رژه زنان محجبه در پیاده روهای بوشهر/ هتک حرمت عفت عمومی با شعار آزادی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ مدتی است که افراد مختلف با ظاهری کاملاً غیرقابل تصور، بدون توجه به قوانین، هنگام تردد در جامعه یا انجام فعالیتی دیده می شوند.

این افراد که اکثرا خواهر هستند پوشش هایی دارند که در بسیاری از کشورها می توان از آن به عنوان لباس خواب یا مهمانی های کاملا خصوصی استفاده کرد اما امروزه دیده می شود و همچنین رژه برهنه در شهر بوشهر به گونه ای است که تحصیل کرده ها و … انقلابیون از این مشکل شکایت دارند.


تردد دختران با موتور سیکلت در شهر

مدتی است که موتورسواری دخترانه در جامعه مد شده و به نظر می رسد افزایش بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که هیچکس رغبتی به استفاده از خودرو در شهر بوشهر و بسیاری از شهرهای ساحلی ندارد.

طبق قانون موتور سواری برای خانم ها ممنوع است اما تاکنون ملاقاتی با آنها صورت نگرفته است.


36051067849 146 خبر خاکستری


در ماده 20 قانون ZDvP آمده است که صدور گواهینامه برای مردان به عهده پلیس است. در همین قانون شرایط صدور گواهینامه وسیله نقلیه موتوری بدون ذکر جنسیت به تفصیل بیان شده است.

اما در هر صورت گواهینامه موتورسیکلت برای زنان صادر نمی شود و زنان نمی توانند از وسیله نقلیه موتوری برای تردد استفاده کنند. ایران یکی از معدود کشورهایی است که برای زنان گواهینامه رانندگی صادر نمی کند، در حالی که بسیاری از کشورهایی که شرایط و مقررات سخت گیرانه ای دارند به زنان اجازه استفاده از موتورسیکلت را می دهند، این وسیله ارزان و برای مسیرهای کوتاه و پرتردد است. این یک ابزار کامل است.

علاوه بر عدم صدور گواهینامه موتور سیکلت برای بانوان، استفاده از دوچرخه نیز از سوی برخی نهادها ممنوع است. در مجموع یک موضوع ساده و روزمره مثل استفاده از وسیله نقلیه این روزها به دغدغه برخی افراد تبدیل شده است که در نتیجه افکار و نظرات شخصی برخی افراد به ممنوعیتی بزرگ و مهم برای نیمی از جمعیت این کشور تبدیل شده است. .


کافی شاپ ها محل اصلی افراد بی حجاب هستند

امروزه استفاده از قهوه از فرهنگ مردم تلقی می شود و روزانه از آن استفاده می کنند. این مشکل باعث افزایش تقاضا شده و در نتیجه مکان های ارائه دهنده خدمات قهوه در شهر بوشهر رشد بسیار عجیبی داشته است.


در برخی از کافه ها، برخی از دختر و پسرهایی که با ظاهری کاملاً غربی حضور پیدا می کنند، به عفت عمومی لعن می کنند و به صورت سازمان یافته برهنگی را تشویق می کنند.

این برهنگی به حدی رسیده است که در بسیاری از مراکز غذایی و فروشگاه های بزرگ دیده می شود و به ندرت امنیت فروشگاه ها هشداری می دهد. امروز افراد بی حجاب با امنیت کامل در سراسر کشور تردد می کنند در حالی که امنیت خانواده های محجبه سلب شده است و برخی از این افراد بی حجاب همچنان گلایه مند هستند.


1913169660791 خبر خاکستری



برخی از دختران در راهرو روسری خود را برداشتند

بسیاری از مردم در پاساژهای بوشهر و برخی شهرها به عنوان مشتری اجناس مختلف بدون روسری حضور دارند و برخی از این دختر خانم ها اصلا روسری بر سر ندارند و از کلاه های کاملا معمولی استفاده می کنند.

حضور افراد برهنه در تالارها و مراکز خرید به گونه ای است که بسیاری از مردان با دیدن چنین ظاهری احساس شرمندگی می کنند و اغلب برای شهرت این کار را انجام می دهند.


297059a26ee3d9a5f o 59a26e73ad0cd 8fb70533 cf2e 4bee 8e6e 06a0fe724c4a خبر خاکستری


اما ظاهرا رگه بی حجابی در مراکز خرید حکایتی جدی است و امروزه دامنگیر بسیاری از خانواده ها شده است.

باید با تدابیر قانونی به هنجارهای اجتماعی پرداخت تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.


ساحل بوشهر با آنتالیا جایگزین شد

خلیج فارس دارای زیباترین و چشمگیرترین سواحل است که بیش از 1800 کیلومتر آن مرز استان بوشهر است.


3407Zan Bihejab Bartarina.com خبر خاکستری


اما حجاب های زیادی در استفاده از ساحل دیده می شوند که به نظر می رسد در سواحل آنتالیا هستند.

در صورت عدم کنترل این نوع رفتارها در آینده نه چندان دور شاهد آسیب های اجتماعی بسیار بالایی خواهیم بود که لازمه آن اجرای قوانین و ورود نهادهای انقلابی و نظارتی به معضل است.

لازم است قبل از وقوع حوادثی مانند مهسا امینی اقداماتی برای جلوگیری از زنان بی حجاب و بی حجاب در جامعه اجرا شود تا نام استان بوشهر لکه دار نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید