رقص ایرانی و اسرائیلی بر روی طناب های جنگ

رقص ایرانی و اسرائیلی بر روی طناب های جنگ

روز جدید : سرتیپ کیومر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران از آمادگی برای شکست تل آویو و حیفا در صورت اشتباه اسرائیل در قبال ایران می گوید. ایران همچنین به طور ضمنی به استفاده از بروشورهای حساس مانند افزایش غنی سازی اورانیوم تا 90 درصد و غیرفعال کردن دوربین های نظارتی آژانس در پاسخ به قطعنامه شورای حکام علیه ایران اشاره می کند.

در روزهای اخیر حوادثی رخ داده است که نشان دهنده تحولات جدی در خاورمیانه است، از جمله اینکه اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که فرودگاه دمشق را بمباران کرده تا از قاچاق سامانه های حساس از ایران به حزب الله لبنان جلوگیری کند. تحول دیگر این بود که نیروهای امنیتی اسرائیل مدعی شدند که حمله ایران به اهداف اسرائیل در خاک ترکیه را در ماه می خنثی کرده اند. ما همچنین شاهد تشدید لحن تهدیدات اسرائیل علیه لبنان بودیم، مانند اعلام اهدافی که اسرائیل در صورت وارد شدن به جنگ با لبنان، آنها را نابود خواهد کرد.

ایران نیز مستقیماً یا از طریق متحدان خود در منطقه با تهدیدات پاسخ می دهد. سرتیپ کیومر حیدری، فرمانده ارتش ایران، گفته است که اگر اسرائیل در مورد ایران اشتباه کند، آماده شکست تل آویو و حیفا است. ایران همچنین به طور ضمنی به استفاده از اعلامیه های حساس مانند افزایش غنی سازی اورانیوم تا 90 درصد و از کار انداختن دوربین های نظارتی آژانس در پاسخ به قطعنامه شورای حکام علیه ایران اشاره می کند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز از گزینه های نظامی روی میز صحبت کرد و به اسرائیل هشدار داد که استخراج گاز از مناطق مورد مناقشه در دریای مدیترانه را آغاز نکند. هشدار نصرالله در راستای منافع ایران در شرایط حساس کنونی مذاکرات ایران و آمریکا است.

شواهد نشان می دهد که پرونده تعیین مرز دریایی اسرائیل و لبنان بخشی از دست ایران در مذاکرات وین با آمریکایی ها شده است. اسرائیل همچنین از این روزنامه برای اعمال فشار بر آمریکا استفاده می کند تا از تحمل ایران برای دستیابی به توافق هسته ای جلوگیری کند.

ادعای باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هنوز تصمیمی برای انتقال گاز و برق به لبنان از طریق سوریه اتخاذ نشده است، نشان می دهد که آمریکا و اسرائیل در تلاش برای بازگشت به میز مذاکره برای اعمال فشار بر ترسیم مرزهای دریایی هستند. . با این کار، آمریکا و اسرائیل نیز از اهرم لبنان که تحت کنترل ایران است برای اعمال فشار بر تهران استفاده می کنند. قطعا ایران در مقابل این بازی بیکار نخواهد نشست و زمان را تلف نمی کند و میدان را برای کسانی که در حال مذاکره با ایران در موضوع هسته ای هستند باز می گذارد تا نقشه لبنان از دست آنها خارج شود.

مناقشه ایران و اسرائیل فقط می تواند برای نشان دادن قدرت باشد. اسرائیل به دنبال استخراج نفت و گاز و فروش آنها به اروپا در زمستان است، در حالی که ایران به دنبال احیای توافق هسته ای، لغو تحریم ها و بهبود بحران داخلی است که با اعتراضات مردمی همراه شده است. اما این احتمال نیز وجود دارد که رقص ایران و اسرائیل از کنترل خارج شود و به رویارویی نظامی بین دو کشور منجر شود که در آن ایران از لبنان و سایر کشورهایی که در آنها نفوذ دارد استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید