رقابت سخت 6 تیم برای صعود به یورو 2024

دور اول مرحله پلی آف مقدماتی یورو 2024 در سه بازی برگزار شد که در بازی رفت (Lead A) ولز و فنلاند به مصاف یکدیگر رفتند و لهستان و استونی در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. تیم ملی این کشور در ولز موفق شد میهمان خود فنلاند را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد. دیوید بروکس در دقیقه 3، نکو ویلیامز در دقیقه 38، برنان جانسون در دقیقه 47 و دنیل جیمز در دقیقه 86 برای ولز و تیمو پوکی در دقیقه 45 برای فنلاند گلزنی کردند.

لهستان نیز موفق شد میهمان خود استونی را با نتیجه 5 بر یک شکست دهد. پرزمیسلاو فرانکوسکی (22)، پیوتر زیلنسکی (50)، یاکوب پیوتورسکی (70)، کارول ماتس (74 – گل به خودی) و سباستین زیمانسکی (77) برای لهستان گلزنی کردند، در حالی که مارتین وتکال (78) برای استونی گلزنی کردند. ماکسیم پاسکوزی نیز در دقیقه 27 برای استونی از بازی اخراج شد. بدین ترتیب تیم های لهستان و ولز به فینال پلی آف مسیر A راه یافتند که این دو تیم در یک دیدار که روز سه شنبه در شهر کاردیف ولز برگزار می شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

رقابت سخت 6 تیم برای صعود به یورو 2024

تیم ملی اوکراین در بازی دراماتیک در بوسنی با گل به خودی میکولا ماتوینکو در دقیقه 56 از میزبان عقب افتاد و تا دقیقه 85 بازی را واگذار کرد و در سه دقیقه دو گل به ثمر رساند که اولین گل رومن بود. یارمچوک در دقیقه 85 و دقیقه دوم در دقیقه 88 توسط آرتم دوبیک چرخشی ایجاد کرد و با نتیجه 2 بر 1 پیروز شد.

آن سوی این جاده؛ تیم ملی ایسلند با نتیجه قاطع 4 بر یک رژیم اشغالگر قدس را شکست داد. آلبرت گودموندسن در دقایق 39، 83 و 87 سه گل و تراوستاسون در دقیقه 42 به ثمر رساندند. در عین حال اران زهوی در دقیقه 31 از روی نقطه پنالتی میزبان را پیش انداخت و این تیم با 10 بازیکن اخراج شده بازی را به پایان برد. بدین ترتیب تیم های ملی اوکراین و ایسلند در مسیر B که روز سه شنبه هفته آینده در لهستان میزبان اوکراین خواهد بود، به مرحله نهایی پلی آف راه یافتند.

در آخرین زمان یعنی جاده C، تیم های ملی گرجستان و یونان به فینال راه یافتند. گرجی ها با نتیجه دو بر صفر میهمان خود لوکزامبورگ را شکست دادند. زیوزیوادزه در دقایق 41 و 64 گل های آن بازی را به ثمر رساند و لوکزامبورگ از دقیقه 58 با اخراج مدافع چانوت 10 نفره شد.

یونان میزبان قزاقستان با نتیجه 5 بر صفر میهمان خود را شکست داد. باکاستاس (9 – پنالتی)، دیمیتریوس پاکاس (15)، فوتیس لوانیدیس (37)، دیمیتریوس کوربلیس (40) و تپالوف (87 – گل به خودی) گلهای این دیدار را به ثمر رساندند. نبرد گرجستان و یونان در مرحله نیمه نهایی روز سه شنبه در تفلیس برگزار می شود.

سه تیمی که در هر مسابقه فینال پیروز می شوند به یورو 2024 صعود می کنند، تورنمنتی که تابستان امسال به میزبانی آلمان برگزار می شود.