احداث 70 مخزن آب در شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف/ 50 درصد آب مورد نیاز شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می شود.


ساعت: 21:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889693

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی چهارمحال و استاندار بختیاری

محسن حسین میرزایی گفت: 70 تانکر آب از مناطق مختلف این استان و سایر استان ها به شهرکرد، 50 تانکر در شهرکرد و 20 تانکر دیگر در شهرها و روستاهای مجاور اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن حسین میرزایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بارش های سیل آسا در نقاط مختلف ایران رخ داد و این استان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی سیل روستای بارده و مناطق عشایری کوهرنگ بود، افزود: از همان ساعات اولیه که بارندگی ها شروع شد، ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری میزان بارندگی در استان را بسیار بالا دانست به طوری که در مدت بیست دقیقه حدود 80 میلی متر بارید و ادامه داد: با این میزان بارندگی مدیریت سیلاب در استان مدیریت خوبی داشت.

حسین میرزایی گفت: در جاهایی که سیل می آید اولین درخواست سیل زدگان چادر است اما در روستای برده با همدلی و همکاری مردم چادری برای سیل زدگان برپا نشد. مردم به این خانواده ها جایی در خانه هایشان دادند و این یک لحظه مثبت در این روستا بود.

وی در خصوص قطعی آب شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف خاطرنشان کرد: نیاز شهرکرد به آب شرب 650 لیتر در ثانیه است که 50 درصد آن از چاه های واقع در شهرستان و 50 درصد مابقی از چشمه کوهرنگ تامین می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به دلیل وجود گل و لای سنگین در چشمه کوهرنگ مجموعه آب چهارمحال و بختیاری، این خط برق به ناچار از مدار خارج و خط اصلی آن خارج شد. تصمیمات فرمانداران استان این بود که مردم در تحویل نباشند آنها به سختی آب می نوشند.

حسین میرزایی اظهار داشت: پس از قطعی آب در شهرکرد، کشاورزان آن شهرستان به دلیل دلسوزی با مردم، با توجه به اینکه خودشان برای آبیاری زمین های کشاورزی خود به این آب نیاز داشتند، چاه های کشاورزی را در اختیار مسئولان قرار دادند که بلافاصله این آب را تغذیه کردند. به شبکه تبدیل شد. منبع اصلی آب شهر شد.

وی تاکید کرد: 70 تانکر آب از مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری و استان های مختلف به شهرکرد ارسال شد و در روزهای بعد با اضافه شدن 50 تانکر دیگر این تانکرها به 120 تانکر رسید که 20 تانکر در شهرها و روستاهای مجاور و 100 تانکر در شهر کرد. شهرکرد ترتیب داده شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی چهارمحال و استاندار بختیاری با تاکید بر اینکه آب بهداشتی به صورت بسته بندی شده تامین می شود، تصریح کرد: آب چشمه کوهرنگ پس از رفع کدورت و تصفیه در نهایت وارد زنجیره آب شهرکرد می شود. .

حسین میرزایی اظهار داشت: عده ای از نبود یا نبود تانکر آب در مناطق شهری و روستایی به ویژه در شهرکرد گلایه داشتند به همین دلیل مقرر شد تانکرهای آب بر اساس پهنه بندی تقسیم و جانمایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید