کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟

با این حال، رئیس جمهور سابق ایالات متحده با چالش های حقوقی از جمله تحقیقات FBI در مورد پرونده اسناد طبقه بندی شده و تحقیقات جنایی کمیته در 6 ژانویه در مورد حمله به کنگره مواجه است، اما وی به هیچ اتهامی محکوم نشده است و وزارت دادگستری تصمیم نهایی را خواهد گرفت. در او با اتهامات احتمالی روبرو خواهد شد.

بر اساس گزارش های رسانه های آمریکایی، ترامپ اخیرا در برخی نظرسنجی ها شاهد کاهش محبوبیت خود در میان جمهوری خواهان بوده است. ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه فلوریدا به عنوان یک رقیب جدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ظاهر شده است.

به نظر می رسد که هر نامزد جمهوری خواه احتمالاً در سال 2024 با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده رقابت کند.

مجله نیوزویک وضعیت قوی ترین رقبای ترامپ را که می توانند او را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به چالش بکشند، بررسی کرد.


کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟


ران دیسانتیس

فرماندار جمهوری خواه فلوریدا در انتخابات میان دوره ای دیگر در سال 2022 به راحتی پیروز شد و با حمایت از موضوعاتی مانند دستورالعمل کرونا و واکسن این بیماری تفاوت فکری خود را با پایگاه ترامپ نشان داد و توانست در سطح ملی در آمریکا ارتقا یابد.

دیسانتیس در اکثر نظرسنجی ها از ترامپ محبوب تر است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه هاروارد و موسسه هریس در 14 و 15 دسامبر (23 و 24 دسامبر) از 1851 نامزد، در صورت نامزد شدن دیسانتیس، ترامپ ممکن است با رقابت سخت تری روبرو شود. در حالی که این نظرسنجی نشان داد ترامپ با 23 درصد برتری در رقابت کلی از دیسانتیس پیشی گرفته است، دیسانتیس در رقابتی دو طرفه با رئیس جمهور سابق با 4 درصد برنده خواهد شد.


کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟


مایک پنس

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور دونالد ترامپ، بارها گفته است که برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، اما تیم او اخیرا گزارش هایی مبنی بر اینکه پنس اکنون نامزد می شود را تکذیب کرده است.

اما پنس در سال 2022 از آیووا و نیوهمپشایر بازدید کرد، دو ایالتی که در انتخابات مقدماتی به جمهوری‌خواهان رأی خواهند داد، و از نامزدهای جمهوری‌خواه در میان دوره‌ای که برخی از آنها مخالف ترامپ بودند، حمایت کرد. بر اساس گزارش ها، پنس با کمک کنندگان سیاسی نیز صحبت کرده است.

با این حال، کمپین انتخاباتی پنس با موانع قابل توجهی روبرو است زیرا معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده از ترامپ فاصله گرفته و با رئیس سابق خود در مورد رویدادهای 6 ژانویه 2021 و امتناع پنس از رد آرای الکترال اختلاف نظر دارد.

ترامپ و متحدانش بشدت از پنس انتقاد کرده‌اند، که می‌تواند کسب حمایت‌هایی را که برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور سابق در میان پایگاه جمهوری‌خواهان نیاز دارد، دشوارتر کند.


کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟


کریس سونونو

کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر اخیراً در مصاحبه ای با رسانه های آمریکایی گفته است که اگر ترامپ دوباره نامزد شود، «نمی تواند بیکار بنشیند».

وی می گوید: در این مرحله باید نامزد دیگری پیدا کنیم.

سونونو هنوز تمایلی برای نامزدی برای ریاست جمهوری در سال 2024 ابراز نکرده است، اما یک کمیته سیاسی وابسته به او کمپین رسانه های اجتماعی را در ایالت های آیووا و کارولینای جنوبی که رای اولیه دارند راه اندازی کرده است.

با این حال، Sununo مشخصات ملی ترامپ، پنس و دیسانتیس را ندارد. او یک فرد میانه رو محسوب می شود و اخیراً با اختلاف 15 امتیازی برای چهارمین دوره دو ساله خود به عنوان فرماندار نیوهمپشایر دوباره انتخاب شد.


کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟


لیز چانی

لیز چنی فرماندار سابق وایومینگ ممکن است برجسته ترین منتقد جمهوری خواه ترامپ باشد که نقش کلیدی در تحقیقات او به عنوان نایب رئیس کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان داشته است.

در ماه اکتبر، چنی اعلام کرد که در حال بررسی نامزدی برای ریاست جمهوری است.


کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟


نیکی هیلی

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، یکی از متحدان نزدیک ترامپ محسوب می‌شود و قبلاً در آوریل 2021 گفته بود که اگر ترامپ نامزدی خود را اعلام کند، به دنبال نامزدی در سال 2024 نخواهد بود.

با این حال، هیلی در طول برنامه ای در دانشگاه کلمسون در ماه نوامبر گفت که از تعطیلات کریسمس برای بررسی گزینه های خود استفاده خواهد کرد.

هیلی که به مدت دو سال در دولت ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرد، ممکن است محبوبیت بیشتری نسبت به سونونو داشته باشد، اما در رتبه های پایین تر از دیسانتیس یا پنس قرار دارد.


کدام جمهوری خواه می تواند ترامپ را از رقابت های مقدماتی 2024 حذف کند؟


مایک پمپئو

برخلاف هیلی، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرده است که در سال 2024 حتی در صورت نامزدی مجدد ترامپ، نامزد خواهد شد.

پمپئو در ماه دسامبر گفت که قصد خود را در بهار 2023 اعلام خواهد کرد و به فاکس نیوز گفت که او و خانواده‌اش در حال بررسی این موضوع هستند.

شصتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه 5 نوامبر 2024 برابر با 15 نوامبر 1403 برگزار می شود. برنده انتخابات 2024 پس از ادای سوگند در 20 ژانویه 2025 (11 بهمن 1403) تا 20 به عنوان رئیس جمهور منصوب می شود. ژانویه 2029 (11 بهمن 1407).

دیدگاهتان را بنویسید