10 درصد روستاهای سمنان از آب انبارها تامین می شود/ شیوع کرونا باعث افزایش مصرف آب می شود

ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780764

محمد طاهری گفت: 10 درصد روستاهای تحت پوشش استان سمنان در تابستان به دلیل کمبود آب از طریق مخازن آبرسانی می شوند و در تلاش هستیم تا با آبرسانی سیار با آب انبار به روستاهای مذکور با بهترین کیفیت آب را در اختیار مردم قرار دهیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص وضعیت آبرسانی به روستاهای استان سمنان گفت: 10 درصد روستاهای تحت پوشش استان سمنان در تابستان با تانکر آبرسانی می شوند. کمبود آب و تلاش می کنیم با آبرسانی سیار با مخزن به روستاهای مذکور با کیفیت ترین آب را در اختیار مردم قرار دهیم.

طاهری در ادامه با توجه به اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای مذکور خاطرنشان کرد: پروژه های آبرسانی روستاها با توجه به اعتبارات تخصیص یافته برای پروژه های آبرسانی شامل حفر و تجهیز چاه، لایروبی قنات و چشمه ها و احداث خطوط روستاهای نیازمند آب انبار در سال 99 از 50 روستا به 30 روستا در سال 1400 کاهش یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه 30 درصد شبکه توزیع آب شرب شهرها و روستاهای استان سمنان فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارد، گفت: استان سمنان فرسوده است و در روستاهای استان سمنان نیز فرسوده است. بیش از 800 کیلومتر شبکه توزیع آب است که حدود 35 درصد این شبکه فرسوده و نیاز به تعمیر دارد.

وی همچنین تصریح کرد: برای رفع مشکل شبکه های فرسوده اعتباری برای تعمیر شبکه و پهنه بندی و نصب شیرهای اطمینان که هر ساله با توجه به توزیع اعتبار انجام می شود و از طرفی توزیع می شود. تعمیرات حدود 250 کیلومتر شبکه توزیع فرسوده آب شرب روستاهای استان سمنان نیز به حدود 50 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از افزایش مصرف آب در میان مشترکان خانگی و صنعتی همزمان با شیوع کرونا خبر داد و افزود: سطح مصرف در میان مشترکان خانگی 8 درصد و در کل استان افزایش یافته است. 17 درصد از سال 1999. نسبت به سال 1998

طاهری از اجرای طرح آب امید در شهرها و روستاهای استان سمنان خبر داد و افزود: بر این اساس خانوارهایی که کمتر از پنج متر مکعب در ماه آب مصرف می کنند از پرداخت هزینه آب و قبوض آب معاف هستند. رایگان خواهد بود.

به گفته طاهری، اگر مشترکی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه، اگر الگوی مصرف کمتر از 15 متر مکعب در ماه باشد، مصرف آب نسبت به دوره های مشابه سال قبل کاهش می یابد. در سال 1400 به عنوان پاداش مصرف خوب در حساب آنها ثبت می شود.

وی در خصوص مشترکان پرمصرف نیز خاطرنشان کرد: 16 درصد مشترکان خانگی در سال 98، 18 درصد در سال 99 و 13.5 درصد در شش ماهه اول سال 1400 بیش از 30 مترمکعب آب مصرف کرده اند. پیامک هشدار و صرفه جویی برای کاهش مصرف آب ارسال می شود و در صورتی که مشترکین بیش از 15 متر مکعب در ماه آب مصرف کنند مشمول 16 درصد افزایش قیمت آب خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید