مشکل چشمه کوهرنگ حل شده و آب انبارها سالم است و با کنترل فشار شب عید آب مورد نیاز مردم را تامین کردیم.


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820172

معاون نظارت، بهره برداری و توسعه آبهای شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری:

معاون نظارت، بهره برداری و توسعه شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر مشکل چشمه کوهرنگ مرتفع شده، مخازن در وضعیت مطلوبی قرار دارند و پیش بینی های لازم برای تامین آب تابستانی انجام شده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراد محمودی معاون نظارت، ناظر، بهره برداری و توسعه شرکت آب چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: زمستان سال گذشته به دلیل برودت هوا و یخبندان چشمه کوهرنگ که 60 درصد آب شهرکرد را تامین می کند، مشترکان به ویژه اقشار بالای جامعه با مشکل مواجه شدند.


وی گفت: با اعمال مدیریت فشار در شبکه را طوری تنظیم کرده ایم که بتوانیم حداقل آب شرب مردم را تامین کنیم اما در روزهای پایانی سال به دلیل مصرف زیاد و افزایش میانگین مصرف از 700 لیتر در ثانیه به 1200 لیتر در این مشکل در عرض چند ثانیه دو برابر شد، زیرا ظرفیت شبکه تا حدودی پاسخگو بود.


محمودی گفت: در حال حاضر مشکل چشمه کوهرنگ برطرف شده، مخازن در وضعیت مناسبی قرار دارند و پیش بینی های لازم برای تامین آب در تابستان انجام شده که با یخ زدن چشمه کوهرنگ و نوسازی کار خوبی انجام شده است. تامین آب کیفیت خط کوهرنگ به شهرکرد «بابا.


معاون نظارت، بهره برداری و توسعه آبفای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با این اقدام 100 لیتر آب به شبکه اضافه شد، شرکت آبفای منطقه ای به خوبی کار می کند و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.


وی تاکید کرد: در پی مشکل آب ایجاد شده در فصل زمستان، برنامه ریزی برای تکمیل طرح بن برون انجام شد.


محمودی افزود: بر اساس ضوابط بهره برداری آب، تامین آب در طبقه دوم بر عهده آب است و پس از آن باید طبق ضوابط فنی انجام شود، زیرا اگر فشار بی رویه در شبکه خارج شود، نشت آب افزایش می یابد. و باعث از دست دادن آب می شود.«یکی از دلایلی که توانستیم در ایام عید آب کافی برای مردم تامین کنیم، کنترل فشار بود.


معاون نظارت، بهره برداری و توسعه آبفای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در شماره پانزدهم ساختمان موضوع نصب پمپ های فشار در ساختمان های دو طبقه مطرح شد، اما متاسفانه در جلساتی که ما گاهی اوقات به آن توجهی نمی شد. داشته است. مقرر شد صدور پایان کار منوط به ایجاد تاسیسات تامین فشار باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید