حاشیه های جشن روز کارگر چم شیر / گچساران / از مسابقه طناب کشی تا عید چین + تصاویر

حجت الاسلام سجادی مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این آیین گفت: بدانید که خداوند خودش هم کارگر است و هم کارفرما، همه اعضا و جوارح بدن ما روز کار می کنند. و شب کهکشانها خدا هستند و خداوند کارفرماست.

وی افزود: در واقع همه روزها متعلق به کارگر است زیرا کارگر افتخار و ستون یک کشور است و تنها بیل و کلنگ در دست نیست بلکه استاد دانشگاه، معلم، بازرگان و … دانشجو و غیره به نحوی. «همه کارگر هستند و همه کار می کنند.

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: سد چمشیر گچساران پروژه بزرگی است که مزیت های زیادی برای این شهرستان و سایر مناطق جنوب کشورمان خواهد داشت و خستگی ناپذیری از شاخصه های کارگران است.

واعظی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: برنامه های روز کارگر و کارگر از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد که با استقبال خوب کارگران، کارفرمایان و سایر اقوام مواجه شد.

وی افزود: ما معتقدیم خداوند را بالاترین کارگر و کارفرما می دانیم و در مبانی اسلامی بر جایگاه و اهمیت کارگر در حالی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) کارگران را می بوسید به شدت تاکید شده است.

وی ادامه داد: کارگران ستون فقرات مجتمع های تولیدی هستند و کسانی که با جامعه کارگری کار می کنند باید موضوع تقاضای نیروی کار را به صورت ویژه پیگیری و رسیدگی کنند، زیرا سرمایه انسانی بالاترین سرمایه یک ماشین است، بنابراین حل مشکلات کارگران واعظی گفت: بسیار مهم هستند.

وی ادامه داد: توجه به معیشت کارگران و توجه به برنامه های اجتماعی آنان در دوران بازنشستگی می تواند برای رشد و پیشرفت کارگران موثر باشد اما همه ما مسئولیم وظیفه داریم شبانه روز تلاش کنیم تا این برنامه ها به نتیجه برسد. “

مدیرکل استان گفت: نگاه خوبی به مجموعه های کارگری استان داریم هرچند که امسال بسیج کارگری خوب بوده است و از همه نزدیکان تشکر می کنم.

دیهیمی هاب فرماندار گچساران نیز در این مراسم گفت: استقلال کشور کارگری را باید مدیون باشیم. نگاه من به کار و کارگر همان نگاه اسلام است، زیرا کارگر در اسلام جایگاه بسیار بالایی دارد.»

وی افزود: معتقدم باید شأن و جایگاه کارگر حفظ شود چرا که کارگر باعث سربلندی کشور ما خواهد شد. کارگر باید امنیت شغلی کمتری داشته باشد و نگرانی کمتری برای امرار معاش داشته باشد. این کار باعث افزایش بازده کاری و همچنین افزایش انگیزه کارکنان می شود.

فرماندار گچساران ادامه داد: کارگران همواره از بصیرت خاصی برخوردار بوده و همواره به کار انقلاب و نظام کمک کرده اند و کارگران در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور نقش آفرینی کرده اند.

دیهیمی هاب گفت: از کارگران به عنوان سرباز در خط مقدم تولید یاد می شود. رهبرانقلاب چندین سال در اقتصاد و تولید سفارش داشتند. با اینکه کارهایی انجام شده اما جای کار زیاد است.

وی در پایان گفت: واقعاً به کار به عنوان یک کرامت و یک شخص نگاه می شود، کارگران باید برنامه ریزی شود تا در تولید حرفی برای گفتن داشته باشند و مشکلات و دغدغه های جامعه کارگری مورد توجه قرار گیرد.

اجرای موسیقی زنده، نمایش طنز و مسابقه طناب کشی بین کارگران سد چمشیر از دیگر برنامه های این آیین در گچساران بود.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات ارزنده کارگران و خدمات نمونه سد و نیروگاه چمشیر تقدیر شد.


عکس های این آیین را ببینید.


39dc3b43 10ce 4941 b4e8 31db85908e66 خبر خاکستری


91d8012a f371 4129 8943 6ad1381ff5ee خبر خاکستری


b6a2b160 d415 4108 a18b c09c2c3b9598 خبر خاکستری


420501b3 cd6b 49ad bab0 1e4ae132ed75 خبر خاکستری


762082ac af6a 4c4e a8e1 9b5e7adbbfd6 خبر خاکستری


fc7f2e41 69aa 4fd3 83fc ac0eed69e733 خبر خاکستری



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید