مرکز تولید مزرعه میگوی بدون اسکله کشور/ بزرگ شدن مزارع پرورش میگو در زنجیره اشتغالزایی


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896520

حیدری اسکله ثابت صیادی را یکی از نیازهای اصلی شهرستان میناب دانست و گفت: 86 لنج و 135 فروند شناور صیادی در میناب فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل حیدری رئیس اداره شیلات میناب در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه تولید میگوی ایران از سال 1370 در منطقه کلاهی شهرستان میناب آغاز شد، گفت: شهرستان میناب همواره در صنعت پرورش میگو پیشرو بوده است. پرورش.



سرپرست وزارت شیلات میناب تصریح کرد: شهرستان میناب با داشتن خط ساحلی 40 کیلومتری، برخورداری از حدود 6 هزار هکتار زمین مناسب برای احداث مزارع پرورش میگو یکی از شهرهای مهم صیادی استان و کشور است. وجود دو سایت فعال برای پرورش میگو تیاب شمالی و جنوبی.



حیدری افزود: میگوی برداشت شده پس از بسته بندی علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای چین، روسیه، بلاروس، اسپانیا، فرانسه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

رئیس اداره شیلات منطقه میناب با اشاره به اینکه میگوهای پرورشی در منطقه میناب از نوع وانامی هستند گفت: میگوهای پرورشی به وزن 18 تا 23 گرم صید می شوند.

حیدری گفت: قیمت فروش میگو در مزرعه بین 80 تا 130 هزار تومان در هر کیلوگرم است که برای کشور بیش از 500 میلیون دلار است.

وی با اشاره به تولید سالانه 8 هزار تن میگوی پرورشی گفت: جمع آوری میگوی پرورشی از مزارع شهرستان میناب تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

حیدری اسکله ثابت صیادی را یکی از نیازهای اصلی شهرستان میناب دانست و گفت: 86 لنج و 135 فروند شناور صیادی در میناب فعالیت می کنند.

رئیس اداره شیلات میناب افزود: میزان صید غیرمجاز موفق در پنج ماه امسال به صفر رسیده است.

وی با اشاره به گزارش های دریافتی مبنی بر صید غیرمجاز در دریای میناب گفت: ساماندهی صیادان غیرمجاز در دستور کار صید است.
حیدری گفت: ایجاد زیستگاه مصنوعی آبزیان از منطقه سیریک پیشنهاد می شود.

رئیس اداره شیلات میناب تصریح کرد: با توجه به فصل تخم ریزی شیرماهی در شهریور ماه صید این گونه جانوران دریایی ممنوع است و علاوه بر توقیف شناور با متخلفان صید غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد. به دلیل بیماری لکه سفید و بیماری آهپند تولید میگوی پرورشی در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
حیدری با اشاره به وجود 128 مزرعه پرورش میگو در میناب خاطرنشان کرد: 6 هزار نفر در این مزارع به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید