زاهدان; کلانشهری با ضعیف ترین اثاثیه شهری و زیرساخت/پیاده روهای اولیه که فقط در بالاشهر قابل استفاده است.


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882211

با وجود اینکه سال هاست شهر زاهدان را کلان شهر می نامند، اما با جاده های نامرغوب، رشد ناهموار شهری و نبود خدمات و امکانات اجتماعی فراوان، این سوال در ذهن بسیاری از شهروندان ایجاد می شود که چگونه زاهدان نام یک کلان شهر را یدک می کشد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مناسب سازی فضاهای شهری به ویژه پیاده روها یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که از جنبه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی تاثیر بسزایی و نقش مهمی در زندگی شهروندان دارد.

شهرداری های مناطق به منظور ارائه خدمات بهینه، تامین امنیت و آسایش شهروندان و افزایش زیبایی بصری شهر با برنامه ریزی مناسب در طول سال تعمیر و بهسازی پارک های محله ای را در دستور کار خود قرار دهند.


ساخت و سازهای گسترده در کلانشهر زاهدان و اسکان همزمان جمعیت کثیری از مردم در این منطقه بدون ایجاد زیرساخت های لازم برای رفاه مردم، مشکلات عدیده ای را برای اهالی به همراه داشته و این مشکل موجب گلایه مردم از سالها.




8272add2 4432 49ad 969b 37849469a4ba خبر خاکستری

با وجود فرصت های اقتصادی فراوان در این شهرستان، اکثر معابر بدون آسفالت و روکش مناسب بوده و تردد روزانه وسایل نقلیه و عابران پیاده در معابر عمومی شهر با چالش هایی همراه است.


تعدادی از شهروندان زاهدانی از وضعیت نامناسب و نامساعد آسفالت معابر و تقاطع های شهری و خاکی بودن معابر در خیابان ها و کوچه های منطقه 2 از جمله بلوار ثارالله، بلوار پاستور و امیرکبیر گلایه دارند.



چهره مخدوش شهر زاهدان با پیاده روهای کثیف

محمد میری یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص می گوید: اکثر خیابان ها و معابر این شهر دارای آسفالت فرورفته یا شکسته با سوراخ های ریز و درشت با کنده شدن تکه های آسفالت از سطح زمین هستند که گاهی به راحتی باعث می شود. تصادفات رانندگی


وی افزود: وقتی آسفالت خیابان های این شهر را با شهرهای دیگر مقایسه می کنیم، متاسف می شویم که چرا شهرسازی در شهر ما اینقدر پایین است.


865aa5ab 7ff7 467c 994f fe7b1b29605f خبر خاکستری



تعمیر پنل جلو خودرو در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: معابر شهر با هزینه های زیادی برای تعمیر پنل جلویی خودروها مواجه شده اند و با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان شهر و سرعت گیر غیراستاندارد خودروها نیاز دارند. برای تعمیر. سالی یک یا دو بار برای تعمیر جلو به کارگاه مراجعه کنید.


یکی از رانندگان تاکسی نیز در این خصوص گفت: حفره های ایجاد شده در سطح خیابان ها و همچنین حفاری های انجام شده توسط شرکت هایی مانند لوله کشی، مخابرات، گاز که بدون بهسازی و یا با زمان بسیار طولانی رها شده است. تعمیر، و باعث تصادف در جلو خودروها رانده شده است.



پیاده روهایی که هرگز رنگ آسفالت ندیده اند


یک مقام دولتی اضافه کرد: در شرایطی که بسیاری از معابر شهر در کنار خیابان های اصلی و پرتردد به سنگفرش و زیباسازی معابر روی آورده اند، جای تعجب است که پیاده روهای زاهدان مانند خیابان جمهوری حتی آسفالت نشده است. پیاده روی در کنار خیابانی که خودروها به سرعت از آن عبور می کنند که خطر تصادف برای کودکان و نوجوانان را افزایش می دهد.


وی ادامه داد: مدتی است که فاضلاب و روان شدن آن در کانال مجاور علاوه بر آلودگی محیط زیست، بوی آن ساکنان این منطقه را آزار می دهد و مشکل زیست محیطی تخلیه فاضلاب خانگی و شهری عواقب ناخوشایندی دارد. و خطرات بهداشتی محیطی را ایجاد کرده است.



آسفالت، زیباسازی و بازسازی فضای سبز در قالب فعالیت های عمرانی در منطقه زاهدان 2 در دست اقدام است.


پیمان نارویی شهردار منطقه 2 زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ساخت، بهسازی و بازسازی فضای سبز و پارک های محله ای منطقه 2 در قالب فعالیت های عمرانی ادامه دارد و نگهداری از این مناطق تفریحی رضایتمندی شهروندان است. از دیگر اهداف انجام این فعالیت ها می باشد.


وی با بیان اینکه این خدمات در بودجه عمرانی این شهرداری پیش بینی شده است، افزود: آسفالت محدوده خیابان های امیرالمومنین، بهشتی، مهر، خیام، ثارالله، پاستور و امیرکبیر در دستور کار عمرانی و شهری قرار گرفته است. خدمات در این زمینه..


شهردار منطقه 2 زاهدان گفت: فضای سبز فاز 2 پارک بانوان در حال اجراست که شامل آب نما، نصب آلاچیق، برگزاری بازارچه محلی، اتاق مادر و کودک، مینی گلف، فوتبال، اسکواش، و پارک های محلی در حال انجام است.



بهسازی پارک های محله ای و افزایش سرانه فضای سبز یکی از اقدامات مهم شهرداری منطقه 2 است.


وی ادامه داد: در حال حاضر بهسازی پارک تقاطع خیابان آرش و پاستور، بدر و بهسازی پارک های قلنبر، خرمشهر و رودکی در قالب پروژه های عمرانی انجام می شود.


نارویی گفت: میز تعویض خیابان خرمشهر و پارک محلی حدود 6000 مناری در مجتمع مسکونی نهلاب احداث می شود.


وی با اشاره به اهمیت سرانه فضای سبز اذعان داشت: با توجه به اقلیم شهر زاهدان و نبود فضای سبز کافی و همچنین پارک های محلی، یکی از اهداف مهم شهرداری منطقه 2 افزایش سطح سبز سرانه است. .


نارویی افزود: آسفالت خیابان های خیابان های خیام، غدیر و فلسطین در حال انجام است که معاونت ساخت طرح آسفالت منطقه 2 اجرایی و 30 هزار متر مربع در برنامه کاری سال جاری پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: پیاده راه های خاکی امسال برای احداث پیاده راه بلوار ثارالله از تقاطع میدان امام رضا (ع) تا خیابان پاستور و خیابان خیام و قلنبر تا پایان سال در بودجه لحاظ می شود.


شهردار منطقه 2 زاهدان خاطرنشان کرد: مشکل فاضلاب شهری در کمیته بهداشت و محیط زیست مطرح شد که شهرداری باید از طریق یکی از اعضای این کمیته انجام دهد و در بحث فرهنگ شهروندی خانه به خانه خانه برنامه ریزی شده و این فرهنگ به شهروندان آموزش داده می شود و باید یاد گرفت که دیگر شاهد رها شدن آب در خیابان ها نخواهیم بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید