رضایت شهروندان قمی از احداث پیاده روهای اطراف حرم


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902376

مدیر کل مهندسی ترافیک و امور اجرایی شهرداری قم بیان کرد؛

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: علیرغم تمام مقاومتی که شهروندان در ابتدای اجرای اولین مسیر پیاده روی اطراف حرم داشتند، بررسی های انجام شده نشان از رضایتمندی شهروندان از مسیرهای منتهی به بستان مقدس و تحقق مسیر عابر پیاده است و امروزه با درخواست مردم برای تحقق و تکمیل این مسیر روبرو هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعباس صفوی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: شهر قم به عنوان یک کلان شهر مشکل آلودگی هوای سایر شهرها را ندارد و اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی هوای ناشی از ترافیک انجام شده است.

مدیرکل مهندسی و اجرای ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در مطالعات جامع ترافیکی به آلودگی هوا به عنوان یک معضل مستقل برخورد شده است، گفت: قبل از اینکه با بحران مواجه شویم راهکارهایی برای این امر متصور بودیم.

وی تاکید کرد: شناسایی محورهای عابر پیاده در سطح شهر یکی از راهکارهای پیشگیری از ترافیک و آلودگی هوا است که برای این منظور در مطالعات جامع ترافیکی هشت محور عابر پیاده شامل خیابان زنگرکی، خیابان بوعلی، خیابان گلستانه و شهید شناسایی شده است. خیابان بهشتی در اطراف حرم چند مسیر پیاده روی وجود دارد.

صفوی تاکید کرد: اجرای مسیرهای عابر پیاده امروزه یکی از تکنیک های کاهش تردد خودروهای شخصی در دنیاست چرا که طراحی شهرها از خودرو محوری به مردم محوری تبدیل شده است و این دیدگاه در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. کلیه تصمیم گیران و بررسی ترافیک شهر قم در سال های اخیر.

مدیرکل مهندسی ترافیک و امور اجرایی شهرداری قم افزود: علیرغم تمام مقاومت هایی که شهروندان در ابتدای اجرای اولین مسیر پیاده روی اطراف حرم داشتند، بررسی های انجام شده نشان از رضایت شهروندان از مسیرهای منتهی به بستان مقدس و تحقق مسیر عابر پیاده و امروز درخواست مردم برای اجرا و تکمیل این مسیر معطل مانده است.

وی بیان کرد: تامین خودروهای برقی برای حمل و نقل سالمندان و معلولان نیز در دستور کار قرار دارد و مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تامین خودروهای برقی برای پیاده روها انجام می دهد و به زودی شاهد ارائه خدمات مطلوب در این حوزه خواهیم بود.

صفوی خاطرنشان کرد: البته شروع هر کار جدیدی چالش هایی خواهد داشت که با صبر و حوصله مردم و تلاش مدیریت شهرستان رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید