رقابت بیهوده تلویزیونی با VOD / مرگ تدریجی یک رویا


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809529

به بهانه اکران رایگان «منصور» در تلوبیون پلاس؛

رسانه ملی در رقابتی بی پایان با پلتفرم ها، به جای بهره برداری از پتانسیل عظیم شبکه های تلویزیونی خود و میلیون ها بیننده ای که در این سال ها به دست آورده، به فکر گزینه های جدیدی در اپلیکیشن تازه ایجاد شده تلوبیون پلاس است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت تلبیون که چند سالی است علاوه بر پخش زنده اینترنتی به عنوان سایت و منبع آرشیو شبکه های مختلف تلویزیونی ارائه شده و مدتی است که با دیگر پلتفرم ها رقابت می کند. VOD، از نسخه تلوبیون پلاس خود رونمایی کرد و سعی کرد آرشیو سریال ها و فیلم های ایرانی و خارجی را در قالب اپلیکیشن موبایلی با همین فرمت بر روی پلتفرم در اختیار رسانه ها و مخاطبان سرگرمی قرار دهد. با این تفاوت که بر خلاف پلتفرم های دیگر، برای تماشای فیلم ها و سریال های تلبیون پلاس نیازی به پرداخت هزینه ندارید، اما می توانید محتوای رسانه ای این اپلیکیشن را به صورت رایگان تماشا کنید و اینترنت داشته باشید. گزینه ای که پلتفرم های دیگر در ابتدای راه اندازی از آن برای جذب مخاطب استفاده کرده اند.

حال در اقدامی تامل برانگیز پس از اتمام چرخه اکران برخی از فیلم ها، این اپلیکیشن به صورت رایگان شروع به پخش این فیلم ها می کند تا گزینه ای متفاوت از سایر پلتفرم ها داشته باشد و در مثال آخر این کار همزمان با ولادت امام علی (ع) و روز انسان، فیلم «منصور» برای تماشای رایگان این اپلیکیشن وارد شد.

«منصور» اولین تجربه سیاوش سرمدی کارگردان و تهیه کنندگی جلیل شعبانی محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول شد. و بیشترین بهترین جلوه ها در دو قسمت بصری ویژه و کاندید سیمرغ شوید.


f4a58425 4335 49ae 8ca4 af9b78412a2e خبر خاکستری

این فیلم آبان ماه امسال در سینماها اکران شد و با فروش بیش از سه میلیارد جلدی در گیشه و شرایط کرونری، فروش نسبتا خوبی نسبت به ژانر، موضوع و نوع پرداخت داشت.

اما موضوع اصلی این گزارش رقابت نامفهوم تلویزیون با سکوها است. رقابتی که احتمالا از ترس تلویزیون از دست دادن مخاطب در این بازی رسانه ای نشات می گیرد.

دو سه سال از پرونده مدیریت ارشاد و تلویزیون علیه متولی و مسئول نظارت بر تولید و محتوا می گذرد. VOD به یکی از موضوعات همیشگی رسانه ها تبدیل شده است. وزارت ارشاد که پیش از این مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر تولید محتوای رسانه‌ای در سکوها را بر عهده داشت، این بازی را به مدیران تلویزیونی محول کرد و معتقد بود که بر اساس قانون اساسی، تلویزیون و رسانه ملی، متولی اصلی آن است. برای این کار، گروهی به نام Satra راه اندازی شد تا بر صدور مجوز محتوای این پلتفرم نظارت کند.

بدون شک این پلتفرم ها که تا چند سال پیش تنها منبع پخش سریال ها، فیلم ها و انیمیشن های ایرانی و خارجی بودند، حالا با افزایش مخاطبان در سال های اخیر و درآمدی که در آن سال ها به دست آورده اند، هر کدام به صورت اختصاصی دست به تولید سریال زده اند. برای داشتن مخاطب خاص خود و به دلیل نداشتن محدودیت برای تلویزیون در موضوعاتی مانند خشونت، وحشت، پوشش و حجاب، گاه موفق می شدند مخاطبان بیشتری نسبت به تلویزیون جذب کنند و دلیل این احساس خطر و رقابت است. با پلتفرم ها، برخی از مدیران رسانه ملی در این بازی با اپلیکیشن Telebion Plus آشنا شدند.


9467b01f 2d7b 4820 a04d b56bcf9b5c5a خبر خاکستری

رسانه ملی در این سال ها به دلیل عدم رقابت حرفه ای با مجموعه دیگری و به عنوان تنها رسانه کشور، با ظرفیت عظیم که در کم کیفیت ترین برنامه خود حداقل چند میلیون بیننده در سراسر کشور به گفته برخی کارشناسان دارد. به روز رسانی این ظرفیت ها و این باعث شد که او مخاطبان جوان و رو به رشد خود را از دست بدهد.

رشد روزافزون فضای مجازی و تلویزیون از اطلاعات مخاطبان، در دسترس بودن پلتفرم ها و VODگزینه های متنوع و جذابی که برای مخاطب داشتند، تاج و آسیب هایی که منجر به تولید برنامه های مختلف تلویزیونی شد، کاهش کیفیت سریال های تلویزیونی و مهاجرت برخی از کارگردانان و بازیگران این عرصه به تولید پلت فرم، همگی است. عوامل. که به تکمیل پازل این مسابقه کمک کرد.

مدیران رسانه ملی به جای استفاده از این ظرفیت عظیم تلویزیون در اعتماد مخاطبانی که سال ها همراهشان بوده و تلاش می کنند تا کیفیت کلی اخبار برنامه ها، فیلم ها و سریال های خود را ارتقا دهند، در فضایی دیگر به رقابت می پردازند. .برای اینکه قافیه ی تازه وارد نشه. تلویزیون که می تواند همزمان با روز مرد از همه فرصت های تبلیغاتی خود برای پخش فیلم «منصور» خود استفاده کند، ترجیح می دهد وارد بازی رسانه ای خود با تریبون ها و به عنوان خبر برگ برنده اش شود از اکران رایگان این فیلم در اپلیکیشن جدید خود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید