حمایت بیشتری از این صنعت داشته باشد.

مدیر مرکز پرورش و پرورش میگوی مند با بیان اینکه صنعت میگو کار بسیار زیادی دارد و با کمک دولت می توان شاهد حضور بیشتر افراد ضعیف در این صنعت بود، افزود: کار من پرورش میگو و فرادان است. مجموعه سال ها پیش آمد و از نمونه خطوط ما به صورت آزمایشی راه اندازی شد و از همان لحظه شروع به برقراری ارتباط کردیم.

حیدری گفت: تعامل کارکنان شرکت فرادان بسیار خوب است، یکی از عواملی که باعث شد با شرکت فرادان همکاری کنیم تحویل به موقع غذا بود و کسانی که در زمینه تهیه غذا مشکل داشتند این شرکت پذیرای پرورش دهندگان میگو با آغوش باز استان بوشهر.

این پیشکسوت صنعت میگو گفت: من یکی از قدیمی ترین مشتریان این شرکت هستم و هر زمان که مشکلی داشتیم و محلول غذایی مشکل داشت بلافاصله پاسخگوی شرکت و رفع مشکلات بود و از طرفی از این بیانیه استقبال کردند. مشکل.

وی تصریح کرد: میگو غذای مردم است و مردم همیشه به غذا نیاز دارند و هر چقدر هم تولید شود خریدار دارد و محصولی است که به خوبی صادر می شود و ارزش ریالی خوبی هم دارد، به اعتقاد من این محصول خواهد بود. آینده خوبی داشته باشید

حیدری با اشاره به اینکه خروجی ما هرچه باشد در دنیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت گفت: یکی از دلایل موفقیت این شرکت حمایت هایی است که از مشتری می کند.


6731photo 2022 11 20 09 19 18 خبر خاکستری

علی پاکاری یکی از پرورش دهندگان میگو در منطقه هاله در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: 25 سال است که در اولین محل پرورش میگو در کشور هله مشغول به کار هستم و فکر می کنم در ابتدا مشکلاتی وجود دارد. کار در هر زمینه ای که یک امر طبیعی است.

پاکاری با بیان اینکه رمز موفقیت در صنعت پرورش میگو صبر و عشق به این صنعت است، گفت: 11 سایت پرورش میگو در بوشهر وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای 24 هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

پاکاری ادامه داد: در گذشته و در ابتدای کار برای پخت بچه میگو مجبور بودیم به قشم و جاسک می رفتیم و نبود کارخانه مواد غذایی باعث شد مشکلات ما روز به روز بیشتر شود.

وی بیان کرد: اما با گذشت زمان و با انباشت تجربه مشکلات کمتر شد و در سال های اولیه کارخانه های تولید مواد غذایی در استان ایجاد شد که کیفیت مواد غذایی در ابتدا خوب بود.


9132photo 2022 11 15 17 54 48 خبر خاکستری

وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر ما ماندگاری مواد غذایی بود و انتظار داشتیم شرکت های داخلی منطقه و کشور در همین راستا از نظر کمی و کیفی پیشرفت کنند.

این پرورش دهنده میگو افزود: شناخت من از شرکت فرادان بخشی از نگرانی های تغذیه میگو ما را برطرف کرد و خوشحال بودیم که انتقادات ما پذیرفته و شنیده شد.

پاکاری می گوید: شرکت فرادان دست بسیاری از دوستان ما را گرفت و رمز موفقیت این شرکت درک مشکلات تولیدکنندگان میگو و رفع نواقص بود.

وی با بیان اینکه صنعت پرورش میگو زنجیره ای است و همه واحدها باید همدیگر را درک کنند، افزود: برخی از دوستان ما 6 میلیارد غذا از شرکت فرادان خریدند و تنها 2 میلیارد تومان پرداخت کردند که این نشان از همدلی و صرفه جویی است. و تداوم مدار

پاکاری بیان کرد: اگر به دنبال سود کم باشیم بی شک تولید پایدار خواهد بود و دغدغه همه ما اشتغال است و باید به این صنعت به دلیل اشتغال زیادی که دارد توجه شود.

این پرورش دهنده صنعت میگو تصریح کرد: تنها خواسته ما از دولت تسهیلات ارزان قیمت است و چیز دیگری نمی خواهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید