مرگ تدریجی سوداگران دام با حذف ارز ترجیحی / نیاز به اجرای سیاست های حمایتی دام


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1837821

هموارسازی مسیر خودکفایی صنعت دامپروری کشور با انقلاب اقتصادی دولت؛

موضوع تامین مواد اولیه دام که به دلیل خشکسالی و گرانی، پیچیده تر شده و دامداران و مرغداران کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، اما اکنون با لغو ارز ترجیحی و انقلاب اقتصادی دولت سیزدهم، صنعت دامپروری کشور ممکن است به خودکفایی برسد. پدر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; تامین و توزیع مواد اولیه دام و طیور طی دو سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و پس از موانع بیش از حد هنوز به این معضل به درستی رسیدگی نشده است..

به گفته دامداران و طیور، اگرچه هیچ آسیبی به دام و طیور وارد نمی شود، اما کمبود مواد اولیه برای تامین نیاز دام و طیور یکی از مشکلاتی است که در نهایت منجر به افزایش قیمت گوشت و شیر و مرغ می شود.


عرضه ناکافی تولید کننده را از چرخه تولید خارج می کند

فرشید صراف رئیس اتحادیه صنعتی دامداران خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما بابیان اینکه اولین و مهمترین مشکل کمبود و گرانی تولیدات دامی است، افزود: اینطور نیست و این موضوع است. مهمترین نگرانی سازنده در حال حاضر.

وی در خصوص ورود دولت به تامین و توزیع مواد اولیه در قالب سامانه بازار، افزود: مدیریت دولتی بازار مواد اولیه قادر به حل مشکل کشاورزان نیست و متاسفانه باید نیازها را نیز تامین کند. از بازار آزاد می‌گوید: «آنها قیمت‌های گزافی ارائه می‌کنند که به ضرر آنها تمام می‌شود و فشار مضاعفی بر تولیدکننده وارد کرده است.

رئیس اتحادیه صنعتی دامداران خراسان رضوی بابیان اینکه دولت باید برای تامین نیاز گوشت و شیر کشور و رفع نگرانی تولیدکنندگان از این گروه حمایت کند، گفت: سردرگمی در تامین مواد اولیه یکی از بزرگترین مشکلات این صنعت است. تولید کنندگان.”


لزوم اجرای سیاست های حمایتی از کشاورزان

وی با اشاره به اینکه در سال جدید بار دیگر هزینه های حمل و نقل و نیروی کار با افزایش چشمگیری همراه است، افزود: این افزایش هزینه های اضافی منجر به تعطیلی بسیاری از مزارع سنتی و کاهش دامداری ها و دامداری های صنعتی شد. همچنین از تولید خارج خواهد شد.


38c53887 5010 4e1f 95aa 7fbb7219ea9f خبر خاکستری

صراف خاطرنشان کرد: در این شرایط بهتر است دولت وارد میدان شود و محصولات را با ضمانت خریداری کند یا مابه التفاوت ارز مورد علاقه مصرف کننده را پرداخت و قیمت ها را آزاد کند. با این وضعیت و گرانی های افسارگسیخته امکان تولیدکننده وجود ندارد.

وی با تعجب از اینکه چرا به مزارع صنعتی با پتانسیل خودکفایی توجه چندانی نمی شود، می افزاید: متأسفانه برخی تمایلی به تقویت صنعت دامپروری و خودکفایی کشور نمی بینند، زیرا سود خود را از واردات می دانند. محصولات لبنی و پروتئینی “صنعت به پایان خواهد رسید.


بودجه دولتی دیگر پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست

سید حسین موسوی نژاد، مدیرعامل انجمن جوجه کشی های خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مواد اولیه تامین شده از سوی دولت تنها نیمی از «نیاز» تولیدکنندگان را تامین می کند، بنابراین نیمی دیگر از نیاز تولیدکنندگان باید از بازار آزاد تامین شود. قیمت ها. “این به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

وی بابیان اینکه با ادامه وضعیت موجود در تامین مواد اولیه، قطعا در آینده نزدیک شاهد ورشکستگی و خروج بسیاری از تولیدکنندگان در زنجیره تولید خواهیم بود، افزود: با توجه به شرایط خاص، محصول در بازار باقی می ماند. دست تولیدکننده و در نتیجه آسیب مضاعف به واحدهای تولیدی وارد می شود.


لزوم ادامه خرید تضمینی توسط مرغداران

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان طیور تخمگذار خراسان رضوی بابیان اینکه دولت باید سیاست های حمایتی را در دستور کار قرار دهد، تاکید کرد: به عنوان مثال خرید تضمینی تخم مرغ برای حمایت از مرغداران استان در شرایط فعلی نیاز است که خرید تضمینی است. از سوی تولیدکنندگان این اتفاق در واقع خواهد افتاد.

وی بابیان اینکه از سال گذشته تمامی هزینه های تولید مانند انرژی یا سرمایه گذاری مصرفی و از همه مهمتر هزینه های نیروی کار افزایش چشمگیری داشته است، افزود: این در حالی است که قیمت تخم مرغ نسبت به سال گذشته تغییر و یا تغییری نداشته است. بنابراین این مشکل باعث ضرر و زیان تولیدکننده می شود.

موسوی نژاد گفت: در حال حاضر با احتساب افزایش هزینه های ذکر شده، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای تولیدکننده حدود 22 هزار تن است اما همچنان قیمت تخم مرغ با همین نرخ پارسال و کمتر از 20 هزار تن خریداری می شود. تن به ازای هر کیلوگرم تولیدکننده و بنابراین تغییر قیمت و اعلام نرخ جدید برای دولت برای جلوگیری از این ضرر هنگفت ضروری است و یکی از خواسته های تولیدکنندگان است.


3646725b a2fc 4bf0 855a edd9ffc0728e خبر خاکستری

حجت الاسلام مهدی امجدی زاده، رئیس ستاد نماز جمعه منطقه رضوی مشهد در گفتگو با صبح توس در خصوص مسائل دام روستایی و سنتی گفت: دامداری های روستایی و سنتی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی در این روستاها و دامداری های سنتی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و روستایی و سنتی و روستایی.


مدیریت بحران در روستاها باید از زندگی مردم منطقه آگاه باشد

وی افزود: مسئولان استانی و مدیرکل بحران استان خراسان رضوی باید به وضعیت معیشتی مردم منطقه توجه داشته باشند چرا که امروز زندگی کشاورزان روستایی در بحران است و ستاد مدیریت بحران در استان می تواند در صورت عدم اطلاع در منطقه حضور داشته باشید. از نزدیک بازدید کنید تا تصمیم درست بگیرید.

امجدی زاده با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب گاهی با دقت به زندگی مردم متوجه می شوید که مشاوران و کارشناسان نمی توانند موارد زیر را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: تسطیح است.


شرایط بحرانی تنها به معنای حوادثی مانند سیل و زلزله نیست

وی گفت: دریافت گزارش از راه دور و توجیه مشکلات مشکلی را حل نمی کند. دولت برای دوران بحران بودجه های ویژه ای در نظر گرفته است و شرایط بحرانی تنها به معنای حوادثی مانند سیل و زلزله نیست.

خطیب نماز جمعه رضویه گفت: در تعریف بودجه بحران اگر کارشناسان بحران تشخیص دهند که به دلایلی شرایط بحرانی حل شده است باید آن بودجه صرف حل بحران شود. موضوع مساعد


1856895b 4dec 4d88 8d5a 156b06f9f1cb خبر خاکستری


تهدید امنیت غذایی

ایران واردکننده مواد اولیه دام و طیور است به طوری که 80 درصد نیاز کشور به این اقلام از طریق واردات تامین می شود و حمل و نقل و توزیع همواره دغدغه تولیدکننده بوده است.

عدم توزیع یا توزیع نابهنگام مواد اولیه دام و طیور نیز تاثیر مستقیمی بر بازار آزاد یا به عبارتی بازار سیاه دارد و همواره منجر به التهاب قیمت ها در آن بازار شده است.


023ef1c7 daca 4942 ba2d f4f4a5cbf9b1 خبر خاکستری

به گفته کارشناسان، مشکلات موجود در بازار مواد اولیه دام تنها به ارز محدود نمی شود و وجوه سرمایه گذاری شده که حتی به صورت ارزی نیز تامین می شد باید از طریق سامانه بازار توزیع شود که به گفته فعالان بازار شفافیت در برخی فرآیندها مشکلات متعددی دارد فرآیندهای توزیع، از سوی دیگر مواد اولیه عرضه شده در سیستم بازار تنها 30 یا 50 درصد نیاز تولیدکنندگان را تامین می کند.

چالش دیگر تولیدکننده در حال حاضر، سیاست قیمت گذاری در حوزه قیمت است که تولیدکننده شیر، گوشت و تخم مرغ را ملزم به رعایت قیمت های مصوب که کمتر از قیمت تولیدکننده است، می کند و بنابراین نه تنها منجر به انباشته می شود. زیان برای تولیدکننده، اما در نهایت امنیت غذایی را به خطر می اندازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید